Tilføjelse af nummer til database-row
Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 13-09-02 13:16

Jeg bruger MySQL som database, og når jeg f.eks. vil liste en række rows,
plejer jeg via PHP at skifte farve mellem de forsk. rows for
overskuelighedens skyld. Her benytter jeg normalt en dummy-variabel, som
bare tæller én op, hver gang en row er udskrevet.

Jeg synes ikke dette er en specielt køn løsning. Er der en indbygget metode,
hvorved man kan få MySQL til at tilføje en kolonne med en tællevariabel til
tabellen? Den skal kun genereres i output'et ved en MySQL forespørgsel, ikke
lagres i selve tabellen.

Mvh.
Mikkel

Fra : Martin Seebach

Dato : 13-09-02 13:28

"Mikkel Gravgaard" <snapz@snapz.com> wrote in message
> [...]
> overskuelighedens skyld. Her benytter jeg normalt en dummy-variabel, som
> bare tæller én op, hver gang en row er udskrevet.

Jeg ved godt det ikke var helt det du efterlyste, men jeg bruger selv:
$color = ($colvar = !$colvar)?("farve1"):("farve2");

Det er ret elegant, synes jeg selv -- i hvert fald i forhold til at sætte
MySQL på arbejde for at gøre GUI pænere..!

--
Venlig hilsen
Martin Seebach