Problemer med netværk og server.
Fra : Jan Steen

Dato : 11-09-02 22:25

Hi all..

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en D-Link DI-804 router, switch, hub,
eller hvad karlen nu gør, købt for dyre penge i den lokale telebutik.

Bevars den virker skam da udemærket til hjemmets 2 computere, men da den
samtidig jo laver kuks med IP-Adresserne på "vores side" af dyret, ja så er
det tilsyneladende blevet slut med at sætte f.eks. en spilserver op, den
dukker simpelthen ikke op i oversigten.

Mit spørgsmål er derfor, er der nogen der har et forslag til, hvad jeg kan
gøre, for at få liv i projektet igen, det hele virkede fint, før jeg fik
"dimsen" tilsluttet...

Mvh. Jan Steen.

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 12-09-02 09:24

"Jan Steen" <jansteendk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hi all..
>
> Jeg er blevet den lykkelige ejer af en D-Link DI-804 router, switch, hub,
> eller hvad karlen nu gør, købt for dyre penge i den lokale telebutik.

Fortæl os hvilken internetløsning du har!? (Gætter på Bredbånd|ADSL fra TDC
Teledanmark)
Så ved vi hvordan situationen var før du fik router osv. osv.

> [...]
> det tilsyneladende blevet slut med at sætte f.eks. en spilserver op, den

Dukker simpelt hen ikke op i oversigten? Hvilke ip adresser får klienterne [1]?
og kan du pinge[2] maskinerne fra hinanden?
Hvis Spillet(TM) understøtter kommunikation over ipx/spx, kan du bare
installere denne protokol (ved siden af tcp/ip)...

Hvis du skal starte en spilserver, som kan tilgås "udefra" skal du have fat i
noget NAT[3]

[1]
Win 95/98/ME: Start | Kør | winipcfg.exe
Win 2000/XP: Start | Kør | cmd.exe - i prompten skriver du ipconfig

[2]
Start | Kør | Command.com - i prompten skriver du ping (ipnr.) - fx. ping
192.168.1.3

[3]
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=nat

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Jan Steen

Dato : 13-09-02 10:04

Hej Stig..

Ja det er lige sådan en jeg har fået og der var ikke nogen problemer før jeg
tilsluttede routeren.

Til oplysning, kan jeg nævne, at jeg har XP-profn. som styresystem og ADSL
512 fra TDC.

Du skriver nogle forslag og dem vil jeg prøve (så godt jeg nu forstår dem,,,
(jeg er nybegynder på området)). *G*

Hilsen Jan Steen