Kandis kæmpe-rekord
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-02 19:28

DANSKERNES SLAGERMUSIK-DILLE TAGER MERE FART - KANDIS SLÅR EGEN
REKORD PÅ SALGSLISTEN
Ja, det ser ud til at den nye trend med slagermusik har bidt sig fast i
danskerne. Flere og flere danskerne overgiver sig til slagermusikkens friske
og glade toner.
Kansis har slået sin egen rekord. Aldrig har de præsteret at kunne nå en
4. plads på salgslisten. Spændende hvor højt de når. Jeg tror på en 1.
plads.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-02 19:55

> [...]
en
> 4. plads på salgslisten. Spændende hvor højt de når. Jeg tror på en 1.

Hvor ser du den sagsliste du altid bruger som kilde?

Carina

Fra : Pipeline

Dato : 13-09-02 00:52

"-Carina" <Svar til gruppen> skrev i en meddelelse
> Hvor ser du den sagsliste du altid bruger som kilde?
>
> Carina

På den lokale Q8 tank!

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 12-09-02 20:04

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d80dbd6$0$27653$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
en
> 4. plads på salgslisten. Spændende hvor højt de når. Jeg tror på en 1.

Hvordan vil du forklare at en heftigt eksponeret Kandis-CD blot bliver nr.
4, mens Coldplay og Cecilie Nordby med langt mindre reklamering i TV går
henholdsvis nr 1 og 2? Hvis Kandis vitterligt var Danmarks mest populære
band (eller noget i den retning) er det vel halv-pinligt at 'tabe' til en
anden dansker?

Og hvorfor mon Heidi Hauge styrtdykker lige så snart at tv-reklamerne for
hendes album stopper?

MvH Mikkel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-02 20:46

Mikkel Knudsen <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d80e591$0$57325$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvordan vil du forklare at en heftigt eksponeret Kandis-CD blot bliver nr.
> 4, mens Coldplay og Cecilie Nordby med langt mindre reklamering i TV går
> henholdsvis nr 1 og 2?
SV: Det skyldes den ulige konkurrence. Det er vildt godt klaret, når det
trods alt boycottes af nsæten alle kommercielle loklaradioer og DR. Det
betyder meget for et godt salg at en plade spilles om og om igen i radioen.

Hvis Kandis vitterligt var Danmarks mest populære
> band (eller noget i den retning) er det vel halv-pinligt at 'tabe' til en
> anden dansker?
SV: De er uden tvivl landets populæreste orkester. Det er der nok ingen som
vil bestride. Det er ikke pinligt at tabe til et orkester som bliver langt
kraftigere profileret på radiostationer. Og kendsgerningerne er jo også at
kandis aldrig har klaret sig bedre. Måske når de 1. pladsen.
Men det er jo trods alt også nemmere at vinde et 100 meter løb hvis man
har langt bedre startforhold end modstanderen.

> Og hvorfor mon Heidi Hauge styrtdykker lige så snart at tv-reklamerne for
> hendes album stopper?
SV: Det samme gælder P3-musik. Hvis alle radiostationer pludselig stopper
med at spille en plade, så styrtdykker den også. Men nu er Heidi altså
stadig blandt de øverste. Hun falder fra en 13. plads til en 23. plads.
Men nu har vi jo fået Tamra roasanes på banen med en ny cd. Nu valfarter
folk jo hen efter den, i stedet.

og til Carina

Danmarks officielle hitliste, som spilles i DR radio kan findes her:
http://www.hit-listen.dk/default.asp?w=36&y=2002&list=a100

Hilsen Åge

Fra : John K

Dato : 12-09-02 21:02

> [...]
> trods alt boycottes af nsæten alle kommercielle loklaradioer og DR. Det
> betyder meget for et godt salg at en plade spilles om og om igen i

Så ville der bare være endnu færre der købte album'et

JO.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-09-02 21:44

> DANSKERNES SLAGERMUSIK-DILLE TAGER MERE FART - KANDIS SLÅR EGEN
> REKORD PÅ SALGSLISTEN

Fint, men var de ikke ved at gå hvert til sit, eller hvad skete der med det?

--
Mark
Er du musikekspert? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-09-02 09:06

On Thu, 12 Sep 2002 20:28:21 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

P.t. ligger de altså kun på en 7. plads. Din 4. plads er fra sidste
uge.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 13-09-02 09:10

Karsten Jensen wrote:
> On Thu, 12 Sep 2002 20:28:21 +0200, "Åge Halldorsson"
> <halldorsson@post.tele.dk> wrote:
>
> P.t. ligger de altså kun på en 7. plads. Din 4. plads er fra sidste
> uge.

Det vil altså sige, at Åge kun er en uge bagud? Det overrasker mig lidt. Jeg
havde gættet på 20 år.

/Nikolaj

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 16-09-02 22:07

On Fri, 13 Sep 2002 10:10:29 +0200, "Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote:

>Det vil altså sige, at Åge kun er en uge bagud? Det overrasker mig lidt. Jeg
>havde gættet på 20 år.

Åge er til punk, og har No Future tatoveret i panden?

--
Ask me for directions.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-02 05:06

Jesper Lauridsen <rorschak@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d864796.10963699@news.stofanet.dk...

Jeg

> Åge er til punk, og har No Future tatoveret i panden?
SV: Javel ja, men så længe der ikke er ring i næsen, så går det vel. Hihi

> Ask me for directions.
SV: Hvad er det du siger? - Skal Aske med dig ind til direktøren, eller hvad
pokker snakker du om. Jeg er not veery god to engelsk.