Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af digital kamera
Fra : Fenris

Dato : 11-09-02 00:30

Hej Gruppe

Jeg skal have mig et digital kamera, og er nybegynder, jeg har været ude at
læse lidt på nettet og er kommet frem til følgende kamera:

Canon Powershot A40
Max Resolution: 2,1Mpixels / 1600x1200 / AVI
Memory: 7-87 pics
Type: CompactFlash 8MB
Display: 1.5" LCD TFT
Sensor: 1/2.7" CCD
Zoom: 3X Optical / 2,5X Digital
Interface: USB
Video Out
Warranty: 2 Years
til 2621 kr.+128 mb CompactFlash kort og genopladelige batterier.

Er det et godt køb eller er der nogen der vil anbefale noget andet i samme
prisklasse, til en nybegynder?
Og er 128 MB nok (hvor mange billeder kan der ligge på det)?
Håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak.

mvh

Mads

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-09-02 07:40

"Fenris" skrev i en meddelelse

> Er det et godt køb eller er der nogen der vil anbefale noget andet i samme
> prisklasse, til en nybegynder?
> Og er 128 MB nok (hvor mange billeder kan der ligge på det)?
> Håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak.

Jeg er meget glad for mit !

Teknisk er spec stort set de samme som IXUS kameraerne,
men A40 fylder lidt mere, men det synes jeg kun er en fordel,
da det så (efter min mening) er bedre at holde på.

På et 128 mb kort kan der ligge 131 billeder i højeste opløsning.

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Anders Lybecker

Dato : 11-09-02 08:30

>Teknisk er spec stort set de samme som IXUS kameraerne,
>men A40 fylder lidt mere, men det synes jeg kun er en fordel,
>da det så (efter min mening) er bedre at holde på.

Jeg overvejer selv at købe et A40 med undervandshus. Men jeg har også
kigget lidt på IXUS v2.

Er størrelsen den enste forskel på de to kameraer?

Hviklen kamera skal jeg vælge, når jeg er ligeglad med størrelsen?

Anders

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-09-02 12:41

"Anders Lybecker" skrev i en meddelelse

> Jeg overvejer selv at købe et A40 med undervandshus. Men jeg har også
> kigget lidt på IXUS v2.
>
> Er størrelsen den enste forskel på de to kameraer?

Sikkert ikke - men når man kigger på de tekniske specs så er der
ingen væsentlig forskel.

Men IXUS'en er måske lidt mere robust med sit metalhus ?

Fra : emj

Dato : 11-09-02 07:58

On Wed, 11 Sep 2002 01:29:30 +0200, "Fenris" <balzer@e-mailREMOVE.dk>
wrote:

> [...]
>Video Out
>Warranty: 2 Years
>til 2621 kr.+128 mb CompactFlash kort og genopladelige batterier.

Du kan prøve at sammenligne med

Olympus Camedia C-220ZOOM
Max Resolution: 2,11Mpixels / 1600x1200 / 320x240 QuickTime
Memory: 5-49 pics
Type: SmartMedia 8MB
Display: 1,8" LCD TFT (114k)
Sensor: 1/3.15" CCD
Zoom: 38-114mm Lens / 2.5X Digital
Interface: USB / DC Input
Video Out: PAL
Warranty: 2 Years
Pris på www.edbpriser.dk 2395 kr

>Er det et godt køb eller er der nogen der vil anbefale noget andet i samme
>prisklasse, til en nybegynder?

Jeg ville selv vælge Olympus, men det skyldes udelukkende, at jeg selv
har mit 3. olympus og ikke kunne drømme om at skifte fabrikat.

>Og er 128 MB nok (hvor mange billeder kan der ligge på det)?

Som du ser, kan Olympus C-220 Zoom kun lagre 5-49 på 8 mb, hvilket jeg
betragter som en fordel, da det vidner om bedre kvalitet af jpg
billederne
128 MB rækker langt til almindelig daglig forbrug
Det vil give dig 90-100 billeder i bedste JPG-kvalitet.

Hilsen emj
--
http://mytrip.dk/enterpol/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Mikael

Dato : 11-09-02 08:08

"Fenris" <balzer@e-mailREMOVE.dk> wrote in message
> [...]
> Canon Powershot A40
> Er det et godt køb eller er der nogen der vil anbefale noget andet i samme

Glimrende kamera, specielt til prisen. Især mulighederne for at kunne
tilsidesætte automatikken, og fx. selv styre lukketid/blænde synes jeg er
guld værd. Eneste klagepunkt er, at jeg synes det er meget dårligt til at
fokusere under dårlige lysforhold.

> Og er 128 MB nok (hvor mange billeder kan der ligge på det)?

Det kan du bedst selv afgøre, prøv at se på
http://www.powershot.com/powershot2/a40-30/specs.html. Selv plejer jeg at
kunne få plads til omkring 140 billeder i højeste opløsning og bedste
kvalitet.

Fra : Per Kristensen

Dato : 12-09-02 10:55

Eneste klagepunkt er, at jeg synes det er meget dårligt til at
> fokusere under dårlige lysforhold.

Er alle kameraer ikke det?