Imponér mig!
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 13-09-02 20:52

Heysan NG!

Jeg kom til at tænke på, om ikke der engang er en (kvindelig) kunstner, der
VIRKELIG havde en suveræn stemme, evne til at gå højt op i tonelejet, til
tider gå langt ned - og gerne noget - let moderne (lidt poppet?) musik...

I må da kende et sådant nummer?

// Troels

Fra : Lars Frandsen

Dato : 13-09-02 20:55

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tider gå langt ned - og gerne noget - let moderne (lidt poppet?) musik...

Måske går hun ikke tit så højt op, men Oleta Adams har IMHO en suveræn (dyb)
stemme.
--
Mvh. Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-09-02 20:57

> [...]
> tider gå langt ned - og gerne noget - let moderne (lidt poppet?) musik...

Et gæt:

Jenifer Rush bl.a The Power of Love
Celine Dion samme sang et par år senere, knap så god.

Men du må nok komme med lit flere oplysninger.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 13-09-02 21:12

Troels Plougmann Olsen wrote:
> [...]
> kunstner, der VIRKELIG havde en suveræn stemme, evne til at gå højt
> op i tonelejet, til tider gå langt ned - og gerne noget - let moderne

Mariah Carey er vist en af dem, der kunne spænde over det største spektrum.
Musikstilen må du gerne uddybe lidt, eftersom ovenstående intet siger.

/Nikolaj

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 13-09-02 21:15

> Musikstilen må du gerne uddybe lidt, eftersom ovenstående intet siger.

Jamen... Øhm... Jeg tænker simpelthen på mere moderne musik - så'n alá (nu
bliver jeg sablet ned) - Britney Spears, Shakira, Mariah Carey... Gerne
latinamerikanske rytmer - sådan lidt ligesom Shakiras "Whenever, wherever"
(eller hvad den rytme nu hedder)

// Troels

Fra : Stig Nygaard

Dato : 13-09-02 21:45

Hej igen Troels

> [...]
> latinamerikanske rytmer - sådan lidt ligesom Shakiras "Whenever, wherever"

Tjaa, så var det nok ikke Kate Bush alligevel

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-09-02 22:31

In news:dk.kultur.musik Stig Nygaard wrote:

> [...]

Stik, stik, sable, sable ;)

>Tjaa, så var det nok ikke Kate Bush alligevel

Næhh, og jeg ville have foreslået Sissel Kyrkjebø, men det er vel
heller ikke lige sagen så. Men hvad med Jessica Simpson? Hun kan vist
også nå ret højt op, og det er i hvert fald pop. Jeg aner ikke om hun
har lavet noget nyt indenfor de seneste år, men det gamle duer vel
også ;) Der er godt nok ikke noget latin-amerikansk over det, men du
sagde jo også kun "gerne" :)

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 13-09-02 21:44

Hej Troels

> [...]
> tider gå langt ned - og gerne noget - let moderne (lidt poppet?) musik...

Kate Bush ?

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 14-09-02 01:02

> [...]

> tider gå langt ned - og gerne noget - let moderne (lidt poppet?) musik...

Jow da...
Minnie Ripperton - Loving You

/Michael.

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 14-09-02 01:57

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>tider gå langt ned - og gerne noget - let moderne (lidt poppet?) musik...

Celia Graham i The Phantom Of The Opera. Hun synger på den engelske udgave, så dermed
er der ihvertfald 3 som kan synge værket. (England, New York og den maerikanske
tournerende udgave).

Men musicalen brev skrevet af Andrew Lloyd Webber til hans daværende kone. Hun hedder
Sarah Brightman og har en meget fortyllende stemme :)

Et andet bud på en sådan stemme er tyske Nina Hagen.

Men jeg ville ikke kategorisere hverken Sarah eller Nina som kunstnere i genren let
moderne poppet musik. Snarrere er de i stand til at synge så godt som hvad som helst.

-breiler

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-09-02 07:29

Mikkel Breiler wrote:

> Men musicalen brev skrevet af Andrew Lloyd Webber til hans daværende kone. Hun hedder
> Sarah Brightman og har en meget fortyllende stemme :)

Ja, hvem skulle have troet, hun startede med disco af den allerletteste
slags (Starship Trooper, tror jeg den hed), præsenteret i
stramtsiddende, glitterbelagt "disco-dragt".

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-09-02 08:23

Mikkel Breiler <mibm@image.dk> wrote:

>Men musicalen brev skrevet af Andrew Lloyd Webber til hans daværende kone. Hun hedder
>Sarah Brightman og har en meget fortyllende stemme :)

Ja, hun synger godt. Men der er lidt for meget opera-klang over hendes
høje toner efter min smag. Men jeg har da et par plader med hende.

I pop-genren har man ikke nævnt Whitney Houston, hvilket man efter min
mening burde. På trods af at det meste er intet-sigende pop, så synes
jeg hun har en pragtfuld stemme.

I den lidt blødere ende er der Bette Midler, Sissel Kyrkjebø og Marie
Carmen Koppel. Jeg har sjældent hørt nogen synge høje toner så
"ubesværet" som Sissel.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/