Sonnenalee: DDR-satire sjovere end Olsen-b~
Fra : Bo Warming

Dato : 10-09-02 23:06

Filmens plot er traditionelt, om den kejtede unge der ved ihærdighed og
dans opnår at charmere heltinden.

Den foregår i Sonnenalee kvarteret af Øst-Berlin nær muren, og her er Stasi
aktiv for at forhindre flugt - skal det hedde sig.

Men tyskerne er et gemytligt folk, og uniformerede skrankepaver er ikke
værre end danske bureaukrater.

Der er sympati og gode vibrationer mellem kommunist-parti og de menige.

Selvom den konstant overraskende og vittige film ikke kan siges at
dokumentere nogen sammenlignende historieskrivning, så får man indtryk af at
vi er blevet fuppet af anti-kommunistisk propaganda.

Under den kolde krig havde Nato-landene brug for at overdrive sine
fjendebilleder.

Selvfølgelig havde man ikke vestens teknologiske effektivitet, men at
lederskabet skulle have været vildt meget ondere end i DK eller i
Vest-Tyskland er egentlig ikke særlig sandsynligt.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 11-09-02 14:04

Hva' søren Bo, er du gået hen og blevet kommunistsympatisør på dine gamle dage??

JJ

Fra : Andrew

Dato : 11-09-02 14:46

Hører dette indlæg egentlig ikke bedre hjemme i dk.politik?

Mvh Anders

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-09-02 14:49

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> escribió

http://holocaust-info.dk/old/oss_bw.htm

Fra : Andrew

Dato : 11-09-02 15:02

> http://holocaust-info.dk/old/oss_bw.htm

Jeg ved udemærket godt hvem Bo Warming er, han har huseret i ovenstående NG
i lange tider, men er han nu osse begyndt at hærge denne med racistiske og
politisk yderligående indlæg nu camoufleret som film-indlæg?

Mvh Anders

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-09-02 15:40

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> escribió

> er han nu osse begyndt at hærge denne med racistiske og
> politisk yderligående indlæg nu camoufleret som film-indlæg?

Ja og hargjort det igennem længere tid, skal vi ikke bare lade det ligge
eller flytte snakken overi dk.admin.netikette?
FUT dk.admin.netikette