Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Polaroid og Image Transfer
Fra : Soeren Peter Sohl Je~

Dato : 11-09-02 13:49

Fra : Per Bruus

Dato : 11-09-02 22:12

"Soeren Peter Sohl Jessen" <ssohl@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:Pine.GSO.4.44.0209111448220.7212-100000@luke.cs.auc.dk...
Hej, jeg er ude efter et Polaroid kamera, da jeg er interesseret i
"Polaroid Image Transfer" teknikken. Hvilken model er god til dette og
hvor billigt kan man få sådan et. Er der ellers nogen der kan fortælle mig
lidt om denne teknik, selvom jeg har fundet diverse tekster på
Internettet? Jeg bor i Aalborg så hvis der er nogen der gerne vil af med
deres er jeg interessert.

Mvh Søren

Uha, det er lang tid siden at jeg har leget med det,
men du skal bruge et kamera der kan tag den slags polaroidfilm
som skilles i to, så rykker du dem fra hinanden med det samme
i stedet for at vente, som man normalt gør. Så laver du en sandwich
med den kemibaserede del samt det papir du ønsker billedet
overført til. normalt akvarel, rispapir ell lign.

Faktisk har jeg et Polaroid reprokamera stående, som kan bruges
til affoto af eksisterende billedmateriale.
og du kan overtage dette til "møj billig penge"
Men jeg har ikke brugt det i mange år, så det er med over dørtærsklen
garanti.

vh
Per

Per