outlook xp og hotmail
Fra : Michael Henriksen

Dato : 12-09-02 15:33

Hej!

Jeg har en hotmail adresse og bruger outlook xp. I outlook kan man som noget
nyt modtage sine hotmails i stedet for at logge på gennem en browser.

Nu er spørgsmålet så: Kan det lade sig gøre at få Outlook til at starte op i
den mappe (indbakke - hotmail) med hotmailen. Som det er nu starter den op i
den "almindelige" indbakke. Men der er jo ikke nogen mails, da jeg ikke
bruger en POP3 emailadresse fra min interudbyder.
Det eneste jeg kan finde ud af, er at vælge om jeg vil starte i min
almindelige indbakke eller det der hedder "outlook i dag".

Man kunne sikkert lave en regel der flyttede alle hotmails over i den alm.
indbakke, men det er da lidt fjollet og gå den vej, synes jeg!

mvh

Michael

Fra : pre

Dato : 12-09-02 18:48

Efter al sandsynlighed er OutlookXP proppet med muligheder for både det
ene og det andet. Det kan være et problem at programmet kan startes på
fire forskellige måder, men til en begyndelse, søg i hjælpeteksterne på
"Switche", "Kommandolinie", og specielt "Reset folder". (Den skal lige
oversættes)
Kom igen med lidt resultater, hvadenten jeg eller en anden skal hjælpe
dig til den rette metode.

© pre 2002

Fra : Michael Henriksen

Dato : 13-09-02 11:12

Hmmmm. jeg fandt ud af at man kan starte i kalender, journal eller noter,
men ikke hotmail-mappen. Hvis man går ind i funktioner -> indstillinger ->
andet -> avancerede indstillinger så kan man ændre startmappen, men
stadigvæk ikke til hotmail-mappen.

Nu har jeg fundet nogle commandline switches her
http://office.microsoft.com/assistance/2002/articles/OlCommandLineSwitches.a
spx

/select outlook:\\foldername starts Outlook and opens the specified folder.

For example, to open Outlook and display the Calendar use: "C:\Program
Files\Microsoft Office\Office10\Outlook.exe" /select outlook:\\calendar

Nu kan jeg få outlook til at starte på hotmails logonside ved at skrive
"C:\programmer\.....outlook.exe" /select outlook:\\hotmail, men vil jeg gå
direkte til indbakken får jeg en scriptfejl, når jeg skriver /select
outlook:\\hotmail\indbakke .

Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg kommer videre?

Michael

pre ytrede sig gammelklogt:

Fra : pre

Dato : 13-09-02 13:14

Undskyld at jeg prøvede at hjælpe dig når ikke andre ville. Det skal
ikke ske igen.

Fra : Michael Henriksen

Dato : 13-09-02 14:11

pre ytrede sig gammelklogt:

> Undskyld at jeg prøvede at hjælpe dig når ikke andre ville. Det skal
> ikke ske igen.
>
> mvh
> © pre 2002

Hvad mener du? Hvad har jeg gjort? Eller ikke gjort?
Hvis du hentyder til "...gammelklogt" så er det bare en joke. Jeg er glad
for den hjælp du er kommet med indtil videre og den HAR hjulpet. Jeg mangler
bare lige det sidste hjørne før det lykkes.

Michael

Fra : pre

Dato : 13-09-02 18:52

Og så var min posting også en joke!!!

Det bekrædter så den gamle læresætning, at ved samtale OG visuel kontakt
kan man tillade sig det utrolige fordi ansigtsudtryk/kropsprog kan
modificere grovhederne. Ved al anden kommunikation er det væsentligt at
afholde sig fra alt der mere eller mindre kan misforstås. Mange
forretningsfolk har bittert erkendt denne sandhed EFTER at de måtte
dreje nøglen om.

Hvis du kan modtage Hotmail, og har en underfolder til Inbox med navnet,
så prøv dette:

I folderlisten træk en genvej fra Hotmail og ned på proceslinien. Slip
når en kraftig sort markering viser sig på et godt sted (Det SKAL være
indenfor den QuickLounch gruppe der er helt tilvenstre.
Maksimer og luk Outlook. Klik på genvejen og hent mail.
(Det virker i 2000, forhåbentlig også i 2002)

Fra : Michael Henriksen

Dato : 14-09-02 09:13

> Hvis du kan modtage Hotmail, og har en underfolder til Inbox med navnet,
> så prøv dette:

Hvad mener du helt præcist med dette? Min mappeliste ser sådan ud:
news:3d82eecd$0$780$ba624c82@nntp03.dk.telia.net og det er indbakke med den
røde cirkel omkring jeg trækker ned i quicklaunchbaren. Så det er omvendt
jeg har det. Jeg har en undermappe til hotmail, der hedder indbakke.

