Nyt bundkort ? (Igen)
Fra : Cp

Dato : 11-09-02 15:46

Jeg har en P4nw 2.53Ghz, som jeg mangler et bundkort til. Jeg er ikke
inde så meget inde i bundkort for tiden så jeg vil gerne have nogle
bud på bundkort som opfylder følgende krav:

Skal bruge pc1066 Rd-ram
Jeg vil gerne oc lidt, så det skal det også kunne.
gerne en pci lås 33/66MHz (mener de hedder det)

Med venlig hilsen

Christian

Fra : Tomasz

Dato : 12-09-02 19:38

> Skal bruge pc1066 Rd-ram
> Jeg vil gerne oc lidt, så det skal det også kunne.

Hej
Der 2 slags af dem: 32 bit og 16 bit.
Til den første er der kun et bundkort ASUS P4 T533
til det andet er der flere fx ASUS P4 T533C. Men hvad for nogle kort der
findes kan du læse lidt mere her
http://www17.tomshardware.com/mainboard/02q2/020624/index.html
Læg mærke til prisen på ram og om den findes, eller om du kan få den. Der er
ikke noget stor forskel på 32 bit og 16 bit. Men du skal sætte 16 bit parvis
og det samme slags og mængde. Men så kan du faktisk sætte 2 gb ram. Der er 4
RIMM på bundkortet. På 32 bit er der kun 2 RIMM og jeg har ikke sæt større
ram end 256 Mb og den koster en del. Man siger at 32 bit er mere stabil, så
den egner sig bedre til OC.
På ASUS P4 T533 er monteret RAID kontroler, men der er ikke noget lan og
omvent ASUS P4 T533C er der LAN men der er ikke RAID kontroler.

> gerne en pci lås 33/66MHz (mener de hedder det)

Jeg ved ikke, hvad du mener

VH
Tomasz