Kan det være den samme
Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 13-09-02 10:40

Kan det være den samme, på grund af det usædvanlige navn, jeg fandt vielsen
i Mormonernes base på internettet, men har ellers ikke kunne sætte ham i
forbindelse med omtalte føsel i Sæd, men da navnet er så usædvanligt, så er
sandsyndligheden for, at det er samme person dog ret sansynligt, eller hvad?

Ebbe Feddersen Adzersen

* 5, jan. 1823, døbt sammen år d. 8, jan. i Sæd i Ubjerg sogn.

Finder så en vielse i Skt. Knuds sog i Odense i 1861

Drejersvend Ebbe Feddersen Adzersen bliver viet til Magrethe Fredrikka Rath
den. 05.-07.-1861

Hvis det drejer sig om den samme person, hvordan får jeg så undersøgt, om
det skulle være samme person, findes der i Odense til og afgangslister? Jeg
har ikke fundet hans død endnu, og spørgsmålet er om hans forældrer så ville
blive nævnt i den.

Sagen er jo nok, at han er fundet, men beviset mangler.

Fra : Bodil Madsen

Dato : 13-09-02 10:57

Hvis du kan finde ham i folketællingen i 1860, 1870 o.s.v. får du at vide,
hvor han er født, og så skulle problemet være løst.
mvh
Bodil Madsen

Fra : K. Thidemann

Dato : 13-09-02 13:48

On Fri, 13 Sep 2002 11:40:28 +0200, "Karl-Heinz Hansen"
<karlheinz@hansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Finder så en vielse i Skt. Knuds sog i Odense i 1861
>
>Drejersvend Ebbe Feddersen Adzersen bliver viet til Magrethe Fredrikka Rath

Ved denne vielse skulle der gerne stå hvem der har vaccineret Ebbe.
Efterfølgende kan du finde lægen.

Mvh
Ketty Thidemann

Fra : Helmer Christiansen

Dato : 13-09-02 17:05

> [...]
ville
> blive nævnt i den.
>
> Sagen er jo nok, at han er fundet, men beviset mangler.

Har du kun vielsen fra familysearch? Ellers så ligger Sankt Knuds kirkebøger
1814-1891 indscannet på nettet.

Venstresiden i kirkebogsopslaget:
<http://www.arkivalieronline.dk/Data/Odense%20OSK/Cd2/OSK/15/v01e01.tif>
[1861] No 19
Ungkarl Dreiersv. Ebbe Feddersen Adzersen 38 [år]
Pigen Margrethe Maria Fredericia Rath, Datter af ??? Rath i Ekkernførde 31
[år]

Højresiden i kirkebogsopslaget:
<http://www.arkivalieronline.dk/Data/Odense%20OSK/Cd2/OSK/15/v01e02.tif>
[Hvem Forloverne ere] Pi?????g J. Rath / J. C. Rath
3? Juli
i Kirken
6-181/368-184

Alderen på brudgommen ser ud til at passe.

--
Helmer Christiansen

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 13-09-02 17:11

På følgende link kan du se hvad der står i kirkebogen

http://www.arkivalieronline.dk/Data/Odense%20OSK/Cd2/OSK/15/v01e01.tif

http://www.arkivalieronline.dk/Data/Odense%20OSK/Cd2/OSK/15/v01e02.tif

Han er 38 år og hun 31 år

Tom Stryhn Sr.