Neolamprologus multifaciatus - unger igen?~
Fra : Mukker

Dato : 11-09-02 16:43

Jeg er den lykkelige indehaver af et par Neolamprologus multifaciatus. Ca.
1/7-02 fik de ca 8 unger, hvoraf 6 af dem stadig lever. Her for to dage
siden altså 9/9-02 ser jeg til min store overraskelse at de har fået endnu
et kuld unger ca 20 stk. Kan de få unger så hurtigt igen?? eller er det
nogle af mine platyer/mollyer unger der har søgt tilflugt omkring
sneglehusene. Desværre er ungerne endnu så små, så jeg kan ikke se om det er
platy eller en cichlide. Men ungerne fra 9/9 opfører sig som dem fra 1/7.

Med venlig hilsen

Mikkel

Fra : ts

Dato : 11-09-02 17:31

Hvor bor du? Jeg kunne være interesseret i en god håndfuld unger.

Det er nok usandsynligt at det ikke er deres egne unger. Alt hvad der har
nærmet sig de multi'er jeg tidligere har haft, er blevet jaget væk med det
samme.

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Linux

Dato : 11-09-02 17:36

er det dem der på dansk bliver kalt "hvid zebra ceklide" ???
jeg har haft alm zebra
også en dem der er helt hvide
og de fik konstandt unger ca hver 14 dag
så der gik unger fra flere kuld sammen
mvh linux

---

Fra : ts

Dato : 11-09-02 19:06

Har aldrig hørt om "hvid zebra ciklide", men hvis det er
"hvad -den-nu-hedder-for-tiden" nigrofasciatus du mener, så er det ikke den
samme. Multi'erne kommer fra oprindeligt far tangayikasøen i afrika, og
zebra ciklider kommre oprindeligt fra mellemamerika.

Der kan ses billeder af begge fisk her

Multi: (Neolamprologus Multifasciatus):
http://www.cichlidae.com/gallery/Neolamprologus/multifasciatus-01.jpg

Zebra ciklide (hedder Archocentrus Nigrofasciatus for tiden):
http://www.petsforum.com/cichlidroom/articles/a100/a088-01.jpg

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Linux

Dato : 13-09-02 06:21

hej igen.
så fik jeg da det på plads undskyld at jeg ikke kan hjelpe

Men det kan da være at Carsten Gall ved noget om dem
han ved temmeligt meget om fisk

mvh Linux

---

Fra : Mukker

Dato : 15-09-02 20:26

Nu er de blevet lidt større og det lader til at det er unger fra
Neolam......

Tak for jeres indsats. Jeg skal nok give besked, hvis jeg får mange.

Mvh.

Mikkel