Mere stamtavle
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 11-09-02 21:48

Hejsa!
Nu der bliver snakket stamtavle i gruppen, har jeg et par spørgsmål.

Min ene hund kommer fra et internat, med en DRU stamtavle. Jeg har ikke
kunnet finde ret megen information om DRU, andet end en ret håbløs
hjemmeside. Findes der aktiviteter hos DRU som hos DKK, med udstillinge,
træningspladser mm?

Andet spørgsmål er, hvorfor en DRU stamtavle ikke kan "konverteres" til
en DKK stamtavle? Jeg spurgte mig for hos DKK, men fik et nej, og en
lidt vævende forklaring på at det var besværligt osv. Anses en DRU
stamtavle for at være mindre seriøs eller hvad? Jeg er lidt ærgerlig, da
alle de sjove aktiviteter i mit områder kun er for "rigtige medlemmer",
altså folk med DKK hunde. Det virker lidt snobbet, på en udstilling kan
en hund vel vise sit værd ligemeget hvilket mærke der er på stamtavlen?

Undrende hilsner, Dorthe ( - der ikke vidste Arthur havde stamtavle før
han var købt og betalt...)
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=681

Fra : Winther

Dato : 11-09-02 22:43

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en hund vel vise sit værd ligemeget hvilket mærke der er på stamtavlen?
>
> Undrende hilsner, Dorthe ( - der ikke vidste Arthur havde stamtavle før

Jeg har hørt, at opdrættere der er smidt ud af DKK af den ene eller anden
grund, uproblematisk kunne optages i DRU. Det i sig selv er jo ingen god
reklame, især ikke hvis det drejer sig om fusk med afstamning, dårlig avl
osv. Men fakta er, at der er flere muligheder med en Dkk hund. Mener dog at
DRU også afholder forskellige aktiviteter.
Der skulle være mulighed for at få stambogen lavet om til DKK, men jeg
kender ikke betingelserne for det.

Vh. Winther

Fra : Kim Christensen

Dato : 15-09-02 18:13

> [...]
> reklame, især ikke hvis det drejer sig om fusk med afstamning, dårlig avl

Det er en skrøne som havde sin rigtighed for 10 år siden da der var
meget rod i DRU. I modsætning til DKK har DRU ændret sig meget i de
sidste 10 år. Der er blevet ryddet godt op, og useriøse opdrættere
lever fortsat livet farligt. Der kan jo være mange grunde til at blive
smidt ud af DKK, den hyppigste er det lidt løjerlige mafiagtige
"loyalitets" spørgsmål som trives så godt i DKK en loyalitet som DKK
kræver af medlemmerne uden at give forfærdeligt meget igen.
Skrønen om DRU passer fint i DKK's kram, derfor fortsættes de gamle
beskyldninger.
En useriøs opdrætter finder andre foreninger. F.eks findes der en
fabrikant af belgiske hyrdehunde der blev smidt ud af DKK, overlevede
2 år i DRU, blev smidt ud af samme grund der. han stambogsfører i dag
nervøse belgiere i Den Danske Hundeforening. Ellers er der Continental
Kennel Club der ikke stiller for mange spørgsmål ved stambogsføring.

DRU's hjemmeside har et lillebitte menupunkt der hedder "start her"
det åbner en side med masser af information om DRU. Tåbeligt
sidelayout.

Kim Christensen

Fra : x Vuf x

Dato : 11-09-02 22:48

Wed, 11 Sep 2002 22:48:03 +0200, Dorthe Prip Lahrmann wrote:

> [...]

>kunnet finde ret megen information om DRU, andet end en ret håbløs
>hjemmeside. Findes der aktiviteter hos DRU som hos DKK, med udstillinge,

Jo DRU har udstillinger. Du må kunne finde DRU's tlf.nr. i De Gule Sider.
Om de har træningspladser, ved jeg ikke.

Kikkede lige i bogen: 55773353 og www.dru.dk

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 12-09-02 21:16

x Vuf x skriver:

> Jo DRU har udstillinger. Du må kunne finde DRU's tlf.nr. i De Gule Sider.
> Om de har træningspladser, ved jeg ikke.
>
> Kikkede lige i bogen: 55773353 og www.dru.dk

Mjoh... sagen er bare at deres hjemmeside ikke er særlig informativ, og da
jeg ringede til dem, ja så fik jeg en ikke særlig venlig henvisning til...
hjemmesiden!
Dorthe

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 12-09-02 06:55

Hejsa.

En DRU stambog kan godt laves om til en DKK stambog. Hundens aner føres ikke
med over i den nye stambog. Jeg mener det koster 700kr.
Du kan godt deltage til træning hos DKK med en DRU stambog, bare du selv er
medlem af DKK.
Men udstilling kræver en DKK stambog.
V H Gitte

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 12-09-02 21:19

Gitte & Thorleif skriver:

> [...]
> med over i den nye stambog. Jeg mener det koster 700kr.
> Du kan godt deltage til træning hos DKK med en DRU stambog, bare du selv er

Hej Gitte
Ved du hvem jeg kan kontakte angående en sådan stambogsændring? Jeg ringede på
deres hovednummer, og fik at vide, at det kunne man ikke.

Dorthe

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 13-09-02 06:39

Hej Dorthe.

Prøv igen. Jeg ved at det er sådan med stambøger. Reglen er ca 1 år gammel,
kan du ikke få hjælp ved omstillingen, så bed om Vibeke Knudsen, det er
bossen. 56188155 efter 9.00.
Pøj pøj

Gitte

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 13-09-02 09:46

Hej Gitte
Tak, jeg prøver og se om det lykkedes.
Dorthe

Gitte & Thorleif skriver:

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 13-09-02 11:25

Hej
ellers mail til mig privat så skal jeg se om jeg kan hjælpe noget mere.
V H Gitte