Softwarerouter i X.2
Fra : Lars Kr. Sørensen

Dato : 11-09-02 23:12

Nu er jeg mildest talt ingen ekspert på området, så jeg stiller lige
spørgsmålet så firkantet som muligt:

Er det korrekt forstået, at man i X.2 både kan dele netforbindelse og
lave lokalnetværk ved hjælp af Airportkort alene? Eller skal man stadig
have UFO´en, hvis man skal have netværksfunktionen med?

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-09-02 23:48

Lars Kr. Sørensen <lksorensen@mac.com> wrote:

> [...]
> lave lokalnetværk ved hjælp af Airportkort alene? Eller skal man stadig
> have UFO´en, hvis man skal have netværksfunktionen med?

Lige så firkantet svaret, Ja.

Sjovt nok kan man også gøre det omvendt. Jeg får mit internet ind på min
PowerBook via en Airport base og kan vælge at dele forbindelsen over
ethernet. Hvordan det forholder sig med en internetforbindelse via modem
eller ADSL via USB ved jeg ikke, men mon ikke det også virker?

Delingen foregår med DHCP og der ingen GUI muligheder for at konfigurere
den anderledes. Det er der dog via terminalen.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 12-09-02 08:05

> [...]
> ethernet. Hvordan det forholder sig med en internetforbindelse via modem
> eller ADSL via USB ved jeg ikke, men mon ikke det også virker?

Tja, ifølge MediaMac skulle det kunne:

http://www.mediamac.dk/index.php?page=news:show,id=7523

Lars Kr. Sørensen