Langsom browsing af netværksdrev
Fra : Michael Andreasen

Dato : 11-09-02 22:25

Hey. Jeg har et lille netværk. bestående af en Debian Linux router m. samba
server. En 6 klienter som alle kører WinXP

Routeren er gateway/dhcp/web/mail server

Hvis jeg i XP vil vise min workgroup computeres. Så skal den lige tænke over
det i 7-8 sekunder. før den åbner disse. Når først den har åbnet det kører
det ok..

Hvad kan være galt?

Mvh
Michael

Fra : Per Lauridsen

Dato : 13-09-02 20:19

De 7-8 sekunder din XP tager om at åbne Workgroup, bruger den til at
requeste de maskiner på netværket. Den requester om de stadig er aktive osv.

Det kan især tage lang tid når den skal requeste en Linux/Unix box.

Du kan løse meget af problemet ved at lave din Unix-box eller en af de andre
PC'er kører WINS.. Og tilføje wins-adressen, så den kommer ud sammen med
DHCP svaret.

/Per Lauridsen