ADVARSEL: pas på firmaet SONOFON PARTNER
Fra : ole

Dato : 12-09-02 07:52

Hej

Jeg anskaffede mig en T29 i december, efter kort tid begyndte jeg at få
problemer med den. Den kunne ikke finde nettet, og da jeg til sidst var træt
af det, blev den sendt til rep. hos Sonofon Partner.
Efter nogle uger fik jeg den tilbage med den besked" terminalen har været
udsat for fysisk overlast, totalskadet, rep. ikke muligt.
Men nu kunne den slet ikke bruges mere. I stedet for fejl ind imellem, var
den nu bare død. Jeg sendte den til et firma der undersøgte hvad den nye
fejl var, det viste sig nu, at det første værksted havde brækket printet
inden i, måske fordi de ikke ved hvordan man skiller en T29 ad.
Det service firma Sonofon Partner bruger ligger i København.

Hvis i indleveret et app. til service, så få skrevet en 100% status på den,
hvad den ikke kan og hvad den kan.
Så har man mere check på det, hvis de ødelægger ens telefon.

Dette er ikke for at klandre alle forhandlere/værksteder i Danmark, men for
at fortælle at der måske er nogle der ikke tager det så tungt at ødelægge
folks telefoner.

Hilsen Ole

Fra : Kurt

Dato : 13-09-02 01:44

Konklusionen fra Sonofon Partners: " terminalen har været udsat for fysisk
overlast, totalskadet, rep. ikke muligt" ligner det ikke temmeligt meget
deres standardsvar på de fleste andre serviceringer (f.ex. skift "fysisk
overlast" ud med "fugt")

Fra : R. Petersen

Dato : 13-09-02 20:06

> overlast, totalskadet, rep. ikke muligt" ligner det ikke temmeligt meget
> deres standardsvar på de fleste andre serviceringer (f.ex. skift "fysisk

Korrekt. Det er standardsvar fra de fleste serviceværksteder. Jeg tror hvis
de ikke kan finde fejlen, så skriver de bare det.

Fra : Johnny K. Olesen

Dato : 14-09-02 18:00

Tja, Alle Sonofon Partner butikker arbejder efter vejledninger udstukket
fra Nokia, Ericsson + de andre mobil selskaber. Det gør alle værksteder,
der laver garantireparationer i Danmark.

Hvis der skrives at en telefon har lidt fysisk overlast, så har den lidt
fysisk overlast. Det kan simpelthen ses på printet/telefonen. Måske ikke
med det blotte øje men ved nøjere inspektion. Fysisk overlast er vand,
stød, slag, løse komponenter osv.

Hvis teknikeren ikke helt klart kan finde en fejl, så returneres
telefonen med en "ingen fejl fundet".

Alt andet kan bringe værkstedets aftale med f.eks. Ericsson i fare.

Ikke fordi jeg skal forsvarer Sonofon Partner, men jeg tror nu der er
større chance for at din telefon har fået et alvorligt slag i posten
(Post Danmark er ikke gode ved pakker) end at en tekniker ikke kan finde
ud af at løse 4 skruer...

I mit tidligere job hos expert har jeg set mange telefoner der har lidt
overlast selv om det ikke kan ses uden på telefonen. Telefoner er sarte
og selv små slag og stød kan ødelægge komponenter. Havde f.eks. en Nokia
telefon der blev tabt fra ca 20 cm. højde. Det flækkede printet ved og
værkstedet lavede den traditionelle "Telefonen har lidt fysisk
overlast." Uden på telefonen var der ingen skader, det var der deriomod
indeni.

/ Johnny