> [...]
> Maksimer og luk Outlook. Klik på genvejen og hent mail.
> (Det virker i 2000, forhåbentlig også i 2002)

OK, det hjalp desværre heller ikke.
Der sker det samme som når jeg brugte /select outlook:\\hotmail\indbakke
kommandoen, så får jeg en scriptfejl.
Du kan se fejlen i news:3d82ec6d$0$784$ba624c82@nntp03.dk.telia.net
(håber det virker linket, det er første gang jeg prøver at linke til en
anden meddelelse. Ellers kan du evt. kigge i dk.binaer, samme emne)

Michael

Fra : pre

Dato : 14-09-02 11:39

Dine links virker fint. Jeg tror ikke situationen kan klares med
scripts. Jeg har prøvet at tilføje en Hotmail mappe i min Outlook. Det
går selvfølgelig fint, men når jeg tester kollektionen af Outlook mapper
kommer den ikke med, og hvis jeg flytter mails til mappen
og prøver at læse dem via VBA går det galt for "systemet" kender ikke
den mappe..
Derfor foreslog jeg tricket med genvejen i proceslinien. Genvejen kan
trækkes fra enhver af mapperne, derved kan Outlook startes i enhver
ønsket mappe - der er et par ekstra tricks mulige, men vigtigst er det
at Outlook er startet og fortsætter.

Egentlig er jeg ikke sikker på at din mappeliste virker korrekt, der
skal (må) kun være én indbakke, som så kan udvides med undermapper (Jeg
har tre).
Jeg ville anbefale at du sletter nogle af mapperne og tilknytter Hotmail
til Indbakke, men det er dit valg.

At sætte en regel der flytter f. eks. "alt fra denne konto" til
Hotmailmappen er en bagatel.
Prøv det i alt fald som en effektiv nødløsning indtil noget evt. dukker
op.

Fra : Michael Henriksen

Dato : 14-09-02 12:34

Ja, jeg tror også jeg må nøjes med at oprette en regel og bruge den. Som du
skriver, så er det en bagatel at oprette en regel (hvorimod din snak om VBA
er ren volapyk for mig )

Men du skal ha' tak for hjælpen!

Michael

Fra : pre

Dato : 15-09-02 07:20

Hej
Jeg nørkler med lidt makro til at teste hvilke mapper der er akcepterede
og vender tilbage, forhåbentlig fik du genvejen til at virke. Outlook
bruger nu både script og VBA.

Prøv at højreklikke til højre i den grå bjælke i Outlook idag, vælg
egenskaber for personlige mapper. Måske vil det afsløre noget. Du er i
øvrigt velkomen på:
periander@postkasse.net

Fra : pre

Dato : 12-09-02 21:43

Det kunne se ud til at være nemmere end som så. I 2000 er der følgende
anvisning:

On the Tools menu, click Options.
Click the Other tab, and then click Advanced Options.
In the Startup in this folder box, click the folder you want to appear
when you start Outlook.

Det ville være sært om ikke en tilsvarende var med i XP. Kik i den
venstre fane i hjælpeteksterne og klik på plustegnet ved Tilpas Outlook.
Der burde funktionen være beskrevet.

Fra : Michael Henriksen

Dato : 13-09-02 13:20

> [...]
>
> Det ville være sært om ikke en tilsvarende var med i XP. Kik i den
> venstre fane i hjælpeteksterne og klik på plustegnet ved Tilpas Outlook.

OK, jeg har lige modtaget dette svar. Kun over 12 timer forsinket fra
newsserveren . Men i mellemtiden har jeg selv prøvet den løsning du
foreslår, men der har jeg heller ikke mulighed for at vælge
hotmail-indbakken.
Jeg kom en del tættere på med dit første forslag, som du måske har læst i
mit tidligere svar, men kom ikke helt i mål.
Håber du kan hjælpe mig videre!

Michael