/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ISDN
#NavnPoint
srhansen 514
strarup 365
tedd 300
Smitty 274
BjarneD 250
madmikk 245
miritdk 240
pallebhan.. 200
Per.Frede.. 200
10  dk 160
Adsl sammen med ISDN ?
Fra : Peder Nielsen


Dato : 11-09-02 19:54

Er der nogle her i gruppen der har prøvet dette om det virker ordentlig
m.m., TDC siger det ikke kan lade sig gøre med den afstand/ kabelkvalitet
der er til min bopæl , der er for stor en dæmpning, mens TELE2 siger at de
kan levere, hvem har ret eller bruger de forskelligt udstyr på centralen
eller hvad ?
NB Min kabelafstand til centralen er ca. 4,7 km, og jeg ønsker kun 256/128 i
hastighed.


--
Med venlig hilsen
Peder Nielsen
Mølgård



 
 
Erik G. Christensen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 11-09-02 19:58

Peder Nielsen wrote:

> m.m., TDC siger det ikke kan lade sig gøre med den afstand/ kabelkvalitet
> der er til min bopæl , der er for stor en dæmpning, mens TELE2 siger at de
> kan levere, hvem har ret eller bruger de forskelligt udstyr på centralen
> eller hvad ?
> NB Min kabelafstand til centralen er ca. 4,7 km, og jeg ønsker kun 256/128 i
> hastighed.

Du er nød til at vælge, selv, for der er mere end afstand i dæmpning,
så tror du på TELE2, så lad din betaling være afhængig af, at de kan
levere,
svaret har du først efter installation.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Karsten Jensen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 11-09-02 23:38


"Peder Nielsen" <cuthegns@image.dk> skrev i en meddelelse
news:XiMf9.70821$ww6.4885864@news010.worldonline.dk...
> Er der nogle her i gruppen der har prøvet dette om det virker ordentlig
> m.m., TDC siger det ikke kan lade sig gøre med den afstand/ kabelkvalitet
> der er til min bopæl , der er for stor en dæmpning, mens TELE2 siger at de
> kan levere, hvem har ret eller bruger de forskelligt udstyr på centralen
> eller hvad ?
> NB Min kabelafstand til centralen er ca. 4,7 km, og jeg ønsker kun 256/128
i
> hastighed.
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Peder Nielsen
> Mølgård
>
>

Jeg har nu kørt med ISDN og ADSL samtidig uden problemer overhovedet i en
afstand af ca. 8 km til centralen (Durup, 7870 Roslev). ADSL kører 256/128.

Hvorvidt der vil være "overtrafikeret", hvis begge ISDN-kanaler er aktive
samtidig med en 256 ADSL download ved jeg ikke, da det foreløbig ikke har
været aktuelt, ligesom jeg heller ikke kender begrænsningerne ved f.eks. til
512, men det må vel komme an på en prøve i den individuelle situation, da 2
linestrækninger med samme afstand ikke altid nødvendigvis er lige gode.

Desuden tilbyder TDC på deres hjemmeside

http://www.teledanmark.dk/menu/sm2723.htm

Konverting fra fastnet til ISDN+bredbånd, og det tilsyneladende uden
hastighedsbegrænsninger, så det synes ikke umiddelbart at stemme overens med
teknikernes udtalelser desangående. Vi har selvfølgelig tidligere i andre
elektronigbrancher set reklame- og PRafdelinger være lysår forud i løfter
for performance for den teknologiske og produktionsmæssige udvikling eller
færdigørelse af samme for det enkelte produkt.

I mit tilfælde er det ikke et spørgsmål om, at jeg absolut skal udnytte
trafikmuligheden 100%. Jeg skal bare på billigste måde kunne kontaktes
udefra, selv en linie (kanal) er optaget, derfor ISDN.

Mvh
Karsten Jensen



Martin Højriis Krist~ (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 11-09-02 23:43

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7fc5d6$0$30459$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvorvidt der vil være "overtrafikeret", hvis begge ISDN-kanaler er
aktive
> samtidig med en 256 ADSL download

Det vil der ikke være. De to ting kan slet ikke "se" hinanden

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Anders Majland \(Rep~ (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 18-09-02 08:40

> Jeg har nu kørt med ISDN og ADSL samtidig uden problemer overhovedet i en
> afstand af ca. 8 km til centralen (Durup, 7870 Roslev). ADSL kører
256/128.

Imponerende at dine kabler er gode nok til det. Jeg kunne ikke få adsl på
5637meter

/A



Karsten Jensen (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 18-09-02 13:05


"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:am9b0n$d86$1@sunsite.dk...
> > Jeg har nu kørt med ISDN og ADSL samtidig uden problemer overhovedet i
en
> > afstand af ca. 8 km til centralen (Durup, 7870 Roslev). ADSL kører
> 256/128.
>
> Imponerende at dine kabler er gode nok til det. Jeg kunne ikke få adsl på
> 5637meter
>
> /A
>
>

Det er godt nok træls. Umiddelbart kan der være 2 af hinanden uafhængige
årsager til det. Jeg påstår ikke, at der er det, men det kunne være, at din
central ikke kan håndtere ADSL endnu eller du er tilkoblet en slags
fremskudt central, der ikke kan håntere ADSL. Endelig kunne jeg forestille
mig, at den linie, der går ud til dig, er pupuniseret, og så kan det ikke
lade sig gøre. Pupuniseringen kan imidlertid pilles, hvorved linien så får
en anden satus i systemet. Eller også må de simpelthen grave et nyt kabel
ned, der opfylder specifikationekravene.

