Mobil køb i DK til udlandet /Sydafrika
Fra : Runchel

Dato : 13-09-02 10:01

Hej - jeg vil gerne vide om man kan tage en DK mobil med til udlandet
(Sydfrika) og blot købe et nyt SIM kort og koble den op til deres net.
En forhandler fortalte mig at det ikke er muligt, fordi danske mobiler
er begrænsede til kun 2 bånd ? og at der ofte kræves 3 bånd i udlandet.
Er der nogen der ved om dette kan lade sig gøre, eller skal jeg blot
bede min ven i Sydafrika om at købe en tlf lokalt ? Der er penge at
spare ved køb i DK, men hvis den ikke kan bruges andre steder, er det jo
yt
mvh Frank R

http://www.kandu.dk/

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 13-09-02 10:11

"Runchel" <Runchel.news@kandu.dk> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> bede min ven i Sydafrika om at købe en tlf lokalt ? Der er penge at
> spare ved køb i DK, men hvis den ikke kan bruges andre steder, er det jo

GSM-net i Sydafrika er GSM900-net, så en dualband-telefon vil kunne bruges
der.

Triband-telefoner bruges på det amerikanske kontinent.

Men du skal være sikker på at du køber en telefon uden sim-lås.

--
Rainer Schöbe
using "E-Plus Professional Data HSCSD"