Skærme
Fijala 3554
TFT - erfaring med dual view
Fra : Brian

Dato : 11-09-02 15:36

Halløj

Jeg har fået fat i et grafikkort med tv-out, og hentet TVTool, så jeg kan få
set lidt på fjerneren.

P.t. tør jeg ikke slå dual view til (så jeg kan se på begge skærme) fordi
den giver en advarsel om at hvis skærmen ikke kan klare frekvenser
50Hz/31KHZ, så kan den gå i stykker.

Min skærm er en IBM 9513-AW1.

IBM support har vedhæftet følgende URL, som bare skulle sige alt for mig.

www.pc.ibm.com/support/qtechinfo/VLAR-45TVH3.html

Hjælp!

Som jeg læser det, så kan jeg ikke bruge min TFT mens jeg ser på fjernsynet.
Det gør det altså lidt a pain in the ass, når man skal trykke på pause m.m.

Nu synes jeg bare det virker underligt, hvis jeg ikke kan slå det til, da
jeg ikke har læst om andre der har samme problem.

Er der nogen der har erfaringer i ovenstående problem?? Er det med
frekvenserne noget man skider højt og flot på???

Med håb om snarligt svar

Brian

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-09-02 17:31

Hej

Brian wrote:
> Er der nogen der har erfaringer i ovenstående problem?? Er det med
> frekvenserne noget man skider højt og flot på???

Hvis frekvensen ligger uden for din skærms område skulle den gerne slå
fra af sig selv.

Hvis det er et GeForce kort du har så prøv at kigge på www.tvtool.info.
De har et lille program som kan switche mellem skærm / TV med hotkeys.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Brian

Dato : 11-09-02 18:17

Jeg _tror_ det ligger uden for skærmens område. Jeg får advarslen efter jeg
har trykket i feltet "dual view", hvor jeg så kan sige ok eller annuller til
advarslen.

Det ville sgu være lidt ufedt at brænde en dyr skærm af. Vil den brænde af
eller vil der kommer flere pointers på at det er et skidt valg at have
dualview?

Det er tvtool jeg bruger. Jeg kan ikke få hotkeys til at virke - desværre.
Det kan være jeg skal finde en nyere version.

Mvh
Brian

Fra : Rasmus Wæhrens

Dato : 11-09-02 18:48

"Brian" <sadman@jubiipost.dk> wrote:

>Jeg _tror_ det ligger uden for skærmens område. Jeg får advarslen efter jeg
>har trykket i feltet "dual view", hvor jeg så kan sige ok eller annuller til
>advarslen.

Det er næsten 100% sikkert uden for skærmens område. Det er svjh kun
CRT skærme, som gå helt ned i 50 Hz.

>Det ville sgu være lidt ufedt at brænde en dyr skærm af. Vil den brænde af
>eller vil der kommer flere pointers på at det er et skidt valg at have
>dualview?

Hvis jeg sætter mit tv-out aktivt går refreshraten også over i 50 Hz.
Det betyder, at min Samsung TFT slukker - den brænder ikke af.

Det er vist ved at være nogle år siden, at skærme ikke slukkede, hvis
de modtager et signal, som de ikke kan håndtere... Min gamle 19" KFC
(nåede at blive godt 3 år) slukkede også, hvis den fik smidt en
forkert opløsning/refreshrate i hovedet.

Fra : Brian

Dato : 11-09-02 19:55

Ok, tak skal du ha'

Jeg har fundet ud af alle genvejene og tasterne, så det er mere
overkommeligt.

Jeg må droppe dualview. Sådan er det jo bare.

Tak for hjælpen!

Brian

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-09-02 21:25

"Brian" <sadman@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, tak skal du ha'
>
> Jeg har fundet ud af alle genvejene og tasterne, så det er mere
> overkommeligt.
>
> Jeg må droppe dualview. Sådan er det jo bare.

Bare kør NTSC, hvis dit tv understøtter det.... Eller PAL-60.
De kører begge 60 Hz.

- Martin