Skrive automatisk i eksternt CSS
Fra : Matilda

Dato : 12-09-02 20:54

Indlejret CSS:
800" class="hovedtabel" id="1" width="100%">

Når jeg placerer en tabel absolut i FP ved at bruge style, Class og ID så
indlejres CSS koden i selve html filen. Men hvorledes får jeg FP til at
skrive i det linkede eksterne CSS hvor jeg vil styre det hele fra ?

Hvis FP ikke kan skrive direkte hvordan får jeg så det eksterne CSS til at
styre tabellen. Skal jeg oprette classes, ID og posision manuelt i det
eksterne ? og hvordan gør man ?

MVH

Fra : Peter

Dato : 13-09-02 10:38

> Hvis FP ikke kan skrive direkte hvordan får jeg så det eksterne CSS til at
> styre tabellen. Skal jeg oprette classes, ID og posision manuelt i det
> eksterne ? og hvordan gør man ?

De har en fin CSS Tutorial her
http://www.html.dk/tutorials/css/

--
Venlig hilsen
Peter Heinzl

Fra : Ulrik Friis

Dato : 17-09-02 12:23

"Matilda" <matilda@nevertrustme.ya> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis FP ikke kan skrive direkte hvordan får jeg så det eksterne CSS til at
> styre tabellen. Skal jeg oprette classes, ID og posision manuelt i det

Der er tre nivaeuer CSS. Du anvender her inline style som er det niveau, der
er tættest på det der skal formateres og som tilsidesætter de andre
niveauer. Næste niveau (som tilsidesætter næste niveau) er embedded CSS, som
skrives i <head>. Det øverste niveau CSS, det globale style sheet, opretter
du i FP: Filer => Ny => Side vælg fanebladet Typografiark, hvor du kan vælge
forskellige muligheder. Typografiark = Style sheet.

FP skriver ikke i typografiarket/style sheetet. Det gør du!

mvh
Ulrik

Fra : Matilda

Dato : 18-09-02 00:35

"Ulrik Friis" <ufj(remove)@get2net.dk> wrote in

> FP skriver ikke i typografiarket/style sheetet.
Pokkers, så skal man jo kunne alle CSS mulighederne, for de standard CSS'er
som fp opretter er da totalt ubrugelige.
Findes der website programmer hvor man kan tegne og klikke sig frem ligesom
fp, men hvor al kode placeres i en ekstern CSS som man så kan finjustere ?

Jeg er træt af fp. Alle sites der er udviklet i ft - oser af det på lang
afstand.