MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Læse fra registry i DOS
Fra : Martin_P

Dato : 11-09-02 10:03

hjælp!!! det var den korte version...

Den lange version er:

Jeg har brug for at læse nogle bestemte values fra
registreringsdatabasen _inden_ windows98 loader.
Disse values der skal læses skal laves som SET parametere i autoexec,
således, at man kan kalde dem fra en kommandoprompt - f.eks "Set
computername=%computername%"

Grunden hertil er, at vi har nogle win98 maskiner, som logger på en
win2k domæne, men i 98 bliver disse parametre ikke sat som de gør på
2000/XP - og nu skal vi til at bruge dem!

Håber i kan hjælpe, og at i forstår hvad jeg mener!

Martin_P
TIA

Fra : Claus Bernth

Dato : 11-09-02 17:00

Martin_P wrote:
> Jeg har brug for at læse nogle bestemte values fra
> registreringsdatabasen _inden_ windows98 loader.

Hvad med at gøre det ved nedluk af computeren istedet? Så kan du bruge
windows rutinerne - og den kan jo aldrig starte med andre værdier end
dem der er når du lukker ned alligevel...

Vh,
Claus