Scripts til at hente data fra html og syst~
Fra : Ukendt

Dato : 11-09-02 22:09

Hej NG
Jeg er helt ny til VBS men håber på lidt hjælp herfra.

Jeg har siddet og rodet lidt med samurize. Nu er det sådan, at jeg
mangler 2 ting føler jeg. Jeg bruger et program der hedder
hddtemperature til at aflæse temperatur på min harddisk. Dette er et
program med et ikon i systray hvor der står hvor mange grader disken
er, i stil med mbm. Nu tænkte jeg, at man kan jo godt få info fra mbm,
så mon ikke også man kan få info fra hddtemperature. Men jeg er ikke
helt klar over hvordan disse info bliver trukket ud, så jeg håber på
noget hjælp, helst så udførligt som muligt.
Derudover er der en intern hjemmeside på netværket jeg gerne vil hive
lidt info fra, dette er jeg ikke klar over om kan lade sig gøre. Jeg
ved ikke præcist hvordan siden er lavet, men det er noget cgi. Siden
viser hvor meget jeg har downloadet indenfor en periode. Den er lavet
i html med følgende kode:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML//EN">
<HTML><HEAD><TITLE>XXXXXXXXXX - Data Meter (version 0.7b)</TITLE>
</HEAD><BODY><body background="" bgcolor="#ffffff" text="#000000"
link="#0000A0" vlink="#000000" alink="#000000"><center><b>Your
(version 0.7b)</center></BODY></HTML>

Fra dette vil jeg gerne have fat i de 2 mb, de 66 mb, de 68 mb og de
7%. Eventuelt også de 1000 mb. Dette er jo en side som tager info fra
et eller andet sted løbende, så jeg er ikke helt klar over om det
overhovedet kan lade sig gøre. Men hvis det kan, ja så håber jeg på,
at der er nogle der kan hjælpe mig der også. Sidens adresse er
http://XXXXX.XXXX.dk:8080/cgi-bin/datameter.pl

Håber der er nogen der kan forklare mig noget om hvordan jeg kan lave
disse scripts til at hente informationerne jeg skal bruge.

Venlig hilsen
Peter