MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP pro genskaber data ???
Fra : PerMand

Dato : 13-09-02 11:28

Hej Gruppe !

Kan en af Jer kloge hoveder forklare mig årsagen til følgende: Jeg har
installeret Xp Pro på en hardisk jeg i forvejen fdisk´ede ( bestod før
af to partioner )og formaterede. Nu troede jeg at jeg fik en " ren "
installation da alle data jo skulle være slettet ved formateringen,
men nej ! Alle de programmer og dokumenter der var på harddisken inden
formateringen er pludseligt kommet frem igen under Xp Pro ! Hvordan
søren kan det lade sig gøre ??

Det gamle styresystem var Win98 Se ( Fat 32 ), det nye er Xp Pro (
NTSF ).

På Forhånd Tak

Per

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-09-02 14:25

Du troede at du fdiskede men på et tidspunkt har du åbenbart svaret
forkert på et spørgsmål så det blev afbrudt.

Fra : PerMand

Dato : 13-09-02 22:36

Hej Jens Peter !

Det forstår jeg ikke ? Jeg kørte fdisk og slog to partioner sammen,
hvorefter jeg formaterede harddisken. Nu havde jeg igen én hel
harddisk, hvorpå jeg indstallerede Xp Pro. Alene det at jeg har
formateret harddisken skulle vel gøre, at jeg ikke bare ved at
indstallere Xp Pro, kan genskabe data ?

Venlig Hilsen
Per

Fra : Edmund

Dato : 13-09-02 23:18

PerMand skrev:

> [...]
> harddisk, hvorpå jeg indstallerede Xp Pro. Alene det at jeg har
> formateret harddisken skulle vel gøre, at jeg ikke bare ved at

Jeg gad godt vide hvad du bruger til at formatere.

Er det filer der stammer fra win98.

Har du haft nogle ntfs mapper der har været låst

Det er vel ikke en recovery cd som du fik sammem med pc.

Har du en anden harddisk som den på mystisk vis kan hente data fra.
Fra en System Volume Information måske.

Mvh Edmund

Fra : PerMand

Dato : 14-09-02 11:58

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in message news:<alto73$12dg7$1@ID-157131.news.dfncis.de>...

> [...]
>
> Det er vel ikke en recovery cd som du fik sammem med pc.
>
> Har du en anden harddisk som den på mystisk vis kan hente data fra.

Hej Edmund !

Jeg bruger / brugte format.exe kopieret fra C:\WINDOWS\COMMAND over
på kopieret over på Win98 startdisketten, altså inden jeg overhovedet
begyndte at rode med Xp Pro !

- og ja, jeg har en anden harddisk med Win98 på. Den kører tip top men
er disabled i Bios når jeg leger med Xp ( og omvendt ! ). Jeg vil
nemlig gerne have et system der virker, indtil jeg får lært Xp lidt
nærmere at kende ! Men skulle det kunn have nogen indvirkning på mit
problem ?

Hilsen Per

Fra : Edmund

Dato : 14-09-02 13:19

PerMand skrev:
> Jeg bruger / brugte format.exe kopieret fra C:\WINDOWS\COMMAND over
> på kopieret over på Win98 startdisketten, altså inden jeg overhovedet
> begyndte at rode med Xp Pro !

Ikke fordi det betyder noget, men det var da unødvendigt, format er på
disketten i forvejen, hvis du altså booter på den.

Og du har brugt fdisk til at samle partitionerne til en går jeg ud fra

> [...]
> nemlig gerne have et system der virker, indtil jeg får lært Xp lidt
> nærmere at kende ! Men skulle det kunn have nogen indvirkning på mit

Det burde det ikke have, jeg har lavet om på mine diske med XP og win98
mange gange uden problemer.

Men er du sikker på at XP ikke har adgang til din win98 disk. XP kan jo
f.eks genkende diske der er for store i forhold til hvad bios kan.
Jeg mener da også at min XP er ligeglad med om jeg deaktiverrer en disk
i bios. Jeg prøver lige når jeg har sendt det her indlæg.

Har du kun installeret XP en gang eller er det anden gang.

Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 14-09-02 13:34

Edmund skrev:
> Jeg mener da også at min XP er ligeglad med om jeg deaktiverrer en
> disk i bios. Jeg prøver lige når jeg har sendt det her indlæg.

Ja min XP er fløjtende ligeglad med om jeg har deaktiveret drev D

Det eneste der er sket er at drev D kører pio-tilstand i stedet for
udma 5

Der skulle vel ikke være en fil der hedder boot.ini i roden af din
window98 hardisk.
Sidder din win98 på primær eller sekundæry ide slot.

Mvh Edmund

Fra : PerMand

Dato : 14-09-02 20:07

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in message news:<alvabh$16n42$1@ID-157131.news.dfncis.de>...

> [...]
> window98 hardisk.
> Sidder din win98 på primær eller sekundæry ide slot.

Hej Edmund !

Tak for hjælpen ... det er nemlig her hunden ligger begravet !!!
Efter at have rodet lidt rundt fandt jeg nemlig også ud af, at Xp var
totalt ligeglad med at jeg havde deaktiveret den anden harddisk i
Bios, den fandt den alligevel og lagde den selvfølgelig ind som et
drev.

Da de data jeg havde på den slettede harddisk var en lille del af dem
jeg har på den jeg kører Win98 på, er der jo ikke noget at sige til at
jeg pludselig kan finde dem igen, når Xp hiver dén harddisk ind trods
mit forsøg på det modsatte. Med andre ord er de data jeg slettede
faktisk slettede. Grunden til at jeg kan finde dem igen er, at jeg via
Xp kigger på de samme filer på en harddisk jeg ikke troede jeg havde
adgang til !!!

Så nu er det problem løst !!!!!

Mange tak for hjælpen....man skal lære så længe man lever !

Hilsen Per