Deling av adsl-forbindelse
Fra : Øystein

Dato : 12-09-02 14:42

Jeg har to maskiner der hjemme som er koblet sammen via en HUB.

Planen er så å henge mitt adsl-modem over den samme HUB og derved kunne dele
ADSL-forbindelsen.

Dette fungerer ikke.....Hos TeleDanmark får jeg så vite at det skyldes min
HUB....... Den er en ren 100Mb. MEN mine to NIC's er jo 10/100!

Kan jeg så la XP tvinge mine to NIC's til å kjøre på 10 Mb (joda jeg kan
det) og forvente at det fungerer?

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-09-02 16:29

ASDL modemet kører 10 mbit (på ethernet udgangen)....

--
Regards, Peter Larsen

Fra : Hugo

Dato : 12-09-02 17:51

Prøv at sætte netkortet til Halv Duplex.

Hugo

Fra : -Jens-

Dato : 13-09-02 08:01

Er kablet mellem din hub og adsl-modemet korrekt?
2 hubs skal forbindes med et krydset kabel.

mvh
Jens

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-09-02 09:41

Øystein <oeystein_skaaden@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> HUB....... Den er en ren 100Mb. MEN mine to NIC's er jo 10/100!
>
> Kan jeg så la XP tvinge mine to NIC's til å kjøre på 10 Mb (joda jeg kan

Er du sikker på at du har 2 dynamiske IP adresser ?

Jeg går ud fra at du har forbundet kablerne korrekt ?!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 13-09-02 10:06

> [...]
skyldes min
> HUB....... Den er en ren 100Mb. MEN mine to NIC's er jo 10/100!

Ja, men den skal også kunne virke med modemmet:

ADSL (10Mbit) --- HUB (100Mbit) --- NIC (10/100 Mbit)

> Kan jeg så la XP tvinge mine to NIC's til å kjøre på 10 Mb (joda jeg
kan
> det) og forvente at det fungerer?

Nej, det er ikke det der er problemet.

Du skal have en hub eller en switch, der kan køre 10 mbit, eller
10/100 mbit. Og så iøvrigt sørge for at der er to dynamiske ipadresser
til rådighed.

/Martin