elapparat til indhegning
Fra : elisa buchardt

Dato : 11-09-02 11:34

Hej med jer i NG,
Jeg ved at flere af jer har inhegnet have med eltråd foroven.
Vi har lige fået indhegnet vores 1100 m2 have til vores to russere og
vores dejlig huskat. Vi har fået et elapparat foræret men det virker
ikke. Er der nogen af jer der ved hvor men køber sådan en billigt?

EB

Fra : Pia J

Dato : 11-09-02 11:24

prøv Harald Nyborg/Jem&Fix. De har da tråd i hvert fald.

:Pia

Fra : elisa buchardt

Dato : 11-09-02 12:02

> prøv Harald Nyborg/Jem&Fix. De har da tråd i hvert fald.
>
> :Pia
Hej Pia,
Tak for tippet. tråd er der allerede på. Det er kun selve apparatet vi
mangler.

Hilsen
E.B.

Fra : elisa buchardt

Dato : 11-09-02 12:02

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 11-09-02 14:52

Hej Elisa

Vi har strøm på vores indhegning, og vi købte apperatet i Harald Nyborg
... Den vi købte hed Mini-Master og er på 230v. Der er et billede af
bla. en høne uden på pakningen !! Og der står vist nok "til mindre dyr"
eller lign. Manden i HN var ikke meget for at sælge den, da jeg sagde
at det var til en kattegård - men jeg vidste jo at flere herinde brugte
den uden problemer .. Prisen var ca 600 kr

De fleste af kattene har "taget turen" op i tråden - fordi de mægtig
gerne ville udenfor hegnet .. Men de har kun gjort det een gang hver, så
den gør hvad den skal !!

Hilsen Pia og kattene - som stadig hellere ville være udenfor hegnet ..
men de kender jo heller ikke risikoen for at blive kørt over !!

Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :
http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Pia J

Dato : 11-09-02 15:00

"Pia Lihme Petersen" <Pia@Lihme.com> wrote in message
> Hej Elisa
>
> Vi har strøm på vores indhegning, og vi købte apperatet i Harald Nyborg
> .. Den vi købte hed Mini-Master og er på 230v. Der er et billede af
> bla. en høne uden på pakningen !!

Ved du hvor meget effekt der er på den? Eller hvad det nu hedder... Jeg
havde nemlig tænkt at trække hestenes stødhegn over til løbegården, når jeg
bygger den store, men den er nok for kraftig (nok til at slå mine
skuldermuskler ud af kurs en halv times tid) - så der skal bygges en
modstand på for at give mindre effekt. Men man har jo ikke selv lyst til at
teste styrken igen og igen... Nemmere at måle.

:Pia

Fra : Grit Wessel

Dato : 11-09-02 19:55

> Er der nogen af jer der ved hvor men køber sådan en billigt?

Hej Elisa

Jeg har en Gallagher Hobby Master. Den er købt hos Poda Hegn
(http://www.poda.dk/) og den koster 937,50

Mine katte har ikke testet den De har ikke vist interesse for hverken at
klatre i hegnet eller springe over - de har det vist fint i haven.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/