Anbefaling: The Eye (Hong Kong film)
Fra : Morten DH

Dato : 11-09-02 20:59

Har netop set subj. (http://us.imdb.com/Title?0325655) og måtte lige dele
min begejstring med gruppen...

Købte den ved et tilfælde, havde intet læst eller hørt om den og havde ingen
forventninger overhovedet - kendte ikke engang til handlingen og den slog
totalt benene væk under mig...

Den er i stil med Den Sjette Sans - bare meget mere uhyggelig og meget
bedre - i hvert fald efter min mening... Se den!

Fra : Henrik Rytter

Dato : 11-09-02 23:04

In article <alo79m$9lp$1@sunsite.dk>, Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

> [...]
>
> Den er i stil med Den Sjette Sans - bare meget mere uhyggelig og meget
> bedre - i hvert fald efter min mening... Se den!

Kan kun tilslutte mig. Specielt de afsluttende sekvenser er da helt
forrygende lavede og er klart med til at hive filmen op fra dyndet fra
den hob af ordinære HK horror-film, der har slået sig på samme Den
Sjette Sans-formular (Inner Sense, Visible Secret-filmene, Sleeping
with the Dead osv.). Man kan godt fornemme, at Pang-brødrene i deres
instruktion ikke udelukkende er inspirerede af den traditionelle
Hongkongfilm, men det er kun med til at give filmen et frisk og
anderledes præg.

Det thailandske instruktørpar Danny og Oxide Pang er i øvrigt
tvillinger og deres tidligere film Bangkok Dangerous fik en del ros i
biograferne og er nu ude på DVD i England (den amerikanske DVD er vist
nok dubbet til engelsk).

Ret sikkert nogle instruktører vi skal holde øje med.
http://www.bensonsworld.co.uk/detail.asp?product=7000000071300

mvh
Henrik

Fra : Per Kristensen

Dato : 12-09-02 07:45

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den er i stil med Den Sjette Sans - bare meget mere uhyggelig og meget
> bedre - i hvert fald efter min mening... Se den!

Hvor har du købt den og på hvilket medie?

Fra : Per Kristensen

Dato : 12-09-02 07:46

Er det denne? http://www.asian-movies.dk/shop/productinfo.asp?id=2062

Fra : Morten DH

Dato : 12-09-02 12:22

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> Er det denne? http://www.asian-movies.dk/shop/productinfo.asp?id=2062

Præcis - og endda købt her

DTS lyden er ret sej og med til at gøre den film rigtig uhyggelig...
Billedet er i non-anamorf letterbox med en smule skidt på printet (som vi
kender det fra HK film) og enkelte mørke scener har lidt problemer med
sort-level og der er en smule kompressions problemer enkelte steder - men
absolut en seværdig udgave (jeg har bare tendens til at ligge mærke til den
slags i stedet for at nyde filmen) - underteksterne er også ok (kender intet
til oversætningen) men er lidt ude af sync indimellem...

Absolut pengene værd...