Sherlock plugin søges
Fra : Tina H.

Dato : 11-09-02 00:54

Hejsa

Findes der et Sherlock plugin til søgning af sang tekster.

Altså så man kan søge på bidder af teksten og så få hel teksten.

Hvis det ikke findes kender I så nogle gode links på nettet, som kan gøre
det samme.

hilsen Tina

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-09-02 07:04

On Wed, 11 Sep 2002 1:53:41 +0200, Tina H. wrote
(in message <B9A452A5.113F0%tvlyd@worldonline.dk>):

www.lyrictracker.com

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 12-09-02 07:59

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> www.lyrictracker.com

....er en lidt blandet fornøjelse. Mængden af materiale er simpelt hen
for begrænset. Det bedste er stadig at søge i Olga, som trods en
omtumlet tilværelse stadig lever i bedste velgående. Her er man dog
nødsaget til enten at søge på titel eller kunstner, ikke på
tekstindhold.

Den kan tilgåes fra f.eks.

http://www.harmony-central.com/Guitar/tab.html

og kan fint bruges - uanset om man er guitarist eller ej.

Lars Kristian Sørensen

Fra : Sebastian Løck

Dato : 11-09-02 08:44

"Tina H." <tvlyd@worldonline.dk> wrote in message news:<B9A452A5.113F0%tvlyd@worldonline.dk>...
> Hejsa
>
> Findes der et Sherlock plugin til søgning af sang tekster.

Det ville forudsætte at der var en server i www med næsten alle
sangtekster.
Det er der desværre ikke. Men der står en del server derude med
midifiler (og de koster normalt) og tekster af de nyeste popsange.

Jeg ville der også være meget interesseret i sådan een eller nogle
plugg-inns, men jeg kender ikke engang servere hvor der ligger nok
sangtekster at jeg synes det er det værd at begynde at skrive sherlock
plugg-inns.

Jeg bruger bare google.

> Altså så man kan søge på bidder af teksten og så få hel teksten.
klart lydder smart. Hvis den i stedet for teksten kommer med en
karaoke fil ville det være genialt.

> Hvis det ikke findes kender I så nogle gode links på nettet, som kan gøre
> det samme.
Jeg plejer bare at bruge Google og de øvrige mistænkte og søger efter:
Tekstforfatter eller sanger/band, titel og "lyrics". I de fleste
tilfælde er jeg heldigt. Med lidt held havner jeg på en eller anden
fans site der skrev alle sangtekster fra LP coveren ind i computeren.

ellers

www.thesonglyrics.com

Moin

Fra : Tina H.

Dato : 11-09-02 22:58

Hej Sebastian

Tak for dit svar. Jeg vil straks prøve thesonglyrics.com og håbe jeg har
heldet med mig.

hilsen Tina