MS Windows
briani 27239
Kan den spores?
Fra : Mr. Larsen

Dato : 13-09-02 08:22

Hej NG
Kunne ikke finde et bedre sted at stille mit Q.
Men hvis det ikke er her, så bare FUT mig.
Jeg er næsten ved at komme i klammeri med en kollega
om følgende: Hun påstår at hvis man får stjålet sin PC,
kan man spore den, vel og mærket hvis den bliver
tilsluttet nettet! Altså ligesom når man kan få sporet
en mobiltelefon! Hvem har ret?
Håber sgu' det er mig! For ellers skal jeg af med en flaske sprut!

--
/Mr. Larsen

Fra : Leony

Dato : 13-09-02 09:01

"Mr. Larsen" <don_e@stofanet.INVALID> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan man spore den, vel og mærket hvis den bliver
> tilsluttet nettet! Altså ligesom når man kan få sporet

Jeg tror umiddelbart kun den kan spores hvis ejeren har truffet
foranstaltninger i den retning. Uden foranstaltninger ingen sporing.
Intel cpu'er har et unikt produktionsnummer (kan disables i BIOS), ved ikke
om dette kan bruges til sporing.
Læste for nylig i et computerblad (kan desværre ikke lige finde
bladte/artiklen) om et firma der gør i sporing. Du oploader
serienummrene/produktionsnumrene til dem, hvis du melder dit udstyr stjålet
og det bliver brugt får du besked pr email eller sms. Kan ikke lige huske de
præcise detaljer.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Mr. Larsen

Dato : 13-09-02 10:33

> [...]
stjålet
> og det bliver brugt får du besked pr email eller sms. Kan ikke lige huske

Okay, takker for dit svar!
Så må vi jo dele den flaske sprut!
--
/Mr. Larsen

Fra : ..::jmj::..

Dato : 13-09-02 12:26

> [...]
> en mobiltelefon! Hvem har ret?
> Håber sgu' det er mig! For ellers skal jeg af med en flaske sprut!

Den kan IKKE spores!!
MEDMINDRE man har truffet foranstaltninger hertil.
Så: hvis du har købt en PC i en butik, og den bliver stjålet, kan den IKKE
spores på nettet.

Sagt på den en anden måde:
Du kan printe fra en PC, men du kan kun printe hvis har truffet
foranstaltning hertil ved at anskaffe og tilslutte en printer.
Det er nøjagtig det samme princip ved sporing, du skal aktivt gøre noget for
at få det til. Og det er LANGT de færreste der gør det.
Nyd sprutten i enrum

...::jmj::..

Fra : Mr. Larsen

Dato : 13-09-02 12:37

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> at få det til. Og det er LANGT de færreste der gør det.

*G* Dit svar vil jeg gøre brug af,
og se frem til tømmermænd søndag morgen!
Takker
--
/Mr. Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-02 16:35

> [...]
>Det er nøjagtig det samme princip ved sporing, du skal aktivt gøre noget for
>at få det til. Og det er LANGT de færreste der gør det.

Yes, og hvis der ikke er fastsat/lodet pci-sporingskort eller andet i den
retning, så er det stort set bare ud me HD'en(for sikkerheds skyld) køb en
ny til 800-, og derefter er der ingen sporings vej over nettet.(Processor id
deaktiveret i bios)

Fra : Krible

Dato : 13-09-02 14:57

"Mr. Larsen" skrev d. 13-09-02 08:22 dette indlæg :
> [...]
> en mobiltelefon! Hvem har ret?
> Håber sgu' det er mig! For ellers skal jeg af med en flaske sprut!

I kan vel dele flasken. Man skal som regel have software indstalleret
men læst artiklen her: http://www.it-avisen.dk/nyheder.asp?id=3917 - den
beskriver det meget godt
Hilsen Krible

http://www.kandu.dk/