foder igen :o)
Fra : Gitte J. Lock

Dato : 12-09-02 17:49

Faldt over denne her i dag, ... er der mon nogen her på NG'en, der har
erfaringer med produkterne?
www.yarrah.com
-Gitte

Fra : marianne hellemose

Dato : 12-09-02 20:00

Hej Gitte
et hurtigt blik siger 26% proteiner i tørfoder, det er efter
min "ydmyge" mening for lidt, efter megen læsning af dem
jeg nu helst sætter min lid til, tror jeg at "kødædere" skal
have mindst 1/3 proteiner, dvs. 33 %, men det er "bare"
min overbevisning.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 13-09-02 07:46

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk
>
> Some people have lives, others have cats

Det var også det, der bekymrede mig... ikke at jeg på nogen måde anser mig
for at være expert på foderområdet. Jeg lader som regel min dyrlæge afgøre
den slags - mere eller mindre. Men jeg synz jo, at det ville være fedt, at
man i det mindste kan købe et kattefoder, der er bare en anelse mere
miljøvenligt...
-Gitte

Fra : marianne hellemose

Dato : 13-09-02 08:48

Gitte skrev
<Men jeg synz jo, at det ville være fedt, at man i det mindste kan købe et
kattefoder, der er bare en anelse mere miljøvenligt...>

Ja, jeg tror at de fleste af os har det sådan, men det er
svært, specielt fordi det er så vidt forskellige meninger
"fag-folkene" har, men min logik siger mig, at katten som
"kødspiser" burde have måske helt op til 45-50 %
animalske proteiner, det er dyrere end vegetabilske
proteiner, derfor er der "for mange" veg. proteiner i foderet, og de fleste
af dem har katten ingen glæde af
fordi de ikke kan optage dem.

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 13-09-02 11:24

--
> Marianne
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

I RCs lille Vetcat-foderpjece står der, at stivelsesindholdet i kattefoder
ikke må være højere end 35%, og det er endda for højt til følsomme katte,
der døjer med diarré osv. Hm.. gad vide om Hills wd kan have forværret eller
fremprovokeret Labans mave/tarm-sygdom ... der er jo vistnok flere
plantefibre eller sådan noget deri, for at fylde...
-Gitte