TDC må vel i din situation kunne komme med en plausibel forklaring - hvis
ikke ekspedienten i telefonen, så dennes chef - eller chef igen. Bliv ved
med at spørge efter en, der så ved hvorfor, at det hænger sådan sammen lige
netop i dit tilfælde, og hvad han så vil foreslå til at remedere tilstanden,
idet den som abonnent jo er uholdbar i det lange løb.

Mvh
Karsten Jensen



Martin Højriis Krist~ (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-09-02 13:11

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d886c11$0$66748$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Eller også må de simpelthen grave et nyt kabel
> ned, der opfylder specifikationekravene.

Det vil aldrig blive gjort. Det er der langtfra penge nok i ADSL til.

> TDC må vel i din situation kunne komme med en plausibel forklaring

Man har målt linjen til at have en for høj dæmpning. Det er langtfra
sikkert at man kan forklare præcis hvad den skyldes.

> Bliv ved
> med at spørge efter en, der så ved hvorfor, at det hænger sådan sammen
lige
> netop i dit tilfælde

TDC kan ikke levere produktet. Længere er den ikke. Man har ikke ret til
at få yderligere tekniske oplysninger.

>og hvad han så vil foreslå til at remedere tilstanden,

Ingenting sandsynligvis. Det kan ikke betale sig.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Karsten Jensen (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 18-09-02 17:00


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3d886d59$0$95095$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d886c11$0$66748$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Eller også må de simpelthen grave et nyt kabel
> > ned, der opfylder specifikationekravene.
>
> Det vil aldrig blive gjort. Det er der langtfra penge nok i ADSL til.

Det er ikke et spørgsmål om ADSL - alene. Det er simpelthen et spørgsmål om
tilstrækkelig kapacitet på den åågeældende strækning, hvadendten der er tale
om PSTN, ISDN eller ADSL. Var der nu en kunde, der bestilte en APL, hvor den
pågældende strækning indgik som værende utilstrækkelig, så måtte de da ned
og grave - for den samme pris i øvrigt. Det er i kapacitetudvikling i takt
med et stigende behov (promoveret ret kraftigt af marketingsafdelingen),
hvor man altid har skubbet en snebold foran sig.
>
> > TDC må vel i din situation kunne komme med en plausibel forklaring
>
> Man har målt linjen til at have en for høj dæmpning. Det er langtfra
> sikkert at man kan forklare præcis hvad den skyldes.


Det anser jeg ikke som en plausibel forklaring.
>
> > Bliv ved
> > med at spørge efter en, der så ved hvorfor, at det hænger sådan sammen
> lige
> > netop i dit tilfælde
>
> TDC kan ikke levere produktet. Længere er den ikke. Man har ikke ret til
> at få yderligere tekniske oplysninger.
>
> >og hvad han så vil foreslå til at remedere tilstanden,
>
> Ingenting sandsynligvis. Det kan ikke betale sig.

Vil du dermed antyde, at det ikke kan betale sig at have kunder? - Dette er
faktisk et helt generalt spørgsmål i den sammenhæng. Med det udgangspunkt
skulle du måske alternativt, din tekniske habitus tiltrods, prøve at sætte
dig ind i bare de mest almindelige mekanismer for markedsføring i et
konkurrencepræget miljø. men det er nok dér problemet hovedsagligt ligger,
hvor abonennter desværre i dag nok stadigvæk befinder sig til dels i en
gråzone, simpelthen fordi de frie markedskræfter fortsat ikke har gjort sin
indflydelse gældende i tilstrækkeligt omfang for TDC - ikke ud over det, det
desværre var nødvendigt at diktere ra Telestyrelsen.

Jeg bebrejder dig sådan set ikke din holdning desangående, men forhåbentlig
kommer der snart endnu flere røde køer på marken end præstens.

Jeg skal samtidig anføre, at jeg på intet tidspunkt har haft noget som helst
i nogen retning at udsætte på hverken samarbejdet eller"samarnbejdet".

Alt er gennem årerne med hensyn til installationer - ændring af samme,
overgang til ISDN, flytning af samme, oprettelse af ADSL o.l.

Jeg har altid fået de fornødne oplysninger af såvel marketings- som teknisk
kyndigt personale på en hvilken som helst forespørgsel. I den forbindelse må
jeg samtidig anføre, at det virker som, at det personale, der svarer
telefoner, har fået "charmeundervisning", da deres måde at tackle
kundeproblemer på synes væsentlig bedre.

Så som konklusion må jeg nok mene, at det for en stor del er personalets
skyld, at TDC's (politiske) beslutninger ikke virker helt så negativt over
for abonnenterne, som der eller ville være grund til at antage.

Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
>
>

Mvh
Karsten Jensen



Martin Højriis Krist~ (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-09-02 17:56

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d88a310$0$7397$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det er ikke et spørgsmål om ADSL - alene. Det er simpelthen et
spørgsmål om
> tilstrækkelig kapacitet på den åågeældende strækning, hvadendten der
er tale
> om PSTN, ISDN eller ADSL.

Det er ret afgørende hvad der tales om. Desuden har de
forsyningspligtomfattede tjenester ikke samme afstandsproblemer

> > Man har målt linjen til at have en for høj dæmpning. Det er langtfra
> > sikkert at man kan forklare præcis hvad den skyldes.
> Det anser jeg ikke som en plausibel forklaring.

Hvilket?

> > >og hvad han så vil foreslå til at remedere tilstanden,
> > Ingenting sandsynligvis. Det kan ikke betale sig.
> Vil du dermed antyde, at det ikke kan betale sig at have kunder?

Det kan ikke betale sig at forsøge at fixe et kabel for at vinde en
ADSL-kunde.

> Med det udgangspunkt
> skulle du måske alternativt, din tekniske habitus tiltrods, prøve at
sætte
> dig ind i bare de mest almindelige mekanismer for markedsføring i et
> konkurrencepræget miljø.

Du ved ikke hvad jeg beskæftiger mig med, så lad venligst være med at gå
ud fra det.

> I den forbindelse må
> jeg samtidig anføre, at det virker som, at det personale, der svarer
> telefoner, har fået "charmeundervisning", da deres måde at tackle
> kundeproblemer på synes væsentlig bedre.

I forhold til hvad? Mig? Her? Jeg betragter bestemt ikke disse indlæg
som tackling af kundeproblemer.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Karsten Jensen (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 18-09-02 20:28


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3d88b03a$0$95148$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d88a310$0$7397$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det er ikke et spørgsmål om ADSL - alene. Det er simpelthen et
> spørgsmål om
> > tilstrækkelig kapacitet på den åågeældende strækning, hvadendten der
> er tale
> > om PSTN, ISDN eller ADSL.
>
> Det er ret afgørende hvad der tales om. Desuden har de
> forsyningspligtomfattede tjenester ikke samme afstandsproblemer


Jo, men udviklingen gennem tiderne har jo da haft til følge, at selv
forsyningspligomfattede tjenester kræver udvidelse af kabelkapacitet,
ligegyldigt hvor, og i sådanne tilfælde vil det jo være oplagt, og vel også
normal kotume, at lægge "lidt ekstra" ned, når nu der er åbent, og så kunne
det hænde sig, at det med et moderne, nylagt kabel på en given strækning,
der alligevel stod for tur, ville give mulighed for ADSL. Alt andet ville da
for i øvrigt være dumt, kortsynet og rasende upraktisk.

Husk på, marketingsafdelingerne promovere stadigvæk en tjene, der således
stadig ikke er fuldt udbygget til det aktuelle behov - lønsomhed eller ej,
det skulle man have taget højde for, da produktet som sådan prissattes.
>
> > > Man har målt linjen til at have en for høj dæmpning. Det er langtfra
> > > sikkert at man kan forklare præcis hvad den skyldes.
> > Det anser jeg ikke som en plausibel forklaring.
>
> Hvilket?

En plausibel forklaring for abonnenten som menigmand ville være at oplyse
om, hvornår så tjenesten violle kunne tilbydes ham og/eller hvad hans
alternative muligheder var.

Hvis det nu var A.P. Møller, der lige pludselig ville have en ISDN30 lagt ud
eller en digital båndbredde, der således heller ikke var kapacitet til? Havd
så? Så tror jeg nok, der var en eller anden, der klappede hælene sammen og
sagde Javel, hr. Møller.
>
> > > >og hvad han så vil foreslå til at remedere tilstanden,
> > > Ingenting sandsynligvis. Det kan ikke betale sig.
> > Vil du dermed antyde, at det ikke kan betale sig at have kunder?
>
> Det kan ikke betale sig at forsøge at fixe et kabel for at vinde en
> ADSL-kunde.
>
Det er jo ikke en særllig kundevenlig besked at give til en abonnent, der
stadigvæk er villig til at betale det for tjenesten fastsatte abonnement -
en tjeneste, der tilsyneladende stadig promoveres og reklameres af samme
selskabs marketingsafdeling - højt og lavt, vidt og breedt, vist også i
TV-reklamer.

> > Med det udgangspunkt
> > skulle du måske alternativt, din tekniske habitus tiltrods, prøve at
> sætte.

> > dig ind i bare de mest almindelige mekanismer for markedsføring i et
> > konkurrencepræget miljø.
>
> Du ved ikke hvad jeg beskæftiger mig med, så lad venligst være med at gå
> ud fra det.

Efter dine egne oplysninger er/var du service provider eller sådan noget med
abonnentkontakt for ISDN abonnenter, svjh.
>
> > I den forbindelse må
> > jeg samtidig anføre, at det virker som, at det personale, der svarer
> > telefoner, har fået "charmeundervisning", da deres måde at tackle
> > kundeproblemer på synes væsentlig bedre.
>
> I forhold til hvad? Mig? Her? Jeg betragter bestemt ikke disse indlæg
> som tackling af kundeproblemer.
>


Nej, nej, nej, lad dog være med at tage dig selv så højtideligt, at du tror,
at det dig, det drejer sig om hele tiden. I øvrigt må dine og et par enkelte
andres indlæg her nok betegnes som noget af det mest kompetente, så meget
desto mere, du har jo også (haft) fingeren på pulsen hele tiden, samt den
fornødne insider-viden ikke mindst.

Nej det var simpelthen en generel betragtning, jeg gav udtryk for gennem et
mangeårigt, som jeg skrev, samarbejde eller "samarbejde" med både KTAS og
JTAS, som de hed den gang, simpelthen en erfarring, der nok strækker sig det
meste af 30-35 år tilbage, både erhvervsmæssigt som abonnent og
erhvervsmæssigt som underleverandør/subcontracter, hvis vi nu skal have det
hele med. Og jeg må så stadig konstatere stigende kompetance hos de
medarbejdere, der sidder og besvarer opkald fra abonennter, end jeg oplevede
det for år tilbage - igen generelt.

Det kan du så kalde skamros, men jeg synes, det hører med i billedet.
..
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
>
>

Mvh
Karsten Jensen



Martin Højriis Krist~ (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-09-02 20:39

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d88d3be$0$75701$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jo, men udviklingen gennem tiderne har jo da haft til følge, at selv
> forsyningspligomfattede tjenester kræver udvidelse af kabelkapacitet,
> ligegyldigt hvor, og i sådanne tilfælde vil det jo være oplagt, og vel
også
> normal kotume, at lægge "lidt ekstra" ned, når nu der er åbent

Ja. Men du sagde at man skulle lægge et nyt kabel ned for at levere
ADSL, og det siger jeg at man aldrig vil gøre.

> Husk på, marketingsafdelingerne promovere stadigvæk en tjene, der
således
> stadig ikke er fuldt udbygget til det aktuelle behov - lønsomhed eller
ej,
> det skulle man have taget højde for, da produktet som sådan
prissattes.

Man har ikke markedsført det som 100% dækning

> En plausibel forklaring for abonnenten som menigmand ville være at
oplyse
> om, hvornår så tjenesten violle kunne tilbydes ham og/eller hvad hans
> alternative muligheder var.

Det har jo ikke noget med forklaringen at gøre.
Men man plejer da at oplyse om alternative muligheder i det omfang der
er nogen.

> Hvis det nu var A.P. Møller, der lige pludselig ville have en ISDN30
lagt ud
> eller en digital båndbredde, der således heller ikke var kapacitet
til?

Nu er der jo forsyningspligt på både ISDN30 og tilsvarende digitale
kredsløb...

> > Det kan ikke betale sig at forsøge at fixe et kabel for at vinde en
> > ADSL-kunde.
> Det er jo ikke en særllig kundevenlig besked at give til en abonnent,
der
> stadigvæk er villig til at betale det for tjenesten fastsatte
abonnement -

Men det er fakta, og det er det jeg giver her.

> en tjeneste, der tilsyneladende stadig promoveres og reklameres af
samme
> selskabs marketingsafdeling - højt og lavt, vidt og breedt, vist også
i
> TV-reklamer.

Selvfølgelig. Der er masser af kunder indenfor dækningsområdet at tage
af.

> > Du ved ikke hvad jeg beskæftiger mig med, så lad venligst være med
at gå
> > ud fra det.
> Efter dine egne oplysninger er/var du service provider eller sådan
noget med
> abonnentkontakt for ISDN abonnenter, svjh.

Jeg har engang været ISDN supporter, ja. Det er jeg ikke mere. Jeg
betragter ikke mig selv som tekniker.

> > I forhold til hvad? Mig? Her? Jeg betragter bestemt ikke disse
indlæg
> > som tackling af kundeproblemer.
> Nej, nej, nej, lad dog være med at tage dig selv så højtideligt, at du
tror,
> at det dig, det drejer sig om hele tiden.

Det var svært at se hvad du mente.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Karsten Jensen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 19-09-02 08:42


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3d88d69d$0$95095$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d88d3be$0$75701$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Det kan ikke betale sig at forsøge at fixe et kabel for at vinde en
> > > ADSL-kunde.
> > Det er jo ikke en særllig kundevenlig besked at give til en abonnent,
> der
> > stadigvæk er villig til at betale det for tjenesten fastsatte
> abonnement -
>
> Men det er fakta, og det er det jeg giver her.
>

Det er godt nok stærk tobak.


> > en tjeneste, der tilsyneladende stadig promoveres og reklameres af
> samme
> > selskabs marketingsafdeling - højt og lavt, vidt og breedt, vist også
> i
> > TV-reklamer.
>
> Selvfølgelig. Der er masser af kunder indenfor dækningsområdet at tage
> af.
>

Altså en tydelig forskelbehandling, men skidt - både NETTO og BILKA
reklamerer jo med varer, der ikke kan fås i alle afdelinger, og kun i
begrænset udbud.


> > > Du ved ikke hvad jeg beskæftiger mig med, så lad venligst være med
> at gå
> > > ud fra det.
> > Efter dine egne oplysninger er/var du service provider eller sådan
> noget med
> > abonnentkontakt for ISDN abonnenter, svjh.
>
> Jeg har engang været ISDN supporter, ja. Det er jeg ikke mere. Jeg
> betragter ikke mig selv som tekniker.

Aha, der snød du mig. Din tekniske kunne og dine tekniske redegørelser
syntes at indikere end hvis teknisk baggrund.
>
> > > I forhold til hvad? Mig? Her? Jeg betragter bestemt ikke disse
> indlæg
> > > som tackling af kundeproblemer.
> > Nej, nej, nej, lad dog være med at tage dig selv så højtideligt, at du
> tror,
> > at det dig, det drejer sig om hele tiden.
>
> Det var svært at se hvad du mente.
>

OK, det var ikke meningen, at altså det skulle være svært.
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
>
>

Mvh
Karsten Jensen



Jesper G. Poulsen (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 12-09-02 06:20

"Peder Nielsen" <cuthegns@image.dk> wrote in message
news:XiMf9.70821$ww6.4885864@news010.worldonline.dk...
> Er der nogle her i gruppen der har prøvet dette om det virker ordentlig
> m.m., TDC siger det ikke kan lade sig gøre med den afstand/ kabelkvalitet

TDC Internet eller TDC Teledanmark ?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Peder Nielsen (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Peder Nielsen


Dato : 12-09-02 10:03


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8023fc$0$30466$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Peder Nielsen" <cuthegns@image.dk> wrote in message
> news:XiMf9.70821$ww6.4885864@news010.worldonline.dk...
> > Er der nogle her i gruppen der har prøvet dette om det virker ordentlig
> > m.m., TDC siger det ikke kan lade sig gøre med den afstand/
kabelkvalitet
>
> TDC Internet eller TDC Teledanmark ?
>
>
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen


Det må være TDC internet da det er der man skal bestille bredbånd.
Med venlig hilsen
Peder Nielsen
Mølgård





Karsten Jensen (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 12-09-02 11:26


