MS Windows
briani 27239
Dual boot er blevet væk!
Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 13-09-02 05:57

Jeg delt min min boot HD op i 2 partioner med henholdsvis Win XP DK og UK.
Efter reinstall af UK er dual boot menuen blevet væk! - Mit spørgsmål:
Hvordan skriver jeg en dual boot menu til MBR?

Mvh.
Søren Møller

Fra : Edmund

Dato : 13-09-02 13:49

Søren Ribergård Møller skrev:

> Jeg delt min min boot HD op i 2 partioner med henholdsvis Win XP DK
> og UK. Efter reinstall af UK er dual boot menuen blevet væk! - Mit
> spørgsmål: Hvordan skriver jeg en dual boot menu til MBR?

Du skal da ikke rette i MBR hvis den kan boote til en XP

er de xp på partition 2 der er væk tilføjer du bare i din boot.ini på
c-drevet
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home
Edition" /fastdetect

er det partition 1 der er væk
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home
Edition" /fastdetect

den kommer så til at se sådan ud.

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]

Mvh Edmund

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 13-09-02 14:28

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in message

> [...]
> Edition" /fastdetect
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home

Tak (til begge) - jeg har dog kun prøvet Edmunds udgave, og den virkede
perfekt!

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-09-02 14:10

Boot på CD'en for den Windows version du ikke kan komme ind i og vælg
at reparere den når du bliver spurgt.