MS Windows
briani 27239
Langsom startmenu i WinXP.
Fra : Madsen

Dato : 11-09-02 19:20

Hej,

Jeg har et par gange tidligere brokket mig over at startmenuen
kører langsommere på WinXP end på Win2000 og også selvom man
piller alle effekter fra i WinXP og stiller MenuShowDelay til 0.
Samtidig har jeg også fortalt, at det har hjulpet med et nyere
grafikkort hvilket også er rigtigt, men jeg har opdaget en ting
mere. På Win2000 kører jeg med små ikoner i startmenuen og det
har jeg indtil videre ikke prøvet i WinXP. Har faktisk totalt
glemt funktionen, men har nu "genfundet" den og opdaget at det
er den der gør den store forskel. Efter at jeg har stillet XP
til at vise små ikoner i startmenuen kører det akkurat lige så
hurtigt som i Win2000.

Synes lige jeg ville fortælle det hvis andre oplever det samme.
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/small_icons.png

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-09-02 20:25

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Efter at jeg har stillet XP
>til at vise små ikoner i startmenuen kører det akkurat lige så
>hurtigt som i Win2000.

Nåh! Så er det /derfor/, jeg aldrig har haft problemet.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 12-09-02 00:52

Edmund skrev:

> Se evt. video af mine startmenu bevægelser
> http://home20.inet.tele.dk/edworks/menu.wmv

Ja, det går jo jævnt hurtigt og du har ret i det med rulle- eller
toningseffekterne for det giver også et boost i hastigheden, men
toningseffekten er en af de effekter jeg synes bedst om, så den vil
jeg nødig af med. Den er også aktiveret i Win2000. Derimod har jeg
pt. slået 'Animate windows when manimizing...' fra, men det er også
det eneste punkt inde i Visual Effects som jeg har slået fra. Måske
kommer der flere til som jeg kan undvære.

Smart med det videoklip. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-09-02 20:32

Peter Loumann skrev:

> Nåh! Så er det /derfor/, jeg aldrig har haft problemet.

Sikkert og jeg begriber ikke hvorfor jeg ikke tidligere har tænkt
over at det kunne være problemet på WinXP. Det virker jo ret logisk
at mindre ikoner vil resultere i en hurtigere optegning af dem, og
det har netop altid været genoptegningen af ikonerne i startmenuen
jeg har måttet vente på i WinXP.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 11-09-02 23:04

Madsen skrev:

> [...]
> at mindre ikoner vil resultere i en hurtigere optegning af dem, og
> det har netop altid været genoptegningen af ikonerne i startmenuen

Du kan også gå ind i egenskaber for skriverbord / udseende / effekter
og fjerne rulle eller tonings effekt. prøv evt. at sammenligne hvor
meget det lille kryds gør ved egenskaber for system / ydeevne.(visuelle
effekter)

Selv med store ikoner og fuld effekt og´TweakUI MenuShowDelay til 0
synes jeg menuen kører meget hurtig i XP home.
Og jeg køer bare med det onboardgrafik der er på SIS650

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 11-09-02 23:17

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-09-02 23:31

"Edmund" <edm@os.dk> skrev:

>Se evt. video af mine startmenu bevægelser
>http://home20.inet.tele.dk/edworks/menu.wmv

Fedt, mand! Og så *.wmv! Jeg fik set min mplayer for første gang i
månedsvis

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Edmund

Dato : 11-09-02 23:52

Peter Loumann skrev:

> Fedt, mand! Og så *.wmv! Jeg fik set min mplayer for første gang i
> månedsvis
Gedt? du kan da godt få en i bedre kvalitet, men er der ikke noget med
at man kun må have 10 MB trafik pr.dag eller måned på en hjemmeside hos
TDC

--
Mvh Edmund

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-09-02 10:00

"Edmund" <edm@os.dk> skrev:

>Gedt?

Nej: Fedt!

>du kan da godt få en i bedre kvalitet

Nej, det er fint. Jeg bliver altid muntret op, når nogen gider sætte
liv i usenet med lidt visuelle effekter. Det hænder også, at Madsen
svinger sig op til en animeret gif.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk