Kill Bill
Fra : Henrik Rytter

Dato : 13-09-02 09:05

Normalt er jeg ikke meget for at hype en kommende release ....... men
jeg kan nu ikke helt lade være med at synes at Uma Thurman ser
knaldgodt ud i gul træningsdragt og samuraisværd

Se fx. billedet i nedenstående artikel der handler om Tarantinos nyeste
film Kill Bill:
http://www.time.com/time/asia/magazine/article/0,13673,501020916-349193,
00.html

Det lader til at Tarantiono vil indrage vidt forskellige stilarter, som
er en hyldest til forskellige typer af film vi kender fra Asien.
Herligt. Så er spørgsmåelt bare om Tarantino kan håndtere
actionkoreografien for at få det til at se ordentligt ud. En disciplin
har sikkert har en masse viden om men knap så megen praktisk erfaring
med. Men jeg skal nok være der når den kommer i biografen for i det
mindste at se Tarantino gøre forsøget!

mvh
Henrik

Fra : Per Kristensen

Dato : 13-09-02 09:42

"Henrik Rytter" <sifurytter@fastmail.fm> skrev i en meddelelse
> [...]
> har sikkert har en masse viden om men knap så megen praktisk erfaring
> med. Men jeg skal nok være der når den kommer i biografen for i det

URL'en virker ikke, men fandt en artikkel der er fra 16. sept. 2002 ;)
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1101020916-349101,00.html

Fra : Rax

Dato : 13-09-02 09:59

<snip>
>URL'en virker ikke, men fandt en artikkel der er fra 16. sept. 2002 ;)
>http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1101020916-349101,00.html

den virker { ,00.html } kom bare ikke med!
http://www.time.com/time/asia/magazine/article/0,13673,501020916-349193,00.html

Fra : Henrik Rytter

Dato : 13-09-02 09:59

In article <3d81a4ed$0$57379$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Per
Kristensen <pzk@crayon.dk> wrote:

> "Henrik Rytter" <sifurytter@fastmail.fm> skrev i en meddelelse

[snip]

> URL'en virker ikke, men fandt en artikkel der er fra 16. sept. 2002 ;)
> http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1101020916-349101,00.html

Den virker fint nok, men adressen var bare så lang at den blev knækket
(ligesom dit link blev det).

Hvad er det nu man skriver omkring disse lange adresser for de ikke
knækker?

mvh
Henrik

Fra : Ulrik Kold

Dato : 15-09-02 16:16

Henrik Rytter wrote:

> Den virker fint nok, men adressen var bare så lang at den blev knækket
> (ligesom dit link blev det).
>
> Hvad er det nu man skriver omkring disse lange adresser for de ikke
> knækker?

AFAIK kan man bruge < og > omkring et langt link i langt de fleste news-
og mailprogrammer for at undgå at de knækker.

..kold
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. | www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! | mig@ulrikkold.dk

Fra : Henrik Rytter

Dato : 15-09-02 19:12

In article <rv1h9.76759$ww6.5406290@news010.worldonline.dk>, Ulrik Kold
<kold@[NOSPAM]superbruger.dk> wrote:

> AFAIK kan man bruge < og > omkring et langt link i langt de fleste news-
> og mailprogrammer for at undgå at de knækker.
>
> .kold

Tak .. det var præcis det jeg ledte efter!

Men ellers er "make a shorter link.com" også en ok hurtig løsning, hvis
man alligevel har browseren tændt.

mvh
Henrik

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 13-09-02 10:05

Per Kristensen wrote:
> URL'en virker ikke, men fandt en artikkel der er fra 16. sept. 2002 ;)

Virker fint her, måske har du et problem med, at OE knækker dine URL'er? Det
her program kan hjælpe:
http://jump.to/oe-quotefix

/Nikolaj

Fra : Jens Thomsen

Dato : 13-09-02 10:33

Nikolaj Borg wrote:

> Virker fint her, måske har du et problem med, at OE knækker dine
> URL'er? Det her program kan hjælpe:
> http://jump.to/oe-quotefix

Godt link, Nikolaj. Det lettede lidt for de mere irriterende sider af OE.
Tak for det

MVH
Jens

Fra : Rax

Dato : 13-09-02 10:02

>Normalt er jeg ikke meget for at hype en kommende release ....... men
>jeg kan nu ikke helt lade være med at synes at Uma Thurman ser
>knaldgodt ud i gul træningsdragt og samuraisværd

Hvorfor kommer jeg til at tænke på Bruce Lee i
Game Of Dead !?.... hmm

Tak for info Henrik, det er en filmen jeg vil glæde mig til.

Fra : Per Kristensen

Dato : 13-09-02 12:21

> Hvorfor kommer jeg til at tænke på Bruce Lee i
> Game Of Dead !?.... hmm

Du mener Game of Death ;)

Hvis du kan lide den film, så kan jeg stærkt anbefale Bruce Lee: A Warrior's
Journey http://www.proshop.dk/proshop/visprodukt.asp?id=7321979372756

Som bl.a. handler om den film. Der er klippet en hel del sammen ud fra
ny-opdagede filmruller, som blev fundet for få år siden.

Fra : henrikm@daimi.au.dk

Dato : 13-09-02 11:54

Henrik Rytter <sifurytter@fastmail.fm> writes:

> Så er spørgsmåelt bare om Tarantino kan håndtere
> actionkoreografien for at få det til at se ordentligt ud.

Med hjælp fra disse folk kan det nok ikke gå helt galt.

Sonny Chiba .... fight choreographer: Kenjutsu
Woo-ping Yuen .... fight choreographer: Kung Fu

--
Henrik Madsen

Fra : Andreas Ohn-Andersen

Dato : 15-09-02 18:02

I hvilket Tarantino filmmanus bliver Sonny Chiba nævt?

Andreas

<henrikm@daimi.au.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mv3cseupm0.fsf@algol.ted.dk.eu.ericsson.se...

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-09-02 19:14

"Andreas Ohn-Andersen" <andreas.ohn@mail.dk> skrev i en meddelelse

> I hvilket Tarantino filmmanus bliver Sonny Chiba nævt?

True Romance.

MVH
Jens

Fra : Henrik Rytter

Dato : 15-09-02 19:31

In article <3d84ccf7$0$49627$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Jens
Thomsen <nobody@home.dk> wrote:

> "Andreas Ohn-Andersen" <andreas.ohn@mail.dk> skrev i en meddelelse

> True Romance.
>
> MVH
> Jens

.... og indirekte i Pulp Fiction, hvor det meste af Samuel Jacksons
prædiken er fra Chibas The Bodyguard ....

Henrik

Fra : Per Kristensen

Dato : 16-09-02 07:52

"Andreas Ohn-Andersen" <andreas.ohn@mail.dk> skrev i en meddelelse
> I hvilket Tarantino filmmanus bliver Sonny Chiba nævt?
>
> Andreas

I True Romance er Clarence og Alabama inde og se Sony Chiba film.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 13-09-02 12:00

Henrik Rytter <sifurytter@fastmail.fm> skrev i en
nyhedsmeddelelse:130920021005091244%sifurytter@fastmail.fm...
> [...]
> har sikkert har en masse viden om men knap så megen praktisk erfaring
> med. Men jeg skal nok være der når den kommer i biografen for i det

Jeg mener da han har Yuen Woo Ping til at hjælpe med kampscenerne ? I så
fald kan det ikke gå helt galt

vh Anders

Fra : Henrik Rytter

Dato : 13-09-02 12:35

In article <alsgg9$ngrb$1@ID-149860.news.dfncis.de>, Anders Nielsen
<bnaa0002107@bolignet-aarhus.dk> wrote:

> [...]
> nyhedsmeddelelse:130920021005091244%sifurytter@fastmail.fm...
>
> Jeg mener da han har Yuen Woo Ping til at hjælpe med kampscenerne ? I så

