MS Windows
briani 27239
WinXP Pro
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 13-09-02 23:15

Måske er det bare mig, men efter at have arbejdet med subjekt i en lille
uge, er der i hvert fald en ting (kommer sikkert mere efterhånden) jeg
synes der mangler ..... Eller måske findes det allerede, jeg har bare
ikke opdaget funktionen endnu?
Når man installere programmer, så synes jeg det ville være rart med en
funktion hvor man kunne fortælle, om programmet måtte bruges af alle
brugere, kun af nogle brugere eller kun af en bruger.
Findes den funktion muligvis allerede, eller er det muligt via et
program?

Mvh. Jan

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 13-09-02 23:35

"Jan Allan Andersen" <akker@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugere, kun af nogle brugere eller kun af en bruger.
> Findes den funktion muligvis allerede, eller er det muligt via et

Du kan administrerer hvem der må hvad med gpedit.msc
Mange af de nyere programmer lavet til Windows 2000 og XP spørger om
programmet skal være tilgængeligt for alle brugere, eller kun den
der installerer det.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.
NYT: Windows i netværk http://www.wintip.dk/win32/guides/net/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-09-02 23:45

Sat, 14 Sep 2002 00:14:36 +0200, skrev Jan Allan Andersen
<akker@ishoejby.dk>:

> [...]
>brugere, kun af nogle brugere eller kun af en bruger.
>Findes den funktion muligvis allerede, eller er det muligt via et

Det er noget programmet, du installerer afgør.

Et ordentligt skrevet program spørger, når det installeres på et
NT-system, om det skal være tilgængeligt for alle brugere.

Kører du med ntfs, så kan du jo nægte andre brugere adgang til
programmet.