MS Windows
briani 27239
Video på Skrivebordet
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-09-02 19:38

Er det muligt i Windows at afspille en video direkte på Skrivebordet,
altså så videoen ligger som "baggrundsvideo" bag ikoner, mapper og åbne
programmer?

Og hvis det er muligt, hvilken Windows og hvilket program, skal man have
fat i?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : tom nielsen

Dato : 11-09-02 20:22

kan vel lade sig gøre hvis du laver et active desktop

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-09-02 21:04

tom nielsen wrote:

> kan vel lade sig gøre hvis du laver et active desktop

Hvordan? Det er selvfølgelig ikke noget problem at få vist en hjemmeside
på Skrivebordet via active desktop, men jeg vil gerne have vist en
video, som jeg har liggende på harddisken. Og jeg vil selvfølgelig gerne
kunne kontrollere videoen via et program-vindue eller via genvejstaster.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-02 21:20

On Wed, 11 Sep 2002 22:03:46 +0200, Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk>
wrote:

> [...]
>video, som jeg har liggende på harddisken. Og jeg vil selvfølgelig gerne
>kunne kontrollere videoen via et program-vindue eller via genvejstaster.

Jeg ved ikke hvordan det gøres præcist, men kan da give dig lidt
hints. Du skal vel programmere en hjemmeside der linker til videoen på
disken og vise denne som active desktop. Tricket må så være, at lave
hjemmesiden så videoen vises på siden og ikke bare ligger som et link.
Dette ved jeg ikke hvordan man gør, men det er da set før. Prøv at søg
lidt på google.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-02 21:23

wrote:

> [...]
>video, som jeg har liggende på harddisken. Og jeg vil selvfølgelig gerne
>kunne kontrollere videoen via et program-vindue eller via genvejstaster.

prøv at kigge lidt på dette link:
http://nickyguides.digital-digest.com/stream.htm

Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-09-02 21:47

Peter wrote:

> prøv at kigge lidt på dette link:
> http://nickyguides.digital-digest.com/stream.htm

Det er den besværlige måde og nørdede måde, og den er ikke særlig
fleksibel, hvis man for eksempel vil skifte film. Findes der ikke et
program i form af en afspiller, der dels kan bruges til at vælge video,
og dels kan kontrollere afspilningen?

Jeg har set det på et alternativt styresystem, og det ser ret så blæret
ud.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-02 22:02

On Wed, 11 Sep 2002 22:46:48 +0200, Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk>
wrote:

> [...]
>fleksibel, hvis man for eksempel vil skifte film. Findes der ikke et
>program i form af en afspiller, der dels kan bruges til at vælge video,

Jeg kender sådan set ikke rigtigt så meget til det, det var bare en
løsning der lå lige for. Jeg troede nu også, at du bare ville spille
den samme film hele tiden.

>Jeg har set det på et alternativt styresystem, og det ser ret så blæret
>ud.

Men mon ikke det bruger mange resourcer.

Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-09-02 22:56

Peter wrote:

> Men mon ikke det bruger mange resourcer.

Ikke mere end almindelig afspilning i et vindue. Mellem tre og seks
procent på en AMD 1800+

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Esben

Dato : 11-09-02 22:35

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
åbne
> programmer?
>
> Og hvis det er muligt, hvilken Windows og hvilket program, skal man

BSplayer kan afspille video på skrivebordet.

--
Esben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-09-02 22:56

Esben wrote:

> have
>
> BSplayer kan afspille video på skrivebordet.

Den vil jeg fluks finde og hente, tak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Krible

Dato : 11-09-02 23:15

"Kim Ludvigsen" skrev d. 11-09-02 19:38 dette indlæg :
> [...]
åbne
> programmer?
>
> Og hvis det er muligt, hvilken Windows og hvilket program, skal man

Det er da også en ret blæret måde at bruge alt hvad din pc
indeholder......Skal den ikke lave andet for dig?
Alt hvad der hedder billeder, pauseskærme m.v. - sløver pc'en - alt
bliver indlæst i RAM.
Hvis du bare vil have en pc til at stå og spille film for dig så sæt den
til det - og ellers la' vær' - resten er pop og pc'en gider ikke være
med.....
Er der nogen der er uenige så sig til...

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Henriksen

Dato : 12-09-02 11:39

Kim Ludvigsen ytrede sig gammelklogt:

> [...]
> programmer?
>
> Og hvis det er muligt, hvilken Windows og hvilket program, skal man have

Ja! Du kan bruge programmet BSPlayer til det. Windows version er vist lige
gyldigt (med undtagelse af 3.xx)

Michael

Fra : Michael Henriksen

Dato : 12-09-02 11:41

Michael Henriksen ytrede sig gammelklogt:

> Ja! Du kan bruge programmet BSPlayer til det. Windows version er vist lige
> gyldigt (med undtagelse af 3.xx)

Ups, næste gang skal jeg nok læse tråden færdig inden jeg svarer på noget
som helst!