Asus A7V bundkort
Fra : Den glade dreng

Dato : 11-09-02 12:09

Hejsa

Nogen der har erfaring med hvor stor en processor den tage?
Fatter minus på hjemmesiden.

venlig hilsen

Per

Fra : o&u

Dato : 11-09-02 12:30

On Wed, 11 Sep 2002 13:09:29 +0200, "Den glade dreng"
<per1665@grafik.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Nogen der har erfaring med hvor stor en processor den tage?
>Fatter minus på hjemmesiden.

2 år gamle a7v med kt133 chipset ?

egner sig efterhånden kun til duron. Men for duron 1000 og hurtigere
skal man for at kunne boote have en bios fra version 1.008 eller
nyere. De har jo Morgan core, der har sse og prefetch faciliteter.

Den officielle største multiplier man kan indstille er 12.5x som
vistnok remappes til 13x.

Med visse nyere revisioner 1.05 af a7v (eller nyere) kan man opnå 14x
multiplier i jumper free setup, idet 5x multiplier remappes til 14x.

Samtidig er det en kendsgerning, at mere end fsb 110 kan bundkortet
ikke (ram kan dog køre asynkront med + 33 MHz mere). Sætter man en
aktiv chipset køler på, kan man muligvis nå fsb115.

Så xp cpu'er kan man godt glemme alt om.

Tror jeg ville satse på en duron 1200 eller thunderbird 1200. Eller
sælge bundkortet.

mvh

John

Fra : Den glade dreng

Dato : 11-09-02 14:14

o&u <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:gs9unu8g53anm1fob7j0f9nim7frujd9ms@4ax.com...

> [...]
>
> Så xp cpu'er kan man godt glemme alt om.
>
> Tror jeg ville satse på en duron 1200 eller thunderbird 1200. Eller

Takker for svaret

Fra : JSM

Dato : 11-09-02 15:57

> Så xp cpu'er kan man godt glemme alt om.

Hvorfor det ? Jeg har så sent som i dag sat en Athlon XP 1800 i et A7V og
det funkede ganske glimrende. Blot skal man huske at opdatere BIOS (til
v1011) inden man skifter til den nye CPU.

mvh
Jesper

Fra : o&u

Dato : 11-09-02 20:17

On Wed, 11 Sep 2002 16:57:15 +0200, "JSM"
<sevelsted@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvorfor det ? Jeg har så sent som i dag sat en Athlon XP 1800 i et A7V og
>det funkede ganske glimrende. Blot skal man huske at opdatere BIOS (til
>v1011) inden man skifter til den nye CPU.

Nå, ja hvis man underclocker med 25 %.

Gamle a7v må ikke forveksles med a7v133. Sidstnævnte har kt133a
chipset, som kan mere. Men nogle a7v133 blev solgt som a7v, - noget
med en sticker man kunne rive af, og så stod der a7v133 underneden.

John

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-09-02 13:43

http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm