ADSL på ISDN
Fra : Jesper Raabjerg Lars~

Dato : 12-09-02 18:51

Hej gruppe

Er der nogen der ved hvordan frekvensspektret ser ud på en ISDN forbindelse
med ADSL.
Det jeg gerne vil have belyst er hvilket frekevns område bruges til ISDN og
hvilket bruges til ADSL.
Hvordan ser fordelingen ud når der henholdsvis bruges en eller begge
B-kanaler.

Med venlig hilsen
Jesper Raabjerg Larsen

Fra : Cubus

Dato : 12-09-02 19:25

> [...]
> med ADSL.
> Det jeg gerne vil have belyst er hvilket frekevns område bruges til ISDN og

Det ligger i størrelsesordenen 0~120 kHz til ISDN, en margin og
så 162~1100 kHz til ADSL.

For POTS ser det sådan ud:

0~4 kHz til POTS, en margin og 30~1100 kHz til ADSL.

> Hvordan ser fordelingen ud når der henholdsvis bruges en eller begge
> B-kanaler.

Det er ligegyldigt om der bruges en eller begge B-kanaler.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-02 19:30

"Jesper Raabjerg Larsen" <jesper@raabjerg-larsen.dk> wrote in message

> Hvordan ser fordelingen ud når der henholdsvis bruges en eller begge
> B-kanaler.

Det er fuldkommen underordnet.. Der er tildelt et frekvensområde til ISDN,
og et andet område til ADSL...

Det kan sagtens lade sig gøre at have ISDN2, og en 2/0,5 Mbit adsl.. og
sankke 2 i telefon, og downloade på fulde hammer.. Uden problemer

Fra : Peder Nielsen

Dato : 12-09-02 20:33

> [...]
>
> Det kan sagtens lade sig gøre at have ISDN2, og en 2/0,5 Mbit adsl.. og
> sankke 2 i telefon, og downloade på fulde hammer.. Uden problemer

Det kommer vel an på afstanden, siden tdc ikke vil levere når jeg bor 4,7 km
fra centralen.

Peder Nielsen
Mølgård

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-02 20:56

"Peder Nielsen" <cuthegns@image.dk> wrote in message

> Det kommer vel an på afstanden, siden tdc ikke vil levere når jeg bor 4,7
km
> fra centralen.

Ja, det er rigtigt... Men jeg siger,, man KAN sagtens.. Men det kommer an på
dæmpningen... Her 500 meter fra centralen kan man sagtens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-09-02 21:28

> dæmpningen... Her 500 meter fra centralen kan man sagtens

Det var langt...

Jeg har 138 meter

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-02 21:33

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message

> Jeg har 138 meter

Gad vide, om man kan få problemer, hvis man er nabo til centralen??

Altså for høj spænding, og diverse andre ting?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-09-02 13:27

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3d80f9f2$0$87271$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Gad vide, om man kan få problemer, hvis man er nabo til centralen??
> Altså for høj spænding, og diverse andre ting?

Det skulle ikke betyde noget.

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Kent Glerup

Dato : 13-09-02 20:36

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
>
> Det var langt...
>
> Jeg har 138 meter

Har leveret en rå kobber på ca. 25 meter...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-09-02 22:16

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@mail.dk> wrote in message
> Har leveret en rå kobber på ca. 25 meter...

Nyder du selv godt af det ?