Gratis undelete-program
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-09-02 00:08

Jeg står og skal hurtigst muligt bruge et gratis undelete-program (Win
XP - NTSF-disk). Nogen der kan hjælpe?

Venligst,
Lasse Hedegaard

** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 11-09-02 07:28

> Jeg står og skal hurtigst muligt bruge et gratis undelete-program (Win
> XP - NTSF-disk). Nogen der kan hjælpe?

Dette recoveryprogram er gratis (har dog aldrig selv anvendt det...)

http://www.pcinspector.de/file_recovery/DK/welcome.htm

Peter Brandt Jørgensen
www.peterbj.dk (Nu over 950 vitser!!!)

Fra : Mogens

Dato : 11-09-02 13:25

> Jeg står og skal hurtigst muligt bruge et gratis undelete-program (Win
> XP - NTSF-disk). Nogen der kan hjælpe?

Lad mig endelig høre, hvis du finder et program som kan genskabe en slettet
fil som også er slettet fra Recycle Bin. Det har jeg ledt efter længe, men
har ikke kunne finde noget.

Mogens.

Fra : Pedah!

Dato : 11-09-02 13:32

Hej Mogens,

du kan bruge Norton Utilities 8.0 til dos. =) det er gammelt, ikke gratis -
men det VIRKER!

- Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-09-02 13:38

Pedah! skrev:

>du kan bruge Norton Utilities 8.0 til dos. =) det er gammelt, ikke gratis -
>men det VIRKER!

Jeg kan ikke forestille mig det virker med en NTFS-disk.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-09-02 13:42

Mogens skrev:

>Lad mig endelig høre, hvis du finder et program som kan genskabe en slettet
>fil som også er slettet fra Recycle Bin. Det har jeg ledt efter længe, men
>har ikke kunne finde noget.

Jeg har prøvet lidt forskelligt, intet har hjulpet - programmerne
finder ingenting.

Øvøv, jeg har mistet en af mine mailboxes i Eudora.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 11-09-02 23:53

Lasse Hedegaard wrote:

> Øvøv, jeg har mistet en af mine mailboxes i Eudora.

En mailbox burde være nem at få øje på. Har du prøvet at
læse disken sektor for sektor og kigge efter noget, der
ligner? (Dette skal naturligvis ikke gøres ved håndkraft.)

Jeg kender ikke Eudora, gemmer det mailboxes i mailbox
format? De fleste postprogrammer gemmer i mailbox format,
men IE gør så vidt jeg er orienteret ikke.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-09-02 00:04

Kasper Dupont skrev:

>En mailbox burde være nem at få øje på. Har du prøvet at
>læse disken sektor for sektor og kigge efter noget, der
>ligner? (Dette skal naturligvis ikke gøres ved håndkraft.)

Det er nok ved at være forsent, det er et par dage siden det er sket.

>Jeg kender ikke Eudora, gemmer det mailboxes i mailbox
>format?

Aner det ikke, vidste ikke der var sådan en 'standard'.

Eudora gemmer to filer for hver mailbox, en .toc (table of content,
indholdet er ikke helt til at forstå) og en .mbx (hvor mailsne ligger
i ren tekst).

>De fleste postprogrammer gemmer i mailbox format,
>men IE gør så vidt jeg er orienteret ikke.

OE mener du vel?

Fra : Kasper Dupont

Dato : 12-09-02 08:33

Lasse Hedegaard wrote:

> Det er nok ved at være forsent, det er et par dage siden det er sket.

Hvis man vil gøre sig håb om at rede noget, skal man holde
op med at skrive til partitionen med det samme.

> Aner det ikke, vidste ikke der var sådan en 'standard'.

Det er blot RFC 2822 formatet og med en enkelt linie i starten
af hver mail i formatet: From afsender dato.

> Eudora gemmer to filer for hver mailbox, en .toc (table of content,
> indholdet er ikke helt til at forstå) og en .mbx (hvor mailsne ligger
> i ren tekst).

Det lyder nøjagtigt som den måde netscape også gør. Din .mbx
fil er nok en standard mailbox. Jeg vil gætte på, at .toc
filen kan genskabes udfra .mbx filen, det kan man i hvert
fald med netscape.

> OE mener du vel?

Det gør jeg sikkert, jeg kender ikke lige de programmer så
godt.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 12-09-02 10:28

Kasper Dupont:

> Det lyder nøjagtigt som den måde netscape også gør. Din .mbx
> fil er nok en standard mailbox. Jeg vil gætte på, at .toc
> filen kan genskabes udfra .mbx filen, det kan man i hvert
> fald med netscape.