"Peder Nielsen" <cuthegns@image.dk> skrev i en meddelelse
news:6LYf9.71526$ww6.4963993@news010.worldonline.dk...
>
> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d8023fc$0$30466$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "Peder Nielsen" <cuthegns@image.dk> wrote in message
> > news:XiMf9.70821$ww6.4885864@news010.worldonline.dk...
> > > Er der nogle her i gruppen der har prøvet dette om det virker
ordentlig
> > > m.m., TDC siger det ikke kan lade sig gøre med den afstand/
> kabelkvalitet
> >
> > TDC Internet eller TDC Teledanmark ?
> >
> >
> > --
> > Med venlig hilsen/best regards
> > Jesper G. Poulsen
>
>
> Det må være TDC internet da det er der man skal bestille bredbånd.
> Med venlig hilsen
> Peder Nielsen
> Mølgård
>
>
>
>

Nej, det kan du også gøre på TDC. TDC og TDC Internet er 2 forskellige
pengekasser under den samme paraply og hvor de konkurrerer mod hinanden. På
det tidspunkt, jeg skulle have ADSL - i øvrigt i forbindelse med flytning,
jeg samtidig bestilte hos TDC, hvorunder det retteligen hører, regnede de på
mit daværende totalarrangement - lidt erhverv - lidt multiduet og i forvejen
og 2 ISDN-linier, samt nettid 80 under Opasia fra gammel tid (det var en
meget lang sætning), regnede de på det og tilbød en lidt (meget lidt)
billigere løsning under TDC.

Dette medførte, at jeg var tvunget til med efterfølgende ulemper at skifte
e-mail adresse (tåbeligt, når det til syvende og sidst gik i den samme
pengemakine---undskyld -kasse).

Det var dog ikke mere adskildt end når man skulle se serviceoplysninger etc.
så foregik det skam da - tja via Opasia.

Man siger, at Herrens veje er uransagelige, men TDC's må siges at være
uoverskuelige og mange mere politisk en teknisk relevant - til tider endog
efter princippet hvorfor gøre det let hvis det kan gøres besværligt.

I samme åndedrag må jeg sige, at i de tilfælde, der har være endten
liniefolk eller apparatteknikere i forbindelse med nyinstallationer (der var
en gang, at NTB-bokse skulle installeres af tekniker, der samtidig skulle
sørge for omstilling på centralen) og fejlretning efter lynskader, så har de
altid været yderst kompetente. De har alle arbejdet hurtigt og effektivt med
god baggrundsviden om, hvad de foretog sig.

Mvh
Karsten Jensen



Jesper G. Poulsen (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 12-09-02 21:23

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> wrote in message
news:3d806bd4$0$131$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nej, det kan du også gøre på TDC. TDC og TDC Internet er 2 forskellige

Pas på der... TDC er koncernen. Dit telefonselskab hedder TDC Teledanmark.
Der kan du også få ADSL fra.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Karsten Jensen (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 13-09-02 11:32


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:3d80f7de$0$57384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> wrote in message
> news:3d806bd4$0$131$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Nej, det kan du også gøre på TDC. TDC og TDC Internet er 2 forskellige
>
> Pas på der... TDC er koncernen. Dit telefonselskab hedder TDC Teledanmark.
> Der kan du også få ADSL fra.
>
>
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen
>

Det var jo netop det, jeg blev "overtalt"/fik ved flytning af i forvejen
oprettede ISDN linier og i samme hug skift fra Nettid 80 under TDC Internet
til TDC TeleDanmark.

Jeg mener, jeg allerede har skrevet det korrekt og tydeligt nok tidligere?

Mvh
Karsten Jensen



Jesper G. Poulsen (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 13-09-02 11:53

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> wrote in message
news:3d81bea4$0$168$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg mener, jeg allerede har skrevet det korrekt og tydeligt nok
tidligere?

Hvorfor ikke kalde tingene ved deres navn og undlade diverse sære
forkortelser og kortforme. Det skaber kun forvirring.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Karsten Jensen (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 14-09-02 00:51


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:3d81c3bc$0$27674$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> wrote in message
> news:3d81bea4$0$168$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg mener, jeg allerede har skrevet det korrekt og tydeligt nok
> tidligere?
>
> Hvorfor ikke kalde tingene ved deres navn og undlade diverse sære
> forkortelser og kortforme. Det skaber kun forvirring.
>
>
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen
>

Hvor har jeg anvendt "diverse sære forkortelser og kortforme (hvad det så
end måtte være?) i stedet for at kalde tingen "ved deres navn" som du
udtrykker det?

Jeg mener kun at have anvendt normalt anerkendte fagudtryk i øvrigt ikke
bestridet af andre fagligt kompetente, og som jeg skønner værende på det
niveau, jeg fornemmer, du udgiver dig for at være på. Så hvilken forviring
har det skabt for dig?

Mvh
Karsten Jensen



Jesper G. Poulsen (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 14-09-02 06:31

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> wrote in message
news:3d8279e5$0$190$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvor har jeg anvendt "diverse sære forkortelser og kortforme (hvad det så
> end måtte være?) i stedet for at kalde tingen "ved deres navn" som du
> udtrykker det?

Du kalder TDC Teledanmark for TDC. TDC er koncernen, TDC Teledanmark er en
virksomhed i TDC på lige fod med TDC Internet.

> Jeg mener kun at have anvendt normalt anerkendte fagudtryk i øvrigt ikke

Jeg snakker ikke om fagudtryk.

Men når folk siger de har et ADSL-produkt fra TDC, så er man faktisk lige
vidt i forbindelse med hjælp til vedkommende. Og hjælper det ikke at et af
de kloge hoveder (det er sådan nogle som os, Karsten), bruger forkerte
betegnelser.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Karsten Jensen (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 14-09-02 11:58


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:3d82c9b1$0$176$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> wrote in message
> news:3d8279e5$0$190$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvor har jeg anvendt "diverse sære forkortelser og kortforme (hvad det

> > end måtte være?) i stedet for at kalde tingen "ved deres navn" som du
> > udtrykker det?
>
> Du kalder TDC Teledanmark for TDC. TDC er koncernen, TDC Teledanmark er en
> virksomhed i TDC på lige fod med TDC Internet.
>

Det har jeg aldrig bestridt.

