MS Windows
briani 27239
Samurize og scripts
Fra : Ukendt

Dato : 10-09-02 23:28

Hej NG
Jeg har siddet og rodet lidt med samurize. Nu er det sådan, at jeg
mangler 2 ting føler jeg. Jeg bruger et program der hedder
hddtemperature til at aflæse temperatur på min harddisk. Dette er et
program med et ikon i systray hvor der står hvor mange grader disken
er, i stil med mbm. Nu tænkte jeg, at man kan jo godt få info fra mbm,
så mon ikke også man kan få info fra hddtemperature. Men jeg er ikke
helt klar over hvordan disse info bliver trukket ud, så jeg håber på
noget hjælp, helst så udførligt som muligt.
Derudover er der en intern hjemmeside på netværket jeg gerne vil hive
lidt info fra, dette er jeg ikke klar over om kan lade sig gøre. Jeg
ved ikke præcist hvordan siden er lavet, men det er noget cgi. Siden
viser hvor meget jeg har downloadet indenfor en periode. Den er lavet
i html med følgende kode:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML//EN">
<HTML><HEAD><TITLE>XXXXXXXXXX - Data Meter (version 0.7b)</TITLE>
</HEAD><BODY><body background="" bgcolor="#ffffff" text="#000000"
link="#0000A0" vlink="#000000" alink="#000000"><center><b>Your
(version 0.7b)</center></BODY></HTML>

Fra dette vil jeg gerne have fat i de 2 mb, de 66 mb, de 68 mb og de
7%. Eventuelt også de 1000 mb. Dette er jo en side som tager info fra
et eller andet sted løbende, så jeg er ikke helt klar over om det
overhovedet kan lade sig gøre. Men hvis det kan, ja så håber jeg på,
at der er nogle der kan hjælpe mig der også. Sidens adresse er
http://XXXXX.XXXX.dk:8080/cgi-bin/datameter.pl

Venlig hilsen
Peter

Fra : Hans-Jacob

Dato : 11-09-02 07:25

<Snitte snitte...>
> ved ikke præcist hvordan siden er lavet, men det er noget cgi. Siden
> viser hvor meget jeg har downloadet indenfor en periode.
<Snitte snitte...>

Samurize har også den funktion så du behøver ikke bruge siden...

Under add meter vælger du Total Up/Down og konfigurer scriptet så det passer
til dig..

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-02 08:00

On Wed, 11 Sep 2002 08:24:32 +0200, "Hans-Jacob"
<zster87@JEPSDETHERSKALFJERNEShotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Samurize har også den funktion så du behøver ikke bruge siden...
>
>Under add meter vælger du Total Up/Down og konfigurer scriptet så det passer

Denne side jeg har tæller ikke total op og ned. Den tæller kun trafik
på nogle porte, f.eks ftp, KaZaA, og lign. altså ikke html og mail.
Desuden bliver den nulstillet 2 gange om ugen plus ved serverrestart.
Så det er lidt anderledes end funktionen der ligger i Samurize.

Jeg håber det kan lade sig gøre.