Det kan den.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail validity> yes </e-mail validity>

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-09-02 00:42

Kasper Dupont skrev:

>Hvis man vil gøre sig håb om at rede noget, skal man holde
>op med at skrive til partitionen med det samme.

Det er jeg klar over, men jeg kunne desværre ikke undgå det.

>Det lyder nøjagtigt som den måde netscape også gør. Din .mbx
>fil er nok en standard mailbox. Jeg vil gætte på, at .toc
>filen kan genskabes udfra .mbx filen, det kan man i hvert
>fald med netscape.

Det lyder dælme smart, så må det være nemt at hoppe fra det ene
mailprogram til det andet.

>Det gør jeg sikkert, jeg kender ikke lige de programmer så
>godt.

IE = Internet Explorer
OE= Outlook Express

Du kender vel navnene på begge disse programmer? :)

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-09-02 11:05

Lasse Hedegaard wrote:

> Det lyder dælme smart, så må det være nemt at hoppe fra det ene
> mailprogram til det andet.

Ja.

> IE = Internet Explorer
> OE= Outlook Express
>
> Du kender vel navnene på begge disse programmer? :)

Jeg har da hørt navnene før, men jeg ved ikke præcis
hvad de dækker over. Er der ingen mailklient i IE?

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-09-02 11:14

Kasper Dupont skrev:

>Jeg har da hørt navnene før, men jeg ved ikke præcis
>hvad de dækker over. Er der ingen mailklient i IE?

Nej. Den mest udbredte mailklient til Windows er Outlook Express,
desværre...

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 13-09-02 06:58

Kasper Dupont skrev:

> Det lyder nøjagtigt som den måde netscape også gør. Din .mbx
> fil er nok en standard mailbox. Jeg vil gætte på, at .toc
> filen kan genskabes udfra .mbx filen, det kan man i hvert
> fald med netscape.

Outlook Express brugte Mbox-formatet i gamle dage, førend IE/OE kom i
version 5. For hver mappe med emails, eller for den sags skyld for hver
nyhedsgruppe, var der 1 *.idx og 1 *.mbx fil. *.idx indeholdt informa-
tion over hvilke emails/indlæg der var læst og hvilke der var ulæste.

Efter IE/OE 5 er formatet lavet om, så der nu findes 1 *.dbx for hver
mappe man har emails/indlæg i. Folders.dbx bruges til at opbevare
strukturen over hvilke mapper man har og hvilke emails/indlæg i de map-
per der er læs/ulæst)

> Det gør jeg sikkert, jeg kender ikke lige de programmer så
> godt.

Du kan hente dokumentation og c++kode her, hvis du vil lære formatet at
kende:

Næste gang MS skifter format, skiftes det sikkert til MS-Jet database
formatet:

Med mindre de springer den over og går direkte til MSDE:

MS-Jet og MSDE skulle kunne manipuleres som enhver anden SQL-database,
jeg ved dog uendeligt lidt om databaser.
--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-09-02 11:08

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

www.arneschloh.de findes ikke.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 15-09-02 04:59

Kasper Dupont skrev:

> Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> www.arneschloh.de findes ikke.

Her er den korrekte URL:

Fra : Lars

Dato : 17-09-02 17:44

In article <3d7f3611$0$174$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, nowhere@microsoft.com says...
> [...]
> fil som også er slettet fra Recycle Bin. Det har jeg ledt efter længe, men

Se Execsoft's Undelete:
http://www.execsw.co.uk/html/undelete/undelete_home.htm

Ikke gratis, men effektiv. Såvidt jeg ved er det også dem der laver den indbyggede
defragmenterings rutine i W2K & XP som OEM software, der er en kraftig nedgraderet Diskeeper:
http://www.execsw.co.uk/html/diskeeper/diskeeper1.htm

--
Best regards

Lars

Fra : Henning

Dato : 11-09-02 19:34

On Wed, 11 Sep 2002 01:07:53 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Jeg står og skal hurtigst muligt bruge et gratis undelete-program (Win
>XP - NTSF-disk). Nogen der kan hjælpe?

Ligger i din mailbox

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 11-09-02 20:11

Henning wrote:

> Ligger i din mailbox
>

> Henning
> hsb(at)image.dk

Må vi andre få at vide hvad det hedder og evt. få et link, for det kan have
stor interesse for os som bruger XP og NTFS

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-09-02 22:41

Henning skrev:

>Ligger i din mailbox

Tak, men jeg havde nu foretrukket, at du blot havde skrevet hvad
programmet hed, og evt. givet et link.

Jeg kan fortælle, at der er tale om det samme som Peter henviste til:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/DK/welcome.htm

Det har ikke virket for mig, fandt ikke en eneste slettet fil på min

Fra : Michal Wodzinski

Dato : 13-09-02 11:45