tele2mobil og henvisning
Fra : Thomas

Dato : 12-09-02 11:22

I forbindelse med oprettelse hos telmore læste jeg, at man har ret til 3
måneders gratis henvisning til nyt nummer ved opsigelse af ens gamle nr.

Jeg fandt også det der må ligge til grund, nemlig telestyrelsens
Bekendtgørelse nr. 1169 af 15. december 2000
(B1169 2000 telenet og teletjenester)

Bekendtgørelse om udbud af telenet og teletjenester

"§ 19. Udbydere af offentlige telenet og teletjenester, der omfatter
telefoni via faste net, ISDN-tjenester og mobilkommunikation, skal tilbyde
deres kunder følgende funktioner senest seks måneder efter udbudets
begyndelse:

1) henvisning til nyt nummer og viderestilling af samtale til nyt nummer,
jf. § 20"

"§ 20. Ved henvisning til nyt nummer forstås, at en kaldende bruger, ved
opkald til den kaldte slutbrugers gamle nummer, oplyses om den kaldte
slutbrugers nye nummer.

Stk. 2. Henvisning til nyt nummer skal tilbydes, uanset om aftalen mellem
udbyderen og den kaldte slutbruger er ophørt, og uanset hvem der bærer
ansvaret herfor.

Stk. 3. Ved viderestilling af samtale til nyt nummer forstås, at den kaldte
slutbruger med eller uden brug af fast operatørvalg kan få viderestillet
opkald fra et gammelt til et nyt nummer.

Stk. 4. Henvisning og viderestilling skal tilbydes i minimum seks måneder
fra det tidspunkt, hvor der skiftes til nyt nummer, og uanset om
henvisningen eller viderestillingen sker til et nyt nummer i en anden
udbyders net."

Så er det blot mit spørgsmål er, hvordan kan det være, når man ringer til
tele2mobils kundeservice at ingen kender til dette?
Nogen der har erfaring med opsigelse + henvisning fra tele2mobil?
Er tele2mobil ikke omfattet af bekendtgørelsen?

Med venlig hilsen
Thomas

--
________________________
Thomas Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-02 16:46

"Thomas" <tb_jensen@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> Nogen der har erfaring med opsigelse + henvisning fra tele2mobil?
> Er tele2mobil ikke omfattet af bekendtgørelsen?

Du skal vel bare fortælle dem, at du har krav på dette....

Jeg bedte også om henvisning, da jeg lukkede mit Orange Abonnement... Det
skrev jeg i opsigelses papirene.. og henviste til lovkravet...

Der var dog ingen henvisning, ved lukning.. Så jeg ringede og bedte om den
henvisning...

Det kom også.... Måske har de ikke lige styr på det.. For der er stadig
henvisning på,,, og der er gået over 1 år.