MS Windows
briani 27239
caching i internet explore 6
Fra : J

Dato : 11-09-02 21:24

Hey g

-hvordan slår man caching fra i internet explore 6 ? Jeg har slettet
coockies, files, temp files - men det har ikke virket!

-j

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-09-02 22:05

"J" <joeyj0007@hotmailFJERN.com> skrev:

>-hvordan slår man caching fra i internet explore 6 ?

Funktioner | Internetindstillinger | Generelt | Midlertidige
Internetfiler | Instillinger ...:

>Jeg har slettet coockies,

Det har ikke noget med cookies at gøre

>files,

Hvilke 'files'?

>temp files

Inde fra Internet Explorers indstillinger. Det har desværre en meget
begrænset virkning. Vil man have dem rigtig ryddet, må det gøres
manuelt.

> - men det har ikke virket!

På hvad? hvad er problemet?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : J

Dato : 11-09-02 22:26

> Funktioner | Internetindstillinger | Generelt | Midlertidige
> Internetfiler | Instillinger ...:

Yes, den har jeg sat til "every visit to the page" (jeg bruger ENG version)

> Det har ikke noget med cookies at gøre

Nej, det tænkte jeg nok - men bare for at være på den sikre side!

> Hvilke 'files'?

Under selvsamme menu som du har nævnt ovenover, står der (i min eng version
af IE 6.0.26) "Delete Coockies", "Delete Files", "Settings"

> Inde fra Internet Explorers indstillinger. Det har desværre en meget
> begrænset virkning. Vil man have dem rigtig ryddet, må det gøres
> manuelt.

Manuelt -> er det temp internet files mappen i system mappen?

> På hvad? hvad er problemet?

Problemet er såmen, at jeg lige har lavet egen hjemmeside og har postet den
på fjernserveren, og derefter har jeg lavet ændringer på siden - andre kan
nemlig godt se den nye effekt jeg har lagt ind - men ikke mig selv, hvilket
jeg tror er pga. caching!

-j

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-09-02 23:41

>Yes, den har jeg sat til "every visit to the page" (jeg bruger ENG version)

Samme sted kan du med skyderen sætte cache-størrelsen til (næsten)
nul.

>Under selvsamme menu som du har nævnt ovenover, står der (i min eng version
>af IE 6.0.26) "Delete Coockies", "Delete Files", "Settings"

Nå nå - det er det samme som 'internet files'.

>Manuelt -> er det temp internet files mappen i system mappen?

Nu har du ikke røbet din windows-version. På min Xp er det

C:\Documents and Settings\brugernavn\Lokale indstillinger

især

C:\Documents and Settings\brugernavn\Lokale indstillinger\Content

Den indeholder mindst 4 mapper med sære navne og en index.dat, der kan
vokse ud over alle bredder og få cachen til at gå amok. Du kan næppe
få lov at slette dem, når du er logget på som dig selv. Jeg bruger
fejlsikret tilstand og logger på som admin.

På nigle windåzer vil stifinder ikke vise dem, heller ikke selv om man
har indstillet den til at vise skjulte filer. Så er det DOS eller, som
her, Windows Commander.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Krible

Dato : 11-09-02 22:57

"J" skrev d. 11-09-02 21:24 dette indlæg :
> Hey g
>
> -hvordan slår man caching fra i internet explore 6 ? Jeg har slettet
> coockies, files, temp files - men det har ikke virket!
>
> -j

Der er så mange der spørger om at slette en hel masse fra pc. Hvis det
er en privat pc så F... det, det rager ikke andre hvad du laver på din
pc - så der har du vel beskyttet dig???!!! HVIS det er en netværks-pc så
er du allerede "lost" for i log-filen står der hvad du har
lavet..........

Prøv at fortælle hvad dit reelle problem er - for en dygtig
system-tekniker kan stadigt finde ud af hvem der har lavet hvad på en pc
- også en privat-pc!!

Mvh Krible

http://www.kandu.dk/

Fra : J

Dato : 11-09-02 23:09

Øhh.. jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige til det - jeg synes ellers at
jeg har forklaret mit spørgsmål meget godt! (i svaret til Peter Laumann) -
Hvis dette problem har været diskuteret før her i gruppen - så sorry - det
så jeg ikke! Jeg har kastet mig ud i at lave min eget website, men jeg har
nemlig ikke så meget forstand på html eller internetets guidelines, so I was
just seeking some help!

-j

Fra : Peter Dahl

Dato : 12-09-02 08:19

"J" <joeyj0007@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nemlig ikke så meget forstand på html eller internetets guidelines, so I

En løsning kunne være at trykke på opdater knappen i din browser. Så læses
siten igen og dermed dine opdateringer.

Peter

Fra : Krible

Dato : 12-09-02 21:00

"J" skrev d. 11-09-02 23:09 dette indlæg :
> [...]
har
> nemlig ikke så meget forstand på html eller internetets guidelines, so

Jeg kan kun se at nogle svar har krydset hinanden rent tidsmæssigt - jeg
beklager - men jeg er stadigt lidt i tvivl om hvad du gerne vil have
slettet - og specielt hvorfor? Det er jo ikke nødvendigt at slette alle
spor på en privat pc, men det kan jo være meget rart på en netværks pc,
som tidligere nævnt så kan alt "logges" - men er det rent privat så er
der jo ikke de store bekymringer - der er ikke grund til at følge
paranoia-bølge helt til dørs

http://www.kandu.dk/