Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fjernelse af røde ISO-prikker
Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 12-09-02 15:22

Hej

Under Jean Michel Jarre koncerten sidste weekend tog jeg en række billeder.
De er taget med ISO 800 indstillingen på kameraet for at kunne trække så
meget lys som muligt. Dette giver jo desværre nogen røde "prikker" i
billedet pga. den høje filmhastighed. Se f.eks.
http://www.kryger.dk/karsten/jarre/pages/DSCN2423.htm

Er der nogen billedbehandlingsprogrammer der på en "nem" måde kan udbedre
billederne, f.eks. med et filter.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Karsten Kryger Hansen

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 12-09-02 15:49

"Karsten Kryger Hansen" <karstenkryger@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> http://www.kryger.dk/karsten/jarre/pages/DSCN2423.htm

Er det med fuld overlæg at du sender os ind på en side med et slideshow der
skifter billeder løbende... hvad er det helt præsist for et af billederne du
vil have os til at se..

P.s. mener personligt at 10 sek pr billede er for langt tid..
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 12-09-02 16:22

> [...]
der
> skifter billeder løbende... hvad er det helt præsist for et af billederne

Ja både og. Slideshowet er med vilje, men jeg har linket direkte uden om et
frameset, som nok havde givet bedre mening.

Det direkte link til det angivne billede er
http://www.kryger.dk/karsten/jarre/images/DSCN2423.jpg

Et andet eksempel kan ses på
http://www.kryger.dk/karsten/jarre/images/DSCN2325.jpg (kig på
møllekonstruktionen).

Mvh.
Karsen Kryger Hansen

Fra : Asboe

Dato : 12-09-02 21:48

Karsten Kryger Hansen skrev i meddelelsen:
<alq7u2$96s$1@sunsite.dk>

> [...]
>billedet pga. den høje filmhastighed
>
>Er der nogen billedbehandlingsprogrammer der på en "nem" måde kan udbedre

Brug Photoshop. Konverter til Lab-mode. Brug et af filtrene Dust & scratches
eller Median på a (rød-grøn akse).

--
Hilsen Asboe