Satans Internet Explorer....
Fra : Finn Bindeballe

Dato : 12-09-02 16:50

hejsa

jeg har været paa besøg paa en side, der har gjort 'et eller andet' ved min
IE....

ligepluslig begynder der at poppe vinduer op......og det er næsten ikke til
at stoppe igen....
jeg har prøvet at 'rense' den ved at trykke default instillinger...men det
helper ikke.....

nogle ideer til hvad jeg kan gøre ...???
/finn

Fra : Anders Lund

Dato : 12-09-02 17:08

Finn Bindeballe <finnb@post6.tele.dk>, wrote in
> jeg har været paa besøg paa en side, der har gjort 'et eller andet' ved
> min IE....

Nåå .. én af dem. De er dumme!

> [...]
> helper ikke.....
>
> nogle ideer til hvad jeg kan gøre ...???

Ja. Opdatere din IE til nyeste version. Der er lige kommet en ny version
(IE6 SP1) i UK version i hvert fald, ved ikke med den danske. Ellers bare
sørg for at have alle opdateringerne med fra
http://windowsupdate.microsoft.com

Scan med Ad-aware: http://www.lavasoft.nu/
Hvis den ikke hjælper, så prøv Spybot: http://beam.to/spybotsd

De finder nok en masse snavns på din computer.

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Alex Holst

Dato : 12-09-02 17:19

> [...]
> helper ikke.....
>
> nogle ideer til hvad jeg kan gøre ...???

Saet din browser op til ikke at tillade JavaScript og ActiveX i Internet
zonen. Og andre ting. Det hele er beskrevet i OSS'en:

http://a.area51.dk/sikkerhed/brugere

Fra : FreeMan

Dato : 12-09-02 19:41

Hej

Jeg vil bestemt ikke belære nogen om hvilke programmer de skal anvende. Men
generelt kan jeg anbefale Mozilla. Det virker som et langt mere sikkert
produkt, og så er der en glimrende popup-killer indbygget.

Nu er sikkerhed som bekendt ikke et produkt, men går man op i den slags, er
det nok ikke så skidt at undgå IE.

Og nej - jeg prøver ikke på at starte en krig mellem IE, Netscape, Mozilla
og Opera brugere om hvad der er bedst. Men jeg opfordrer folk til at prøve
noget andet end IE (og altså gerne Mozilla).

Mvh

FM

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-09-02 19:30

> [...]

> helper ikke.....
>
> nogle ideer til hvad jeg kan gøre ...???

Hvad med at prøve en alternativ browser ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 13-09-02 12:28

hejsa alle

tak for de gode raad, og en kort info om , at AD-ware kunne fjerne
det.....spybotsd kunne ikke,.....

normalt bruger jeg ogsaa netscape 4.72, men desvære er der flere og flere steder,
hvor den fulde funktionalitet kun haves med IE...og det er trals........

/finn

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-09-02 13:14

> [...]

> normalt bruger jeg ogsaa netscape 4.72, men desvære er der flere og flere
> steder, hvor den fulde funktionalitet kun haves med IE...og det er

Nu er jeg Mac mand, men her findes der da mindst en 5 - 6 browsere - det
samme må da være tilfældet på PC

-- Med venlig hilsen Jesper ) http://www.gylling.net/

Fra : Michal Wodzinski

Dato : 13-09-02 13:53

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-09-02 14:42

Michal Wodzinski wrote:

> På linux kan man derudover få Konqueror og Galeon.

Og Lynx

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Jens Christian Gram

Dato : 13-09-02 15:35

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

> Og Lynx

og Links, Elinks, W3, Light, Dillo, Skipstone, Zen, Barque, Beonex,
Bheetah ......

Der findes også en del mindre kendte browsere til Windows. Prøv fx. at
kigge på Tucows, der kan man finde mange.

Jens Christian Gram
jussi@jussi.dk
Dataingeniørstuderende, 5. sem., AAU
Systemadministrator, Institut for Fysik, AAU

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-09-02 10:49

Jens Christian Gram wrote:

> og Links, Elinks, W3, Light, Dillo, Skipstone, Zen, Barque, Beonex,
> Bheetah ......
>
> Der findes også en del mindre kendte browsere til Windows. Prøv fx. at
> kigge på Tucows, der kan man finde mange.

Tjooe, men det hjælper jo ikke rigtigt når det gennemgående
problem er at der sidder nogle damphjerner rundt omkring og
udvikler websider der kun kan ses med IE.

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Anders Lund

Dato : 13-09-02 22:00

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>, wrote in

> Og Lynx

Lynx findes også i en Windows version.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 13-09-02 22:02

In <3D81EB41.9D40245B@daimi.au.dk> Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

>Og Lynx

for ikke at glemme links og w3m

/Martin

Fra : N/A

Dato : 13-09-02 22:02

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 14-09-02 18:15

"Finn Bindeballe" <finnb@post6.tele.dk> wrote in message news:<alqd65$203e$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> helper ikke.....
>
> nogle ideer til hvad jeg kan gøre ...???

De må have stillet din startside om til deres egen.

Til en begyndelse kan du gå ind på

www.berlingske.dk

og finde linket i øverste højre hjørne

vælg som startside

Derefter burde der ikke komme ekstra vinduer op når du starter. Den
duer også hvis ejeren har disablet internet indstillinger (biblioteker
etc.) og så en side med et vist indhold stiller om på startsiden
(hvilket er for nemt) og den stakkels bibliotekar ikke ved et klap om
hvordan hun får den stillet tilbage igen.

Da det er din egen maskine, kan du jo derefter gå ind under

Funktioner -> internet-indstillinger -> faneblad Generelt, og resten
skulle give sig selv.

Venligst

Carsten Nielsen