> > Jeg mener kun at have anvendt normalt anerkendte fagudtryk i øvrigt ikke
>
> Jeg snakker ikke om fagudtryk.
>
> Men når folk siger de har et ADSL-produkt fra TDC, så er man faktisk lige
> vidt i forbindelse med hjælp til vedkommende. Og hjælper det ikke at et af
> de kloge hoveder (det er sådan nogle som os, Karsten), bruger forkerte
> betegnelser.
>
´Det er jeg ikke helt enig med dig i, ligesom det, du kalder forkert
betegnelse måske allerhøjst kun kunne karateriseres som mindre
fyldelstgørende, og i vørigt tilsyneladende udmærket forstået af alle andre,
end dig.
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen
>

Altså, det er stadig tilladt i det mindste at gøre et forsøg på at tænke
selv.

Og så er der vist ikke mere pølse på den pind.

Mvh
Karsten Jensen



Jesper G. Poulsen (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 14-09-02 12:57

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> wrote in message
news:3d83164f$0$151$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> fyldelstgørende, og i vørigt tilsyneladende udmærket forstået af alle
andre,
> end dig.

Jeg har set _så_ mange eksempler på det modsatte.

> Altså, det er stadig tilladt i det mindste at gøre et forsøg på at tænke
> selv.

Ikke desto mindre så lykkes det ikke for godt andre steder. Kommer du tit i
tele.internet.adsl?

> Og så er der vist ikke mere pølse på den pind.

Nej, hvis du vil blive ved med at forvirre stakkels brugere der ikke kender
til de forskellige muligheder, så go-ahead.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Karsten Jensen (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 14-09-02 14:10


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:3d832438$0$27651$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> wrote in message
> news:3d83164f$0$151$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > fyldelstgørende, og i vørigt tilsyneladende udmærket forstået af alle
> andre,
> > end dig.
>
> Jeg har set _så_ mange eksempler på det modsatte.
>
> > Altså, det er stadig tilladt i det mindste at gøre et forsøg på at tænke
> > selv.
>
> Ikke desto mindre så lykkes det ikke for godt andre steder. Kommer du tit
i
> tele.internet.adsl?
>
> > Og så er der vist ikke mere pølse på den pind.
>
> Nej, hvis du vil blive ved med at forvirre stakkels brugere der ikke
kender
> til de forskellige muligheder, så go-ahead.
>
>
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen
>

Næh - egentlig vel kun dig, når det nu åbenbart stadig ikke kan undgås.
Derudover er jeg mig ikke problemer i den retning bekendt.

Mvh
Karsten Jensen



Karsten Jensen (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 12-09-02 11:14


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8023fc$0$30466$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Peder Nielsen" <cuthegns@image.dk> wrote in message
> news:XiMf9.70821$ww6.4885864@news010.worldonline.dk...
> > Er der nogle her i gruppen der har prøvet dette om det virker ordentlig
> > m.m., TDC siger det ikke kan lade sig gøre med den afstand/
kabelkvalitet
>
> TDC Internet eller TDC Teledanmark ?
>
>
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen
>

Bare TDC (TeleDanmark) TDC Internet, så får du svjh Opasia.

Mvh
Karsten Jensen



Peder Nielsen (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Peder Nielsen


Dato : 12-09-02 10:09

Jeg har idag fået oplyst fra TDC (80808010) at dæmpningen på min linje er
42,1 db, må max være 27 db hvis de skal levere, er det så sandsynligt at
tele2 kan levere noget der virker?



Karsten Jensen (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 12-09-02 11:40


"Peder Nielsen" <cuthegns@image.dk> skrev i en meddelelse
news:sQYf9.71530$ww6.4964259@news010.worldonline.dk...
> Jeg har idag fået oplyst fra TDC (80808010) at dæmpningen på min linje er
> 42,1 db, må max være 27 db hvis de skal levere, er det så sandsynligt at
> tele2 kan levere noget der virker?
>
>

Næh, de skal vel anvende det samme trådpar. Men var TDC nu "oppe på
mærkerne", fik du vel også at vide, hvilke muligheder, der ville være for at
forbedre den situation - endten ved et nyt kabel, som de på et eller andet
tidspunkt alligevel skal grave ned eller undersøge, hvorfor tabet er så
stort - oplyse dig om, om det er normalt?

Til sammenligning kan jeg anføre, at på et tidspunkt havde jeg et
omstillingsanlæg (Bella 24) på én adresse og fik etableret en APL via
centralen på i alt 8 km og uden forstærker etc. (det var kun trådparret, der
gik den korteste vej på den måde) som lokallinie til omstillingen.

Før omstillingen kom på tale havde jeg i forvejen det, der dengang hed en
relæ-dobbelt-omstilling på samme strækning, der fungerede fint. Det var en
såkaldt et-benet kobling, hvor ringning sker gennem jord (det tredie ben i
stikket). Den skulle naturligvis kobles om til en normal to-benet med
ringning på selve linieparret, og jeg fik at vide, at der nok var for stor
dæmpning, men det skulle da prøves. Det gik fantastisk. Dæmpningen har været
ca. 2-3 dB på de i alt 8 km, og det hindrede hverken ringning eller
forringede samtalestyrke eller -kvalitet i hørbar grad. Desuden var der tale
om telefonapparater med volumenkontrol for telefonen (hørestykket), så i
givet fald var det blot at skrue en anelse op, hvis det kneb.

