MS Windows
briani 27239
Sletning og flytning af filer i XP
Fra : Jens Jensen

Dato : 13-09-02 19:40

Pludselig kan jeg hverken flytte eller slette filer i enkelte direktorater
under XP. Har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand og lukke alle prog.
som ikke er nødvendigt at have kørende med samme resultat. "Det er ikke
muligt at slette XXXXXXXX. Filen bliver brugt af et andet program eller af
en anden person. Luk alle programmer, der muligvis bruger file, og forsøg
igen" er meddelelsen jeg får? Nogen der har erfaringer med dette?
PS det er AVI-filer

Fra : Edmund

Dato : 13-09-02 23:35

Jens Jensen skrev:

> [...]
> der muligvis bruger file, og forsøg igen" er meddelelsen jeg får?
> Nogen der har erfaringer med dette? PS det er AVI-filer

Gør det fra komandopromten med del film.avi

Jeg havde en betaversion af XP hvor men skulle vente på den gule taleboble før man kunne slette i stifinder
prøv selv på en lille fil og se hvor lang tid det tager inden boblen kommer.

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-09-02 07:36

God idé, men samme resultat - "procescesen kan ikke få adgang til filen...."

Fra : Edmund

Dato : 14-09-02 08:05

Jens Jensen skrev:
>Gør det fra komandopromten med del film.avi

Har du genstartet og gået dirikte til komandopromt.
har du fjernet skrivebeskyttelse inden.
Har du prøvet fejlsikker tilstand.

Hvis du kører med fat32 kan du boote men en win98 startdiskette og slette derfra.
Er det ntfs må du boote til Genoprettelseskonsol.

Hvis du vil installere Genoprettelseskonsol gå i start kør og skriv
D:\i386\winnt32.exe /cmdcons

d skal være dit cd drev med en XP cd.

ER det Pro eller home du har

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-09-02 12:39

> Har du genstartet og gået dirikte til komandopromt.
> >
> Dette sidste hjalp - tak for hjælpen. Jeg har dog spekuleret en del over
hvorfor jeg ikke kunne røre netop de 3 avi-filer det drejer sig om, men fint
kunne slette flere andre med samme extension. De var hverken
skrivebeskyttede elle lign.

Fra : Madsen

Dato : 14-09-02 18:35

Jens Jensen skrev:

> hvorfor jeg ikke kunne røre netop de 3 avi-filer det drejer sig
> om, men fint kunne slette flere andre med samme extension. De var
> hverken skrivebeskyttede elle lign.

Muligvis har der været fejl i filerne. Jeg har f.eks. oplevet
problemet med *.avi-filer som har været defekte. Du kan godt åbne
dem med MediaPlayer og får så muligvis en fejlmeddelelse eller
også afspiller MediaPlayer blot det af filen som kan afspilles, og
du kan også godt få lov til at lukke MediaPlayer igen, men Explorer
"låser" efterfølgende filen så du ikke kan få lov til at slette den.
Samtidig løber Explorer løbsk, hvilket vil sige, at den bruger flere
og flere procent af CPU'ens ressourcer og mere og mere hukommmelse.
Selvom du genstarter pc'en, så er *.avi-filerne stadig låste og hvis
du kigger i taskmanageren, så løber Explorer.exe stadig løbsk. Den
står stille og roligt og tæller op i både CPU og hukommelsesforbrug.

Hvis det er samme problem du har, så kan det løses ved at følge
denne vejledning: http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841

Det skulle efter sigende være løst i SP1.

Madsen.