Perfekt kattegrus/træflakes blanding. Lugt~
Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-09-02 12:32

Læg et tyndt lag træflakes i bunden af kattebakken (1-2 cm.). Fyld derefter
et tykkere lag alm. kattegrus ovenpå.
Når katten tisser i bakken, bliver det suget op af træflakesne, hvilket gør
at kattegruset forbliver tørt. Samtidig bliver lugt indkapslet.
Efter jeg er begyndt på det spare jeg en masse kattegrus, og det er
begrænset hvor meget træflakes jeg får brugt. Mange katte er også skeptiske
overfor træflakes og vil helst ikke træde i det.
Tidligere når jeg tømte kattebakken, lå der et tyndt lag tis i bunden og det
lugtede tit. Nu er bunden næsten helt tør, og jeg behøver ikke at skifte
bakken så tit.

Mvh Thomas
og Emil (8 kilos kastreret hankat).

Fra : Pia J

Dato : 11-09-02 12:38

Mener du flis, som det man bruger i haven, eller spåner, som man bruger til
strøelse hos heste og marsvin? (den sidste kan jeg fortælle koster 60 kr.
for 550 liter støvfri, allergivenlige spåner)

:Pia

Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-09-02 12:42

> [...]
> strøelse hos heste og marsvin? (den sidste kan jeg fortælle koster 60 kr.
> for 550 liter støvfri, allergivenlige spåner)

Jeg mener Pet Shop Træflakes.
Men man kan sikkert også godt bruge de spåner som du nævner.

Mvh Thomas

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 11-09-02 13:42

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> lugtede tit. Nu er bunden næsten helt tør, og jeg behøver ikke at skifte

Hvis du brugte klumpende kattegrus, og nok af det i bakken, ville det slet
ikke nå bunden?

mvh Tommy Fer

Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-09-02 18:30

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det
>
> Hvis du brugte klumpende kattegrus, og nok af det i bakken, ville det slet

Nej, men jeg er ikke meget for det der klumpegrus. Jeg vil hellere tømme det
hele på en gang, og på den måde virker det bedst på den måde jeg køre det
på.
Har du nogensinde katten med i sidevognen ;)

Mvh Thomas