Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
God diasscanner?
Fra : Danny

Dato : 21-02-01 22:07

Hej!

Jeg overvejer at investere i en scanner, som kan håndtere dias. Jeg har
omkring 6000 stk, som jeg ønsker scannet, men jeg aner ikke hvilken scanner
jeg skal vælge. Lige for tiden har jeg kig på Canons CanoScan FS2710 eller
CanoScan 2700F, som jeg mener lyder lovende. Men hvordan er erfaringerne
rundt omkring? Er der nogen, som kan anbefale en god diasscanner og evt. en
forhandler?

Mvh,
D.

Fra : Martin Johannesen

Dato : 21-02-01 23:30

Hej

http://www.imaging-resource.com/ er der anmeldelser af scannere.

Mvh.

Martin

Fra : A.H.

Dato : 22-02-01 21:38

Hejsa Dann.

Jeg har en 2700f og er ret tilfreds med den, jeg har uploadet et par
billeder du kan kigge lige på. Hvis du scanner med 2700dbi har du ca.
27-28Mb at lege med, så det må siges at være ret godt.

MVH.
Anders
http://hjem.get2net.dk/soulprince/CanoScan2700f/
http://hjem.get2net.dk/soulprince/ - Alt på min hjemmeside er også scannet
med 2700f

Fra : Tommy Hansen

Dato : 23-02-01 21:21

Jeg har lige set at Microtek har lavet en ny til ca. 2300 kr.
1800X1800 i opløsning.

Hilsen Tommy

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-02-01 17:53

"Tommy Hansen" <tommy.hansen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige set at Microtek har lavet en ny til ca. 2300 kr.
> 1800X1800 i opløsning.

1995 hos midt data.

Fra : Rune Baess

Dato : 25-02-01 03:34

> [...]
> rundt omkring? Er der nogen, som kan anbefale en god diasscanner og evt. en

6000 stk. så skal du måske kigge efter en scanner med mulighed for en "slidefeeder"
som fx. LS2000, eller den kommende LS4000 (nikon). Den kan du fylde op om aftenen
inden du går i seng, og når du vågner har den scannet en stribe... Den er desværre
lidt dyr, men kvaliteten er tilgengæld derefter.

Fra : chris jensen

Dato : 27-02-01 22:31

Danny wrote:

> [...]
> rundt omkring? Er der nogen, som kan anbefale en god diasscanner og evt. en

Det kommer an på hvad du vil---
Jeg har en lille Pacific et eller andet 1800dpi 4.2 mill pix på et 24x36
og det er alt den kan . Ok for mig til at lave database og sætte billder
på web og en enkel udprintning i ny og næ
ja gav 1800kr i banko
hilsen
chris

Fra : Alex Bach Kristensen

Dato : 12-03-01 18:43

"chris jensen" <lamda@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og det er alt den kan . Ok for mig til at lave database og sætte billder
> på web og en enkel udprintning i ny og næ

Hej Danny

Jeg bruger selv en HP Photosmart S20. Den er lidt dyrere men den har også en
kvalitet, der er en tand bedre end så mange andre dias/negativ scannere jeg
har set.

Hilsen Alex