Men som vi har set i andre amerikanske film fra de sidste par år
betyder det ikke altid noget at have en begavet og visionær
kampkoreograf ved roret. Instruktøren kan ret let ødelægge det hele.
Musketeer og The One burde være indlysende lærestreger. Med mindre
Tarantino selvfølgelig helt overlader tøjlerne til koreograferne i
kampsekvenserne (hvilket jeg tror vil være ganske klogt). Yuen Woo
Pings Hongkongfilm er klart nogle af mine favoritter og det er da lidt
betryggende han er ombord omend jeg er knap så begejstret for Sonny
Chibas kvaliteter i denne retning. Især hvis man ser de film han har
leveret "varen" til i 80'erne og 90'erne. Så hellere Chiba's spillefilm
og 60/70'er tv-shows. Chibas kvaliteter liger nok mere i optrædenen
foran kameraet, hvorimod Woo-Ping er god til at tilrettelægge tingene
så de ser godt ud igennem kamera og klipning.

Vi krydser fingre! Og glæder os lidt

mvh
Henrik

Fra : Per Kristensen

Dato : 13-09-02 13:07

> Jeg mener da han har Yuen Woo Ping til at hjælpe med kampscenerne ? I så
> fald kan det ikke gå helt galt
>
> vh Anders

Well jeg frygter at de blive den sædvanlige Woo Ping stil med "String-Fu",
altså at de hele er totalt overnaturligt.

Fra : Henrik Rytter

Dato : 13-09-02 13:23

In article <3d81d4e6$0$161$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Per

> Well jeg frygter at de blive den sædvanlige Woo Ping stil med "String-Fu",
> altså at de hele er totalt overnaturligt.

Jeg kan faktisk meget godt lide wire-fu-stilen. Specielt når det er
klippet ordentligt sammen. For få klip ender med et "kunstigt look" som
i Crouching Tiger, Hidden Dragon, men den rette mængde skaber en
hyperrel og vægtløs kampform, som absolut intet har med virkelighed at
gøre.

Med det er jo smag og behag. Hvis man kan lide den mere fysisk betonede
og "ægte"martial arts-koreografi burde man have hyret Lau Kar-Leung,
som er en af de allerdygtigste kampkoreografer. Hans og Jackie Chans
egoer clashede som bekendt på Drunken Master 2 (han blev fyret!)
hvilket har medført at han ikke ligefrem har været hyperproduktiv. Øv!

mvh
Henrik

Fra : Per Kristensen

Dato : 13-09-02 14:52

> [...]
> egoer clashede som bekendt på Drunken Master 2 (han blev fyret!)
> hvilket har medført at han ikke ligefrem har været hyperproduktiv. Øv!

Jeg kunne godt lide Bruce Lee's stil.

Fra : Henrik Rytter

Dato : 13-09-02 15:56

In article <3d81ed8c$0$177$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Per

> Jeg kunne godt lide Bruce Lee's stil.

Men han får nok ikke et fast job hos Tarantino eller i branchen Med
mindre den kommende sydkoreanske CGI-film, der har ham i hovedrollen
bliver en verdenssucces. Så har han nok gode chancer for at blive
Virtual Fight Choreographer.

mvh
Henrik

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-09-02 22:43

> [...]

>jeg kan nu ikke helt lade være med at synes at Uma Thurman ser
>knaldgodt ud i gul træningsdragt og samuraisværd

Jeg ved ikke, hvordan man ifører sig et samuraisværd. Du mener vel
"med" samuraisværd.

Men bortset fra det, så fatter jeg ikke, hvordan nogen kan synes, at
Uma Thurman ser godt ud. Hun har en flot krop, indrømmet, men det
ansigt...! Puuuh!

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Henrik Rytter

Dato : 16-09-02 23:22

In article <9vjcoucqtr1o607der0ktooj1hn6otks4b@4ax.com>, Niels
Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Jeg ved ikke, hvordan man ifører sig et samuraisværd. Du mener vel
> "med" samuraisværd.

Næh .. jeg ville nu godt se hende iført samuraisværd

> Men bortset fra det, så fatter jeg ikke, hvordan nogen kan synes, at
> Uma Thurman ser godt ud. Hun har en flot krop, indrømmet, men det
> ansigt...! Puuuh!

Smag og behag ... det må være træningsdragten og stålet .....

mvh
Henrik