ECS K7S5A næsten død!!! Hjælp!!!
Fra : Jesper Sloth

Dato : 13-09-02 20:59

Hej

Jeg har lige monteret et ESC K7S5A med en XP 1800+ men det virker ikke
rigtigt. Maskinen starter men kommer kun til checking nvram.... og så sker
der ikke mere, har i nogle gode forslag. Det haster meget.

Mvh

Jesper

Fra : Jesper Sloth

Dato : 13-09-02 21:22

"Jesper Sloth" <jesper.sloth@mail1.stofanet.snydt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtigt. Maskinen starter men kommer kun til checking nvram.... og så sker
> der ikke mere, har i nogle gode forslag. Det haster meget.

Hej igen

Det skal lige siges at jeg ikke får mulighed for at gå ind i bios, den
stopper inden. Den finder heller ikke nogen ide drev eller prøver at boote
på floppy.

Mvh

Jesper

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 14-09-02 00:59

"Jesper Sloth" <jesper.sloth@mail1.stofanet.snydt.dk> wrote in message
> [...]

Jeg har prøvet det samme. Det var dog ikke da jeg monterede processoren på
boardet, men jeg havde været i gang med at rode med nogle harddiske. og på
en eller anden måde havde biosen selv ændret en masse konfigurationer....
helt af sig selv. Meget irriterende!

Den gik i stå lige efter NVRAM, ligsom hos dig. jeg troede også at det var
dødt. Jeg tændte og slukkede flere gange.

Jeg prøvede at lade den stå, og der gik op mod 1½ - 2 min. før den sagde
"BIP" og så fik jeg mulighed for at komme ind i bios.

/Jógvan Lindenskov

Fra : Jesper Sloth

Dato : 14-09-02 08:48

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmale.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg prøvede at lade den stå, og der gik op mod 1½ - 2 min. før den sagde
> "BIP" og så fik jeg mulighed for at komme ind i bios.

Jeg har ladet den stå i flere timer der sker ikke en dyt.

Mvh

Jesper

Fra : Tbent

Dato : 14-09-02 09:45

> "Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmale.com> skrev i en meddelelse

konfigurationer....

> Jeg har ladet den stå i flere timer der sker ikke en dyt.

Prøv at resette bios, der en dipswift el. lign på boadet, det er der på mit
k7s5a

Thomas

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 14-09-02 12:22

> Prøv at resette bios, der en dipswift el. lign på boadet, det er der
> på mit k7s5a
>
> Thomas

Ja der er bare en jumper, vistnok omkring batteriet som bare skal flyttes
lidt..

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Jesper Sloth

Dato : 14-09-02 12:31

"Tbent" <tbentsen@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at resette bios, der en dipswift el. lign på boadet, det er der på
mit
> k7s5a
>
> Thomas

Hej
I skal have tak for hjælpen men jeg har prøvet alt det i forslår, så nu er
bundkortet leveret tilbage til SHG som så skal tjekke om det er det der er
dødt, hvis ikke koster det mig 400,- også selv om fejlen ligger på nogle af
de andre ting som jeg købte sammen med bundkortet, for dem gad de ikke have
med ind til tjekket, der må jeg lave en RMA på hver enkelt ting og betale
400,- pr. stk. som virker og ikke skal ombyttes, det bliver sgu for dyrt så
jeg starter med bundkortet. Rammen kører i min egen maskine nu og
grafikkortet kører også fint, så er der vist kun strømforsyning og bundkort
tilbage.

Mvh

Jesper

Fra : Camain

Dato : 14-09-02 12:53

Har lige modtaget og monteret et bundkort af samme model, også fra Shg..
Startede egentlig fint op og påbegyndte installation af Win2000.
Men under installationen kom de særeste fejlmeldinger og blå skærme.

Da jeg skiftede de 2x128 mb ramklodser ud med en på 256 mb forsvandt alle
fejlene..

Jesper B.

--
Ignorance is bliss........

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-09-02 13:42

> [...]
> rigtigt. Maskinen starter men kommer kun til checking nvram.... og så sker
> der ikke mere, har i nogle gode forslag. Det haster meget.

Kender de symtomer alt for godt.. De var ved at give mig grå hår..

Det er åbenbart et ganske almindeligt problem, for jeg skulle ikke
læse meget i: News:alt.comp.periphs.mainboard.elitegroup
før jeg forsøgte med et andet Grafikkort..

Nu kører den fint med et GF2, istedet for det TNT2 jeg havde
forsøgt med til at starte med.

--
Henrik Nielsen
Config@hardware.dk

Fra : Jesper Sloth

Dato : 14-09-02 19:40

"Henrik Nielsen" <config@hardware.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> før jeg forsøgte med et andet Grafikkort..
>
> Nu kører den fint med et GF2, istedet for det TNT2 jeg havde

Så er det bare lige det problem, hvad definerer SHG som en fejl på
bundkortet, eller en fejl ved brugeren.

Mvh

Jesper

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-09-02 11:27

> Hej
>
> Så er det bare lige det problem, hvad definerer SHG som en fejl på
> bundkortet, eller en fejl ved brugeren.

Vi må da håbe for dig, at de vil acceptere at det er et kendt problem med
boardet,
som der ikke er gjort opmærksom på i deres salgsmateriale.

-Men hvis det starter op uden problemer hos dem, vil de nok forsøge
at kradse pengene ind hos dig.

-Det kunne jo også være at de har samme problem når de tester det...

Jeg forsøgte at finde nogle message.id på de indlæg jeg havde læst,
men efter TDC´s sidste hardwareudskiftning, er de pist væk. Beklager

Fra : Danish Bacon

Dato : 15-09-02 21:03

er det så ensbetydende med at
bundkortet ikke kan køre med TBT2???

Håber det ikke, for jeg har da lige købt et sådan grafikkort til mit
bundkort

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-09-02 23:19

"Danish Bacon" <delfol@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> er det så ensbetydende med at
> bundkortet ikke kan køre med TBT2???
>
> Håber det ikke, for jeg har da lige købt et sådan grafikkort til mit
> bundkort

Nej, der er mange der kører med TNT2 kort uden problemer..