hvordan for man lavet stam tavle ?
Fra : Chokmah

Dato : 11-09-02 20:45

hvis ens hund nu er ægte ? men man ikke har en - min mexikanse hårdløs
kommer jo fra mexico uden stamtavle - det kan da godt være jeg kan
grave en frem.... men det blir bøvlet men som hund overlader hun race
mæsigt ikke noget til fantasien - jeg troede eller ikke den gik fordi
hun lidt hjulbente men det er racen sgu

MvH
Bo M Mogensen
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 11-09-02 21:33

Jeg kan da godt forstå at du gerne vil have stamtavle hvis du har en
racerenhund .. men stamtavle er vel ikke noget man bare får lavet
fordi hunden er raceren .. stavtavlen indebærer vel at man kender
hundens aner .. og det gør du vel næppe .. garantien ved stamtavlen/en
raceren hund ligger jo netop i at man kan se generationer tilbage og
kender div . aner .. så for mig at se vil det da være vildt at du kan
få stamtavle til din hund sådan uden videre .. altså nu .. .det skulle
du vel have haft da du købte hunden ... og altså have fået stamtavlen
med den gang .. og var der ikke en stamtavle .. tja så er det løb nok
for mig at se kørt .. ..... for du har jo ingen garanti for at der
ikke er noget andet blandet i hende ..??

Hejhils fra Ami

Fra : Chokmah

Dato : 12-09-02 08:21

On Wed, 11 Sep 2002 22:32:51 +0200, "Anne-Marie Prange Madsen"
<ampm@ribe.bynet.dk> wrote:

> [...]
>få stamtavle til din hund sådan uden videre .. altså nu .. .det skulle
>du vel have haft da du købte hunden ... og altså have fået stamtavlen

jamen jeg fik den foræret - min onkel fik den af den mexikanske
regering som tak for nogen udstillinger han havde lavet der.

>og var der ikke en stamtavle .. tja så er det løb nok
>for mig at se kørt .. ..... for du har jo ingen garanti for at der
>ikke er noget andet blandet i hende ..??

Nahh der er der well ikke men lige den race er specil fordi - de får
både valpe med og uden hård selv om begge forælder er nøgne -
problemet er så bare dem med hård er inetet værd - som race hund jow
det heder et eller andet popels tror jeg .....men udgifter til
dyrelæge osv er mere ind man nogen sinde kan få for hunden- så kynisk
talt kan man lige så godt aflive dem :((((

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-09-02 22:03

Har du fået hunden fra Mexico, så snak med DKK, om den kan godkendes. Du vil
så få en stamtavle hvor kun din hunds navn og race fremgår. Jeg ved, man har
gjort det bl.a. med gårdhunde, og da min venindes gårdhund blev godkendt,
var der også en westi, der blev godkendt og fik stamtavle.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Chokmah

Dato : 12-09-02 08:17

On Wed, 11 Sep 2002 23:03:06 +0200, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrote:

>Har du fået hunden fra Mexico, så snak med DKK, om den kan godkendes.

hvordan får man fat i dem ?

> Du vil
>så få en stamtavle hvor kun din hunds navn og race fremgår.

ja for mht valpe der har faderen til valpen sikkert nogen parpiere

> Jeg ved, man har
>gjort det bl.a. med gårdhunde, og da min venindes gårdhund blev godkendt,
>var der også en westi, der blev godkendt og fik stamtavle.

jamen det må sgu ku lade sig gøre for når man ser på hende overlader
det intet til fantasien - som nøgen hun er hun et pargat eksemplaer
har kun 3 strå på hale spidsen

MvH
Bo M Mogensen

Fra : x Vuf x

Dato : 12-09-02 08:44

Thu, 12 Sep 2002 09:17:08 +0200, Chokmah wrote:
>Wed, 11 Sep 2002 23:03:06 +0200, "Nina El Falaki" wrote:

>Hvordan får man fat i dem ?

Ring til: 56188100

På samme måde godkendes andre klubbers hunde i dag, hvor DKK
mangler fornuftigt avlsmateriale!

Hykleri og dispensationer!

>Jamen det må sgu ku lade sig gøre, for når man ser på hende, overlader
>det intet til fantasien - som nøgenhund er hun et pragteksemplar;
>har kun 3 strå på halespidsen

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com