Trådløst - inde
Fra : mik

Dato : 11-09-02 17:19

Hej Gruppe

Er der nogen der har en ide om jeg har en fornuftig chance for få følgende
til at køre.
I et stort hus hvor accesspoint skal stå i kælderen og pc en står på 1 sal
Men fra kælderen og op (til stueplan) er der en ca. 360 grader muret
vinkeltrappe. I meter er der ca. 20 - 25 meter op til pc'en.
Kan man evt. supplere med en antenne.

På forhånd tak

Mik

Fra : ZipZap

Dato : 11-09-02 17:22

> [...]
> Men fra kælderen og op (til stueplan) er der en ca. 360 grader muret
> vinkeltrappe. I meter er der ca. 20 - 25 meter op til pc'en.

Et AP skal normalt stå så højt som muligt. men måske ...

> Kan man evt. supplere med en antenne.

Nogle har tilslutning for extern antenne, men hvis du så skal trække en
antenne op til stueplan - tja så kan du jo lige så godt trække et cat5e
kabel til 1 sal, det er billigere.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-09-02 17:52

"mik" <Nomail@potmail.com> wrote in message

> [...]

> Men fra kælderen og op (til stueplan) er der en ca. 360 grader muret
> vinkeltrappe. I meter er der ca. 20 - 25 meter op til pc'en.

Hvis det trådløse net, kun er til at forsyne stationære pc´ere..

Vil jeg sige, du hellere skal invistere i kablet netværk..

Hvis du selv har lyst til at lave det, er det meget billigere.

Tror ikke du for noget signal igennem til første sal.. Ellers skal der nok
mindst være en antenne, der vender op mod himlen ved trappen, så der er
uafbrudt signal til 1 sal.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-09-02 17:58

> [...]

> Men fra kælderen og op (til stueplan) er der en ca. 360 grader muret
> vinkeltrappe. I meter er der ca. 20 - 25 meter op til pc'en.

Det kommer meget an på ejendommen.

Jeg kan uden problemer surfe på et access point som står 2 etager under
mig.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : mik

Dato : 12-09-02 17:33

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Det kommer meget an på ejendommen.
>
> Jeg kan uden problemer surfe på et access point som står 2 etager under
> mig.
>
> --
> Med venlig hilsen Jesper )
> http://www.gylling.net/
>
> ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Tak for svarene, problemet er den person som jeg skal lave det for, er vild
modstander af synlige kabler (ved godt at der skal være kabel til AP med der
er "skjule mulighed") - derfor det trådløse.
Til Jesper : er der der etage adskillelse mellem din pc og AP (af sten) der
hvor du sidder?

Mik

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-09-02 17:36

> [...]

> er "skjule mulighed") - derfor det trådløse.
> Til Jesper : er der der etage adskillelse mellem din pc og AP (af sten) der

Nej, det er almindeligt trægulv eller rettere trægulve, da det er 2
etager nede. Faktisk er det slet ikke mit access point, men et helt
andet firma. Det står imidlertid piv åbent, så jeg kan surfe på deres IP
adresse.........

Cool.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-02 17:54

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
> [...]

> etager nede. Faktisk er det slet ikke mit access point, men et helt
> andet firma. Det står imidlertid piv åbent, så jeg kan surfe på deres IP

Øhh hehe.... Ja det er rimelig Cool..

Men nu er trægulve nu heller ikke så skærmende over for radiobølger, så vidt
forstået...

Men nu har sådanne firmaere, selvom det ikke lyder vildt professionelt..
Opstillet ordenligt udstyr, med externe antenner osv.... Hvor stort af
firmaet?

Bare jeg boede et sådan sted, med grati´s Internet

Surfer du fra deres net nu??

Jeg gad sku godt spare 539 kroner hver måned, ved at lave et sådan lille
Trick

Nogen der brugt ind hos Intercitynet.dk det er jo også et sådan system

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-09-02 18:18

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>
> Men nu har sådanne firmaere, selvom det ikke lyder vildt professionelt..
> Opstillet ordenligt udstyr, med externe antenner osv.... Hvor stort af

Firmaet er et lille firma med almindeligt access point, som står lige
lodret under vores kontor.

> Bare jeg boede et sådan sted, med grati´s Internet

Jeg bruger det ikke, men jeg kan. De ved det godt men er ikke bekymret.

> Surfer du fra deres net nu??

Nej.

> Jeg gad sku godt spare 539 kroner hver måned, ved at lave et sådan lille
> Trick

Der er masser af trådløse net i København. Vi er en Mac flok, som er ved
at kortlægge de steder i byen, hvor det er muligt at surfe gratis.

?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 15-09-02 19:16

mik wrote:
> [...]
> 1 sal Men fra kælderen og op (til stueplan) er der en ca. 360 grader
> muret vinkeltrappe. I meter er der ca. 20 - 25 meter op til pc'en.

Det burde kunne lade sig gøre

Mit AP (netgear ME-301 tror jeg det hedder) kan ihvertfald trænge igennem 2
mure af sten, med 76% af signalet. dvs. 11mbit (5mbit hvis det regner).
Det er 2 forskellige huse, hvor AP'et står i det ene. Afstanden imellem er
ca. 50m

/Mark