Så med en liniedæmpning på 42,1 dB på 8 km, ville jeg nok prøve at fejlmelde
den.

Mvh
Karsten Jensen



Peder Nielsen (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Peder Nielsen


Dato : 12-09-02 12:03


"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d806ef6$0$125$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Peder Nielsen" <cuthegns@image.dk> skrev i en meddelelse
> news:sQYf9.71530$ww6.4964259@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har idag fået oplyst fra TDC (80808010) at dæmpningen på min linje
er
> > 42,1 db, må max være 27 db hvis de skal levere, er det så sandsynligt at
> > tele2 kan levere noget der virker?
> >
> >
>
> Næh, de skal vel anvende det samme trådpar. Men var TDC nu "oppe på
> mærkerne", fik du vel også at vide, hvilke muligheder, der ville være for
at
> forbedre den situation - endten ved et nyt kabel, som de på et eller andet
> tidspunkt alligevel skal grave ned eller undersøge, hvorfor tabet er så
> stort - oplyse dig om, om det er normalt?
>
> Til sammenligning kan jeg anføre, at på et tidspunkt havde jeg et
> omstillingsanlæg (Bella 24) på én adresse og fik etableret en APL via
> centralen på i alt 8 km og uden forstærker etc. (det var kun trådparret,
der
> gik den korteste vej på den måde) som lokallinie til omstillingen.
>
> Før omstillingen kom på tale havde jeg i forvejen det, der dengang hed en
> relæ-dobbelt-omstilling på samme strækning, der fungerede fint. Det var en
> såkaldt et-benet kobling, hvor ringning sker gennem jord (det tredie ben i
> stikket). Den skulle naturligvis kobles om til en normal to-benet med
> ringning på selve linieparret, og jeg fik at vide, at der nok var for stor
> dæmpning, men det skulle da prøves. Det gik fantastisk. Dæmpningen har
været
> ca. 2-3 dB på de i alt 8 km, og det hindrede hverken ringning eller
> forringede samtalestyrke eller -kvalitet i hørbar grad. Desuden var der
tale
> om telefonapparater med volumenkontrol for telefonen (hørestykket), så i
> givet fald var det blot at skrue en anelse op, hvis det kneb.
>
> Så med en liniedæmpning på 42,1 dB på 8 km, ville jeg nok prøve at
fejlmelde
> den.
>
> Mvh
> Karsten Jensen

Hvad skal jeg fejlmelde for når mit isdn køre rimelig i dag, og hvem skal
man henvende sig til i TDC, når man anvender en anden udbyder(DLG), og hvad
må dæmpningen være på en isdn forbindelse?



Karsten Jensen (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 12-09-02 13:11


"Peder Nielsen" <cuthegns@image.dk> skrev i en meddelelse
news:fv_f9.71576$ww6.4971605@news010.worldonline.dk...
>
> Hvad skal jeg fejlmelde for når mit isdn køre rimelig i dag, og hvem skal
> man henvende sig til i TDC, når man anvender en anden udbyder(DLG), og
hvad
> må dæmpningen være på en isdn forbindelse?
>
>
Hø, det er jo et af de bekendte kr. 10.000,- spørgsmål. Hvad mener du med
rimeligt?

Hvis du stadigvæk betaler abonnement til TDC - men ikke for trafik, så er
det stadig TDC, der er ansvarlig for linien. Men hvis du betaler både
abonnement og trafik (måske et samlet beløb), så er det din alternative
udbyder, der leverer det færdige produkt og ham, du evt. skal fejlmelde til,
men det er jo godt nok svært, hvis det foreløbigt virker tilfreddstillende
og efter hensigten.

Jeg har ingen oplysning om kravene til dæmpning for de forskellige
trafikformer, ligesom jeg heller ikke kender den typiske dæmpning pr. km
f.eks.

Jeg har kun redegjort for, hvad og hvordan jeg har oplevet mine teleforhold,
og hvordan vi taklede dem, så du i de tilfælde, der er sammenlignelige, kan
se en relation. Hverken mere eller mindre - hverken værre eller bedre.

Mvh
Karsten Jensen



Jesper Skriver (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 12-09-02 14:32

On Thu, 12 Sep 2002 12:39:50 +0200, Karsten Jensen wrote:

> "Peder Nielsen" <cuthegns@image.dk> skrev i en meddelelse
> news:sQYf9.71530$ww6.4964259@news010.worldonline.dk...
>
>> Jeg har idag fået oplyst fra TDC (80808010) at dæmpningen på min
>> linje er 42,1 db, må max være 27 db hvis de skal levere, er det så
>> sandsynligt at tele2 kan levere noget der virker?
>
> Næh, de skal vel anvende det samme trådpar. Men var TDC nu "oppe på
> mærkerne", fik du vel også at vide, hvilke muligheder, der ville være
> for at forbedre den situation - endten ved et nyt kabel, som de på
> et eller andet tidspunkt alligevel skal grave ned eller undersøge,
> hvorfor tabet er så stort - oplyse dig om, om det er normalt?

Det har TDC ingen pligt til, kobberet er godt nok til PSTN og ISDN, som
der er forsynings pligt på, og det kan aldrig betale sig økonomisk at
grave et nyt kabel ned for at levere ADSL.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Karsten Jensen (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 12-09-02 21:09


"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnao15r9.2on4.harvest@freesbee.wheel.dk...
> On Thu, 12 Sep 2002 12:39:50 +0200, Karsten Jensen wrote:
>
>
> Det har TDC ingen pligt til, kobberet er godt nok til PSTN og ISDN, som
> der er forsynings pligt på, og det kan aldrig betale sig økonomisk at
> grave et nyt kabel ned for at levere ADSL.
>
> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer

Nej, det er helt klart, det kan det jo sædvanligvis ikke altid, og man
venter jo da sædvanligvis også til man f.eks. kapacitetsmæssige grunde er
nødt til at endten lægge et kabel til respektive udevide med lysleder, hvor
dette endnu af rent recourcemæssige årsager endnu ikke måtte være sket.

Men bortset fra det, er der ikke forsyningspligt på et produkt, man tilbyder
generelt? Eller er ADSL kun tilbudt med forbehold for individuelt
eksisterende liniekvaliteter/-længder?

Mvh
Karsten Jensen



Martin Højriis Krist~ (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-09-02 12:52

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d80f43e$0$57429$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Men bortset fra det, er der ikke forsyningspligt på et produkt, man
tilbyder
> generelt? Eller er ADSL kun tilbudt med forbehold for individuelt
> eksisterende liniekvaliteter/-længder?

Der skrives jo overalt: "Af tekniske grunde kan der ikke leveres ADSL
alle steder"

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Karsten Jensen (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 14-09-02 14:09


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8322e1$0$87279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d80f43e$0$57429$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Men bortset fra det, er der ikke forsyningspligt på et produkt, man
> tilbyder
> > generelt? Eller er ADSL kun tilbudt med forbehold for individuelt
> > eksisterende liniekvaliteter/-længder?
>
> Der skrives jo overalt: "Af tekniske grunde kan der ikke leveres ADSL
> alle steder"
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
>
>

Aha, det skriver man altså stadivæk? Jeg er godt klar over, at det hang
sådan sammen i den periode det tog inden alle centraler kunne håndtere ADSL
(du kunne forespørge på en webside, hvorvidt dit nr. under din central var
klargjort til ADSL, i øvrigt vist nok også i sin tid til ISDN). Det prøvede
jeg jo selv flere gange - både på min tidligere adresse og her på min nye,
og det var faktisk næsten sammenfaldende, idet jeg fik ADSL 15 dage efter
indflytning, ca. i overensstemmelde med planerne i øvrigt og helt i
overensstemmelse med den aktuelle ordrebekræftelse. Derefter kerer man sig
jo som abonnent egenlig ikke mere om, hvem der næst står for tur.

Mvh
Karsten Jensen



Jesper Raabjerg Lars~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Raabjerg Lars~


Dato : 12-09-02 18:44


"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d806ef6$0$125$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...


> Så med en liniedæmpning på 42,1 dB på 8 km, ville jeg nok prøve at
fejlmelde
> den.
>
> Mvh
> Karsten Jensen
>
>

Dæmpningen afhænger af frekvensen. Frekvensen er klart lavere ved analog
telefoni end den er ved ADSL.

Jesper Raabjerg Larsen



Karsten Jensen (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 12-09-02 21:13


"Jesper Raabjerg Larsen" <jesper@raabjerg-larsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3d80d21f$0$188$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d806ef6$0$125$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>
> > Så med en liniedæmpning på 42,1 dB på 8 km, ville jeg nok prøve at
> fejlmelde
> > den.
> >
> > Mvh
> > Karsten Jensen
> >
> >
>
> Dæmpningen afhænger af frekvensen. Frekvensen er klart lavere ved analog
> telefoni end den er ved ADSL.
>
> Jesper Raabjerg Larsen
>
>

Ja, det siger sig selv, og nu så vi så lige i en anden tråd, af ADSL
arbejder med frekvenser på op til 1,1 MHz, der trods alt må betegnes som en
rimelig stor båndbredde for en normal telefonlinie. Jeg går ud fra som
givet, at man så ikke længere arbejder med pupuniserede linier (selvsagt,
ikke?). Er der i øvrigt nogen form for opretning af frekvensgang på
stræningen, f.eks. i tårnene, der jo afstandsmæssig og placeringsmæssigt
ville være et godt bud i så fald?

Mvh
Karsten Jensen



Martin Højriis Krist~ (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-09-02 12:53

"Jesper Raabjerg Larsen" <jesper@raabjerg-larsen.dk> skrev i en
meddelelse news:3d80d21f$0$188$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Dæmpningen afhænger af frekvensen. Frekvensen er klart lavere ved
analog
> telefoni end den er ved ADSL.

Men man opgiver ofte dæmpningen som den er ved en bestemt fast frekvens

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Martin Højriis Krist~ (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-09-02 12:51

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d806ef6$0$125$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Dæmpningen har været
> ca. 2-3 dB på de i alt 8 km

Det lyder fuldstændig urealistisk

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Karsten Jensen (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 14-09-02 14:04


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8322b1$0$87281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d806ef6$0$125$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Dæmpningen har været
> > ca. 2-3 dB på de i alt 8 km
>
> Det lyder fuldstændig urealistisk
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
>
>

Enig, Det er skønnet ud fra, hvor meget, der skulle skrues ekstra op for
telefonen (en af de ældre KIRK (de første Jacob Jensen, var det DK40?). D er
blev også foretaget en sammenligning A-B mellem et lokalnr. på adr. og
APL'en, der var det andet lokalnr., og flere, der prøvede, kunne akkurat
høre en dæmpning (altså en lige akkurat hørbar forskel på de 2
signalstyrker).

Ved opkald udefra blev der aldrig bemærket noget usædvanligt, når opkaldet
besvaredes fra lokalnr. med APL'en. Venner, også elektronikfolk, direkte
adspurgt bemærkede heller ikke forskel fra den ene gang til den anden.

Under alle omstændigheder fungerede arrangementet overmåde
tilfredsstillende,

Mvh
Karsten Jensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408183
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste