Mark Knopfler - The Ragpickers Dream
Fra : Peter1969

Dato : 11-09-02 12:17

Udkommer 30. Sept - men kan allerede nu downloades fra Internettet.

Fra : Michael Petersen

Dato : 11-09-02 12:38

"Peter1969" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i

> Udkommer 30. Sept - men kan allerede nu downloades fra Internettet.

næh hvor dog. på den officielle hjemmeside www.mark-knopfler.com kan man kun
høre små brudstykker men ikke hele numre. Kan du evt henvise til en
hjemmeside hvor den kan hentes ?

for du kunne da vel helt ærligt ikke finde på at opfordre folk til at hente
den ulovligt vel?!? så passer den del af dit inlæg vist bedre i alt.dk.warez

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Peter1969

Dato : 11-09-02 12:49

Jeg har ALDRIG og vel ALDRIG opfordre folk til noget ulovligt. CD'en kan
findes på Bearshare eller www.mp3delivery.com

Så er det op til hver enkelt om man ønsker at hente den eller ej. Jeg
opfordre folk til at lave være................................

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-09-02 18:15

Peter1969 <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d7f2c97$0$30546$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Så er det op til hver enkelt om man ønsker at hente den eller ej. Jeg
> opfordre folk til at lave være................................
_________

Det synes jeg også. Man kunne i stedet i skulle lytte til et vejarbejde og
få mindst lige så meget ud af det.

Hilsen Åge

PS: Hvad rimer på Mark Knopffler - kartofler

Fra : Peter Kaas

Dato : 13-09-02 19:46

> Det synes jeg også. Man kunne i stedet i skulle lytte til et vejarbejde og
> få mindst lige så meget ud af det.

Så stopper du!! Har du nogensinde /hørt/ noget af Mark Knopfler?!?
Jeg forlanger et svar på dette uhørte angreb på en af verdens mest
talentfulde guitarister og sangskrivere. Ellers ryger du direkte i mit
kill-filter. Jeg har simpelthen fået nok at dit pladder.

> PS: Hvad rimer på Mark Knopffler - kartofler

Anders Bircows vittighed var helt klart et produkt af dennes
respekt for Mark Knopfler og kærlighed til hans musik.

Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-09-02 20:50

Peter Kaas <peter_kaas@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d82325f$0$57458$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> talentfulde guitarister og sangskrivere. Ellers ryger du direkte i mit
> kill-filter. Jeg har simpelthen fået nok at dit pladder.

SV: Rolig nu. Nu slapper vi lige helt af, ikke?. Rolig. Jeg smuttede lige
ind på cd.on og lyttede lidt til en cd med Dire Streets. Det er en "sjov"
gruppe, for de spiller godt noget totalt forskellig musik, som overhovedet
ikke ligner hinanden. Jeg kan rigtig godt lide den del af Dire Streets musik
som går i rock´n´roll-retningen. F.eks. "On bad stud", "Hold that snake" og
"Blue shadows". Men også "Walk on life" er super god. Det er noget vildt og
livligt noget, men det er på den rigtige måde, som det de goe gamle rocke og
rulle sangere lavede i 50-erne. Noget man ikke falder i søvn til.
Jeg sætter dem i bås med "Mud", "Alvin Stardust", "Suzi Quatro", "Sweet"
og "Waklkers".

Fra : Peter Kaas

Dato : 13-09-02 22:08

Hej

> SV: Rolig nu. Nu slapper vi lige helt af, ikke?. Rolig.

OK... så lad gå. Men også kun fordi jeg nu har haft to timer
til at køle af. Heldigt at de sendte "Willow" i fjernsynet.
- Så kommer man da i godt humør.

> Jeg smuttede lige
> ind på cd.on og lyttede lidt til en cd med Dire Streets.

Dire /Straits/. Det har intet med gader eller veje at gøre.

> Det er en "sjov" gruppe, for de spiller godt noget totalt
> forskellig musik, som overhovedet ikke ligner hinanden.

Det kan man godt sige. Det er da altid noget at du er begyndt
at sætte dig ind i det du taler om. Men man må jo undres: Er
dit grundlag for at udtale dig om dansktop og din selvbestaltede
titel som "dansktopeskpert" baseret på et lige så tyndt vidensgrundlag
som ud udviste med din først post i denne tråd...?

Det der nok er grunden til at Dire Straits' musik virker så forskellig
(hvad den dog ikke er på nogle afgørende punkter: Mark
Knopflers guitarspil og vokal), er at gruppen har udviklet
sig i løbet af årene. Det er ikke spor ualmindeligt for bands
- tværtimod!

> Jeg kan rigtig godt lide den del af Dire Streets musik
> som går i rock´n´roll-retningen. F.eks. "On bad stud",
> "Hold that snake" og "Blue shadows".

De tre numre dér kan jeg med stor sikkerhed sige /ikke/ tilhører Dire
Straits' repertoire, ej heller Mark Knopflers. Er du sikker på du har fat i
de
rigtige titler?

> Men også "Walk on life" er super god. Det er noget vildt og
> livligt noget, men det er på den rigtige måde, som det de goe gamle rocke
> og
> rulle sangere lavede i 50-erne.

Det vil jeg sådan set give dig ret i.

> Noget man ikke falder i søvn til.

Behøver det være et dårligt karakteristikum ved musik?

> Jeg sætter dem i bås med "Mud", "Alvin Stardust", "Suzi Quatro",
> "Sweet"
> og "Waklkers".

Det er et sjovt ord i forbindelse med musik, "bås". Det er måske deri dine
fordomme mod P3 musik og alt de andet du åh så hastigt fordømmer.

Mvh
Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-09-02 22:41

Så er det måske slet ikke Dire Streets cd jeg har lyttet til ???. NÅ?
Nå men altså, vi kan forhåbentlig i det mindste blive enige om at "Walk
on life" er ultra-formidabel. Jeg har selv ønsket den i radioen. Jeg har
forøvrigt også hørt den i en dansktopudgave. Husker ikke hvem der lavede
den. (Ellers ved jeg ikke meget om Dire Streets.
_____________

Peter Kaas <peter_kaas@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d8253bd$0$156$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

SVAR: JA

Fra : Peter Kaas

Dato : 15-09-02 12:49

Hej

> Så er det måske slet ikke Dire Streets cd jeg har lyttet til ???.

Dire /Straits/!

> NÅ?

Det ved du jo kun selv, eller hvad?

> Nå men altså, vi kan forhåbentlig i det mindste blive enige om at "Walk
> on life" er ultra-formidabel.

Det kan vi godt!

> Jeg har selv ønsket den i radioen. Jeg har
> forøvrigt også hørt den i en dansktopudgave. Husker ikke hvem der lavede
> den.

Aha...

> (Ellers ved jeg ikke meget om Dire Streets.

Nej, men det forhindrer dig alligevel ikke i at udtale dig
skråsikkert og i lidet flatterende vendinger om deres musik.
Det giver jo stof til eftertanke...

> SVAR: JA

Hvorfor?

Mvh
Peter

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 15-09-02 22:52

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

[Dire Straits]

> [...]
> 50-erne. Noget man ikke falder i søvn til.
> Jeg sætter dem i bås med "Mud", "Alvin Stardust", "Suzi

Ligesom du formodentlig sætter Biblen eller "Den gamle mand og
havet" i bås med "De røde heste"?

Fra : Leon Jessen

Dato : 11-09-02 17:05

"Peter1969" skrev:
> Udkommer 30. Sept - men kan allerede nu downloades fra Internettet.

Køb dog skiven!
Jeg kan love dig at hvis du kan lide Mark Knopfler, så bliver du ikke
skuffet over denne skive!

Jeg har haft mulighed for at høre hele skiven igennem og den indeholder både
feelings fra Notting Hillbillies, Dire Straits og mere folk-agtige ting. Den
er rigtig fed!

Leon Jessen
mail: EfternavnFornavnADhotmailDOTcom
SE MIN HJEMMESIDE: http://www.leonjessen.dk

Fra : Peter1969

Dato : 12-09-02 06:45

Enig, skiven er for fed. Skal have den i Special Edition udgaven med live
numre fra hans koncert i London i sommers. Var selv til to af koncerterne

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-09-02 16:17

On Wed, 11 Sep 2002 18:04:51 +0200, "Leon Jessen" <Se_min@signatur.ok>
wrote:

> [...]
>feelings fra Notting Hillbillies, Dire Straits og mere folk-agtige ting. Den

Well, jeg synes den er rigtig kedelig. Jeg var nu heller ikke til TNH.

Morten
morten@bowman.dk