MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
boot af XP!?
Fra : cbc at rus.dk

Dato : 10-09-02 22:52

Hejsa,

Nedenunder ses min nuværende bootloader i windows. Når min maskine loader
filen viser den dog også "Default Windows" sammen med "Microsoft Windows XP
Professional" Hvorfor gør den det når det ikke er angivet i nedenstående
fil? Den er defaultet korrekt under system -> advanced -> Start and
Recovery!

Grunden til at det er irreterende er at den automatisk highlighter "Default
Windows" så man skal skifte hver gang man vil boote maskinen op.Jeg tør ikke
rigtigt bare slå det hele fra via 'msconfig' af frygt for slet ikke at kunne
starte windows.

[boot loader]
timeout=10
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect

Håber på nogle gode råd,

Med Venlig Hilsen
Christian B. Clausen

Fra : Edmund

Dato : 11-09-02 09:49

cbc at rus.dk skrev:

> [...]
> timeout=10
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP

Hvis det er alt der står i den boot.ini,er den lavet forkert. Hvis du
ikke har andre bootmuligheder hvorfor står timeout så på 10

Sådan her er min boot.ini

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

--
Mvh Edmund