Skovby sogn.
Fra : DyrlundBøg

Dato : 13-09-02 14:39

Ved gennemgang af LAVs kirkebogsfortegnelse har jeg opdaget, at kirkebøgerne
for Skovby sogn, Framlev herred, Århus amt tilsyneladende først starter
1814.
Er der nogen der ved, om det er rigtigt, eller om sognet før da hørte under
et andet?

Venlig hilsen
Johnny Bøg, Ribe.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 13-09-02 15:56

"DyrlundBøg" <maria.dyrlund@mail1.stofanet.dk> skrev Fri, 13 Sep 2002
15:39:26 +0200

>Ved gennemgang af LAVs kirkebogsfortegnelse har jeg opdaget, at kirkebøgerne
>for Skovby sogn, Framlev herred, Århus amt tilsyneladende først starter
>1814.

I følge Trap Danmark er det annekssogn til Skivholme, som heller ikke
findes i fortegnelsen over kirkebøger fra før 1814.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Jens V. Olsen

Dato : 13-09-02 17:49

On Fri, 13 Sep 2002 16:55:41 +0200, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

> [...]
>>
>I følge Trap Danmark er det annekssogn til Skivholme, som heller ikke
>findes i fortegnelsen over kirkebøger fra før 1814.

Nygaards: Danmarks Kirkebøger fra 1933 fortæller, at
Skivholmes præstegård brændte 9. nov. 1855 og i 1889.
Derfor ingen bøger før 1814 i disse to sogne.
Med venlig hilsen Jens V. Olsen

Fra : DyrlundBøg

Dato : 13-09-02 19:22

> Derfor ingen bøger før 1814 i disse to sogne.

Øv!
Men tak for hjælpen.

Mvh. Johnny Bøg, Ribe.